Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Rozpołowienie silnika bez zdejmowania magneta i iskrownika.
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/rozpo-owienie-silnika-bez-zdejmowania-magneta-i-iskrownika-t9041.html
Strona 1 z 1

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 5:15 pm ]
Temat postu:  Rozpołowienie silnika bez zdejmowania magneta i iskrownika.

W związku z tym, że nie wskakuje mi 3 bieg muszę rozpołowić silnik, a teraz mam bardzo dobrze ustawiony zapłon i nie chcę go przestawić, bo nigdy nie uda mi się tak ustawić. Czy jeżeli zdejmę cylinder, dekiel od strony sprzęgła, kosz sprzęgłowy, zciągne zębatkę z wału, odkręcę wszystkie śruby to magneto i iskrownik nie będą trzymały karterów razem? Z góry dzięki za odpowiedź...

Autor:  =XawiD= [ Wto Gru 04, 2007 5:20 pm ]
Temat postu: 

Jak otworzysz tak silnik, to skrzynia cała się wysypie... Jak chcesz połowić silnik, to musisz zdjąć wirnik, iskrownik itd...

[ Dodano: 4 Grudzień 2007, 17:21 ]
A właśnie.... Co za problem jest zmierzyć przerwę na przerywaczu i zaznaczyć położenie zapłonu (co na pewno po rozpołowieniu silnika się zmieni...)

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 5:30 pm ]
Temat postu: 

Przecież żeby zdjąć iskrownik to przerywacza nie muszę odkręcać, to po co mam przerwę ustawiać a położenie zapłonu faktycznie mogę zaznaczyć na karterze. Ale co miałeś na myśli mówiąc, że "położenie zapłonu na pewno po rozpołowieniu silnika się zmieni"? Chodzi o to, że jak rozpołowie, to zapłon żeby silnik dobrze chodził będzie musiał być inaczej ustawiony?

Autor:  =XawiD= [ Wto Gru 04, 2007 5:32 pm ]
Temat postu: 

Nom dokładnie... Wystarczy, że dokręcisz ciut mocniej głowicę i będzie kicha.

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 5:33 pm ]
Temat postu: 

No ja nie mogę, no to przypał... ;( A przerwę na przerywaczu też będę musiał na nowo ustawiać?

Autor:  =XawiD= [ Wto Gru 04, 2007 5:48 pm ]
Temat postu: 

Zapewne tak...

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 5:50 pm ]
Temat postu: 

Aha, mam jeszcze takie pytanie.
Czy jeżeli miejsce zaznaczone na zdjęciu (poniżej) na czerwono (to się chyba komora korbowa nazywa, ale na wszelki wypadek daje zdjęcie) nie będzie dobrze uszczelnione to jest coś takiego, że wtedy silnik nie chce zapalić?

ZDJĘCIE- http://o5o.w.interia.pl/kartery.GIF

Autor:  =XawiD= [ Wto Gru 04, 2007 5:53 pm ]
Temat postu: 

To jest skrzynia korbowa... Nieszczelność na uszczelce, ma takie same objawy jak na simmeringu.

Autor:  Jacek-J129 [ Wto Gru 04, 2007 5:53 pm ]
Temat postu: 

Tam przychodzi uszczelka która obchodzi całą długość silnika. Musi ona być założona i uszczelniona.

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 5:55 pm ]
Temat postu: 

Wiem, że tam jest uszczelka, ale chodzi mi o to, czy trzeba tam np. nawalić jakoś więcej silikonu czy tak samo, jak wszędzie?

Autor:  Jacek-J129 [ Wto Gru 04, 2007 5:59 pm ]
Temat postu: 

Trzeba to porządnie uszczelnić, ale bez przesady.

Autor:  =XawiD= [ Wto Gru 04, 2007 6:03 pm ]
Temat postu: 

Nie dawaj samego sylikonu... Daj uszczelkę i lekko ją posmaruj sylikonem.

Autor:  dyko [ Wto Gru 04, 2007 6:04 pm ]
Temat postu: 

Ok.

[ Dodano: 4 Grudzień 2007, 22:47 ]
Wie ktoś może, jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu, jeżeli mam założony cylinder pseudo 60ccm? (Wcześniej ustawiałem na czuja).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/