Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Jaka to swieca?? https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jaka-to-swieca-t6771-15.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Krzyssiek91 [ Pon Wrz 03, 2007 7:43 pm ] |
Temat postu: | |
bo nieraz masz taka swiece ze iskra skacze jakby ja ktos kopal po tylku... a jakby byly 3 iskry to moze bylo by inaczej |
Autor: | ojs [ Pon Wrz 03, 2007 7:50 pm ] |
Temat postu: | |
Panowie.. dla rozwiania wątpliwości.. przeskakuje jedna iskra... w tym miejscu gdzie jest jej "wygodniej" można powiedzieć tak jak piorun... Zalanie teoretycznie jest niemożliwe... ale w praktyce się zdaża ale bardzo żadko chyba że ktoś zapomni załączyć zapłonu i będzie kopał w kopke jak głupi |
Autor: | tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 7:58 pm ] |
Temat postu: | |
Dokładnie, tak jak napisał kolega OJS przeskakuje jedna iskra. Ale o tym że nie można zalać takiej śiwecy się nie zgodze. Jest tak samo jak przy normalnej, no może niewiele lepiej |
Autor: | ojs [ Pon Wrz 03, 2007 8:07 pm ] |
Temat postu: | |
tomek1212 napisał(a): Ale o tym że nie można zalać takiej śiwecy się nie zgodze Nie napisałem że niemożna powiedziałem że jest to trudne... jakby nie patrzeć zawsze jedna elektroda jest sucha i gdy da iskkrę mieszanka przepali pozostałe dwie i tak w kółko.... oczyszczają się nawzajem poprostu . Oczywiście można je zalać gdy jest awaria zapłonu.. chyba nie ma świecy która by się nie zalała podczas awari zapłonu (np. braku iskry) |
Autor: | tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 8:12 pm ] |
Temat postu: | |
OJS, a jak zaleje elektrodę wewnętrzną ?? Iskra napewno nie przeskoczy między dwoma zewnętrznymi. |
Autor: | ojs [ Pon Wrz 03, 2007 8:20 pm ] |
Temat postu: | |
Faktycznie o tym nie pomyślałem ale to nie zmienia faktu że są lepsze od standardowych |
Autor: | tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 8:25 pm ] |
Temat postu: | |
No może i są lepsze (niewiele lepsze, ale lepsze) ale rozwala mnie jak ktoś mówi że ma świece cztero-elektrodową i myśli że przeskakują na niej 4 iskry i ma przez to większą moc. |
Autor: | ojs [ Wto Wrz 04, 2007 5:52 pm ] |
Temat postu: | |
No mnie tez to rozwala niewiem... ale chyba by się nie dało zrobić tak żeby ze wszystkich naraz przeskakiwała iskra... prąd i tak zawsze wybiera najwygodnieszą drogę i zwiększenie napięcia oraz mocy spowoduje tylko że iskra będzie grubsza ale nie rozdzieli się na 3 doskonałym przykładem są pioruny... u wyjścia moga mieć nawe do kilku milionów rozszczepień a w ziemię uderza tylko jeden z nich.. chyba się tak nie zdarzyło żeby jeden piorun uderzył w 2 miejsca naraz |
Autor: | Pumba [ Wto Wrz 04, 2007 6:03 pm ] |
Temat postu: | |
Ktos tu na forum wspominałze jego kumpel w MZ ma zrobiony w głowicy gwint na 2 swiece no to by nie było głupie ale zawsze jest jakeis pytanie czy to cos daa ? |
Autor: | ojs [ Wto Wrz 04, 2007 7:12 pm ] |
Temat postu: | |
Tak da... trzeba miec 2 kondensatory, 2 cewki W/N i zamias świateł mamy 2 iskry |
Autor: | korneliuszo [ Wto Wrz 04, 2007 8:16 pm ] |
Temat postu: | |
ojs, da się cewkę z malucha (dwubiegunową) i idą dwie iskry naraz. |
Autor: | ojs [ Wto Wrz 04, 2007 8:20 pm ] |
Temat postu: | |
korneliuszo 2 naraz? Jeśli tak to ciekawe czym to zasilisz |
Autor: | korneliuszo [ Wto Wrz 04, 2007 8:29 pm ] |
Temat postu: | |
Masz cewkę z malucha (ma dwa wyjścia) i pierwotne podłączasz normalnie, a do każdego wyjścia po jednej świecy. Działa tak jak dasz świecę trochę ponad głowicą i ci przeskoczy podwójna iskra (między świecą i głowicą, a druga normalnie). Oczywiście cewka ta ma inne przełożenie.(wyższe) Dla mnie do jednego cylindra nie opłaca się robić dwóch świec (chyba, że dla szpanu), lepiej zrobi zapłon o zmiennym kącie (to da mocy, a te dwie świece nie) |
Autor: | tomek1212 [ Wto Wrz 04, 2007 9:56 pm ] |
Temat postu: | |
Z tego co widze to chcecie zrobić taki wynalazek jak stosuje się w samochodach (twin spark) czyli 2 świece na cylinder. Jest tylko taki problem że ten patent stosuje się w silnikach 4 sówowych ponieważ to nie działa tak że iskra pojawia się na dwóch świecach jednocześnie. Są dwie swiece jedna normalna (działa tak jak w normalnym silniku) i druga mniejsza, na której przeskakuje iskra chwile po przeskoku pierwszej aby dopalić mieszankę. Dodam jeszcze że ten patent nie służy poprawie osiągów, tylko zwiększeniu czystości spalin. |
Autor: | mandos [ Wto Wrz 04, 2007 11:56 pm ] |
Temat postu: | |
Mój kumpel ma 2 świece na cylinder w MZ251 (nawet nakleił sobie na schowek napisy "TWIN SPARK" ) Dało to tyle, że jak odpali zimny silnik to może natychmiast wyłączyć ssanie a silnik nie zgaśnie. Pracuje na jakichś 450-500 obr/min ale nie gaśnie. Bardzo stabilnie trzyma obroty jałowe i dużo lepiej wchodzi na obroty. Przyrostu mocy chyba nie ma, ale poprawiła się kultura pracy silnika. |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |