Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Pytania odnosnie cylindrów
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/pytania-odnosnie-cylindrow-t24436.html
Strona 1 z 1

Autor:  Zamotek [ Pon Kwi 26, 2010 12:05 pm ]
Temat postu:  Pytania odnosnie cylindrów

Witam mam pytania, na które kazdy powinien potrafic odp.:
1.jak sprawdzic czy cylinder kwalifikuje sie do wymiany
2.po czym rozpoznac ze cylinder jest zuzyty
3.jakie sa przyczyny zuzytego cylindra
4.jak naprawic zuzyty cylinder

Autor:  Addadko [ Pon Kwi 26, 2010 2:11 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Zamotek napisał(a):
1.jak sprawdzic czy cylinder kwalifikuje sie do wymiany

Połamane żeberka cylindra, lub inne mocniejsze uszkodzenia.
Zamotek napisał(a):
2.po czym rozpoznac ze cylinder jest zuzyty

Posiada próg, który kwalifikuje cylinder do szlifu oraz zużyty gwint na kolanko.
Zamotek napisał(a):
4.jak naprawic zuzyty cylinder

Jeżeli posiada próg to należy oddać go do szlifu natomiast jeżeli gwint od kolanka jest rozwalony można go naprawić (wiele razy pisałem na forum jak to zrobić).

Autor:  Cinuz [ Pon Kwi 26, 2010 6:08 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Stary co to pieprzysz, jak nie masz kilku żeberek to nie znaczy że cylinder definitywnie nadaje sie do wwymiany :| Pira sie zapytaj, jeździł z takim w ogarze. Wiadomo, chłodzenie będzie zmniejszone bo powierzchnia żeberek sie zmniejszy.

Autor:  szkp [ Pon Kwi 26, 2010 6:28 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Ukruszone/ ułamane żeberka nie mają większego znaczenia w cylindrze (troche sie zmniejszy chłodzenie, ale niezauważalnie). Cyl kwalifikuje się do wymiany jeżeli ma b. duże rysy/ wżery na tulei, których nie da się już usunąć przez szlifowanie na nadwymiar. Jeżeli jest zjechany gwint na kolanko, też lepiej wymienić cyl. Cylinder, jest zużyty, jeżeli ma na tulei rysy/ wgłębienia, lub wyczuwalny próg na górze tulei. Przyczyny zużycia cylindra? Hmm... użytkowanie go. Ew. zatarcie się tłoka w cylu, pęknięcie pierścieni, wypadnięcie zabezpieczenia sworznia, itp.

Autor:  Zamotek [ Pon Kwi 26, 2010 7:20 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

a dlaczego mi sie zrobil próg od nagaru??

Autor:  smyk [ Pon Kwi 26, 2010 7:58 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Nagar nie ma tu nic wspólnego. Zauważ, że jest praca w cylindrze. Pierścienie ciągle "szlifują" gładź cylindra i powstaje próg, to nie zależy od niczego, chyba, że od oleju, w sensie, że może przyśpieszyć albo opóźnić powstawanie progu.

Autor:  jarek105 [ Sob Cze 19, 2010 9:50 am ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

cylinder zuzywa sie z przejechanymi kilometrami ja polecam kupno nowego cylindra bo kosztuje tyle co szlif

Autor:  Cinuz [ Sob Cze 19, 2010 1:12 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Skończ... Wole zrobić sobie szlif cyla ZMD niż kupować rzemieślnicze gówno.

Autor:  jarek105 [ Sob Cze 19, 2010 1:43 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

ale problem wywalsz wiecej kasy i masz nowy ZMD

Autor:  krzysiuslapa [ Sob Cze 19, 2010 2:00 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

jarek, Cinuz dobrze mówi.
Skończ z tymi twoimi mądrymi pomysłami bo się tego czytać nie da po prostu.
W tym temacie i w innych też.

Autor:  Cinuz [ Sob Cze 19, 2010 8:45 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Kurfa twoja mać, jarek, ile razy Ci mówić, że szkoda kasy na 60cc które w rzeczywistości w silniku 023 faktyczna pojemność wynosi 55ccm, jest gorszej jakości i padnie ci prędzej niż cylinder ZMD po szlifie? Zrobisz szlif na starym cylindrze i zrobisz więcej klocków niż na tym rzemiośle z allegro. A że szlif kosztuje tyle ile ten nowy cylinder to kolejny plus dla szlifowanego cyla ZMD bo mniej kasy zapłacisz, a jeździsz. Kupuj sobie co chcesz tylko potem nie płacz, że Ci tłok spuchł albo coś innego.

Autor:  Kamis [ Nie Cze 20, 2010 9:54 am ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

Nowe cylindry mają także mniejsze kanały i mogą gorzej zgrywać się z karterami od oryginału

Autor:  Constantine [ Nie Cze 20, 2010 3:58 pm ]
Temat postu:  Re: Pytania odnosnie cylindrów

No niestety sama prawda o tych cylach nowych, niby pojemność większa a kanały tak "zkaćkane", że głowa boli miałem taki i tyle się zmieniło ze ciągnął tak jakby od niższych, ale v max mniejszy.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/