Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Instalacja 12V
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/instalacja-12v-t1216-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  miki1002 [ Pią Lut 23, 2007 4:42 pm ]
Temat postu: 

To w końcu jak? Pyatłęm elektryka znajomego i potwierdza moja teorie,a te wyliczenia sa z danych ze strony Artizza wiec nie wiem, bo to tylko czytsta teoria. Ja sie za barzdo na elektryce nie znam i dlatego pytam.

Autor:  kroczus [ Pią Lut 23, 2007 5:46 pm ]
Temat postu: 

ale ze mnie debil :P tak sie zastanawiałem czemu było źle a ja myśląc nad A pisałem o W i mi sie myliło .XawiD na moda elektryki :D

tzn nie wiem o co chodziło w postach poprzednich nie chce mi sie wracać,ale
połączenie szeregowo 2 cewek 6V15W daje 12V30W
a połączenie równoległe 2 cewek 6V15W daje 6V30V

bo chyba o to chodziło <spoko> i nawet się zastanawiam nad połączeniem swoich cewek szeregowo,wtedy będzie można dawać żarówki 12V i nie będą przygasać :D (i jeszcze zlikwidujemy opór na kablach bo będzie mniejszy prąd) ;)

a w praktyce może się okazać że opór cewek wyniesie zbyt dużo i guzik z tego będzie

Autor:  ojs [ Pią Sie 03, 2007 8:18 pm ]
Temat postu: 

Ja mam zrobioną instalację na 12V własnie poprzez zastosowanie cewek zapłonowych zamiast świetlnych.. do tego mostki graetza 6V 10A połączone szeregowo i mam ładowanie 12V.. I tu nasuwa się moje pytanie... jak chronić akumulator przed przeładowaniem ;)?

Autor:  Olo [ Pią Sie 03, 2007 10:15 pm ]
Temat postu: 

Najlepiej regulator napięcia, ja zastosowałem ELBĘ tak samo jak Breżniew u siebie, a ile aku będzie pozzrebował W tyle weźmie, oczywiście nie więcej jak może wytworzyć cewka.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/