Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Jaka to swieca??
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jaka-to-swieca-t6771-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  Krzyssiek91 [ Pon Wrz 03, 2007 7:43 pm ]
Temat postu: 

bo nieraz masz taka swiece ze iskra skacze jakby ja ktos kopal po tylku... a jakby byly 3 iskry to moze bylo by inaczej :P

Autor:  ojs [ Pon Wrz 03, 2007 7:50 pm ]
Temat postu: 

Panowie.. dla rozwiania wątpliwości.. przeskakuje jedna iskra... w tym miejscu gdzie jest jej "wygodniej" :) można powiedzieć tak jak piorun... Zalanie teoretycznie jest niemożliwe... ale w praktyce się zdaża ale bardzo żadko :) chyba że ktoś zapomni załączyć zapłonu i będzie kopał w kopke jak głupi :P

Autor:  tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 7:58 pm ]
Temat postu: 

Dokładnie, tak jak napisał kolega OJS przeskakuje jedna iskra. Ale o tym że nie można zalać takiej śiwecy się nie zgodze. Jest tak samo jak przy normalnej, no może niewiele lepiej

Autor:  ojs [ Pon Wrz 03, 2007 8:07 pm ]
Temat postu: 

tomek1212 napisał(a):
Ale o tym że nie można zalać takiej śiwecy się nie zgodze

Nie napisałem że niemożna :) powiedziałem że jest to trudne... jakby nie patrzeć zawsze jedna elektroda jest sucha i gdy da iskkrę mieszanka przepali pozostałe dwie i tak w kółko.... oczyszczają się nawzajem poprostu :). Oczywiście można je zalać gdy jest awaria zapłonu.. chyba nie ma świecy która by się nie zalała podczas awari zapłonu (np. braku iskry)

Autor:  tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 8:12 pm ]
Temat postu: 

OJS, a jak zaleje elektrodę wewnętrzną ?? Iskra napewno nie przeskoczy między dwoma zewnętrznymi.

Autor:  ojs [ Pon Wrz 03, 2007 8:20 pm ]
Temat postu: 

Faktycznie :P o tym nie pomyślałem ;] ale to nie zmienia faktu że są lepsze od standardowych ;)

Autor:  tomek1212 [ Pon Wrz 03, 2007 8:25 pm ]
Temat postu: 

No może i są lepsze (niewiele lepsze, ale lepsze) ale rozwala mnie jak ktoś mówi że ma świece cztero-elektrodową i myśli że przeskakują na niej 4 iskry i ma przez to większą moc.

Autor:  ojs [ Wto Wrz 04, 2007 5:52 pm ]
Temat postu: 

No mnie tez to rozwala :P niewiem... ale chyba by się nie dało zrobić tak żeby ze wszystkich naraz przeskakiwała iskra... prąd i tak zawsze wybiera najwygodnieszą drogę i zwiększenie napięcia oraz mocy spowoduje tylko że iskra będzie grubsza ale nie rozdzieli się na 3 ;] doskonałym przykładem są pioruny... u wyjścia moga mieć nawe do kilku milionów rozszczepień a w ziemię uderza tylko jeden z nich.. chyba się tak nie zdarzyło żeby jeden piorun uderzył w 2 miejsca naraz :P

Autor:  Pumba [ Wto Wrz 04, 2007 6:03 pm ]
Temat postu: 

Ktos tu na forum wspominałze jego kumpel w MZ ma zrobiony w głowicy gwint na 2 swiece no to by nie było głupie ale zawsze jest jakeis pytanie czy to cos daa ?

Autor:  ojs [ Wto Wrz 04, 2007 7:12 pm ]
Temat postu: 

Tak da... trzeba miec 2 kondensatory, 2 cewki W/N i zamias świateł mamy 2 iskry :P

Autor:  korneliuszo [ Wto Wrz 04, 2007 8:16 pm ]
Temat postu: 

ojs, da się cewkę z malucha (dwubiegunową) i idą dwie iskry naraz.

Autor:  ojs [ Wto Wrz 04, 2007 8:20 pm ]
Temat postu: 

korneliuszo 2 naraz? Jeśli tak to ciekawe czym to zasilisz :P

Autor:  korneliuszo [ Wto Wrz 04, 2007 8:29 pm ]
Temat postu: 

Masz cewkę z malucha (ma dwa wyjścia) i pierwotne podłączasz normalnie, a do każdego wyjścia po jednej świecy.

Działa tak jak dasz świecę trochę ponad głowicą i ci przeskoczy podwójna iskra (między świecą i głowicą, a druga normalnie).

Oczywiście cewka ta ma inne przełożenie.(wyższe)

Dla mnie do jednego cylindra nie opłaca się robić dwóch świec (chyba, że dla szpanu), lepiej zrobi zapłon o zmiennym kącie (to da mocy, a te dwie świece nie)

Autor:  tomek1212 [ Wto Wrz 04, 2007 9:56 pm ]
Temat postu: 

Z tego co widze to chcecie zrobić taki wynalazek jak stosuje się w samochodach (twin spark) czyli 2 świece na cylinder. Jest tylko taki problem że ten patent stosuje się w silnikach 4 sówowych ponieważ to nie działa tak że iskra pojawia się na dwóch świecach jednocześnie. Są dwie swiece jedna normalna (działa tak jak w normalnym silniku) i druga mniejsza, na której przeskakuje iskra chwile po przeskoku pierwszej aby dopalić mieszankę. Dodam jeszcze że ten patent nie służy poprawie osiągów, tylko zwiększeniu czystości spalin.

Autor:  mandos [ Wto Wrz 04, 2007 11:56 pm ]
Temat postu: 

Mój kumpel ma 2 świece na cylinder w MZ251 (nawet nakleił sobie na schowek napisy "TWIN SPARK" :D) Dało to tyle, że jak odpali zimny silnik to może natychmiast wyłączyć ssanie a silnik nie zgaśnie. Pracuje na jakichś 450-500 obr/min ale nie gaśnie. Bardzo stabilnie trzyma obroty jałowe i dużo lepiej wchodzi na obroty. Przyrostu mocy chyba nie ma, ale poprawiła się kultura pracy silnika.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/