Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Słaby 023 z K60B
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/s-aby-023-z-k60b-t12674.html
Strona 1 z 1

Autor:  Łowca Śrubek [ Pią Maj 23, 2008 10:43 pm ]
Temat postu:  Słaby 023 z K60B

Witam.
Mam motorynkę Stellę z silnikiem 023 i gaźnikiem K60B na dotarciu.
Gdy motorynka jest zimna, muszę gaźnik zalać, żeby się lało z komory pływakowej, kilka razy pokopać i może w końcu załapie. Jeśli nie, muszę przebiec z nią 2 km na zapych.
Gdy już załapie, silnik notorycznie przerywa. Przerywa z dużą częstotliwością, co chwila łapie i znów przerywa. Da się z taką pracą silnika wystartować (oczywiście troche mniej efektywnie). Po jakiś 5 min pracy/jazdy silnik zaczyna pracować normalnie.
Kolejnym problemem są słabe osiągi. Niby się ładnie zbiera. Szybko kończy się jedynka, kopniak z wrzucenia 2 do ok 30 km/h. Na tym poziomie się zatrzymuję, bo docieram motor. Od czasu do czasu sprawdzam, czy wszystko ok, i daję gazu do oporu. Motorek odrzuca aż kierowcę do tyłu :D żeby przyspieszyć bardzo szybko do 39 km/h...... i 40-ki już nie wyciągnie :(.

Ponadto, na postoju, gdy przyłoży się rękę do gaźnika, do tego "bębenka", który ma szyjkę na wężyk paliwa, przy pracy silnika czuć, że wieje powietrze. Nie wiem dokładnie skąd i w którą stronę.
W czasie jazdy, mimo że mam dokręcone kolanko, słyszę coś w rodzaju wystrzałów z tłumika. Jednak dźwięk nie wydobywa się z gaźnika ani z wylotu tłumika. Jest cichy i stłumiony i wydobywa się jakby z okolic nakrętki kolanko-cylinder.

Opisałem dokładnie wszystkie problemy motorynki. Czy wiecie, co może być nie tak?
Z góry dzięki za wszelkie rady.

Pozdrawiam, Łowca Śrubek

Autor:  filozof93 [ Sob Maj 24, 2008 9:03 am ]
Temat postu: 

te strzelanie wygląda mi na święcę
lub coś z zapłonem

Autor:  kamil_ziomek [ Sob Maj 24, 2008 12:41 pm ]
Temat postu: 

To że tak zaczyna dopiero chodzić po 5 minutach to pewnie przez to że masz świece iskre F95 i pewnie nie dawno robiłeś szlia (pisałeś że jest na dotarciu) jeśli nie robiłeś to może być źle dopasowany tłok i są zbyt duże luzy. Sprubój jeszcze delikatnie przestawić zapłon i pilnować żęby przerwa na przerywaczu była około 0,4mm a na świecy 0,5mm.

Autor:  Łowca Śrubek [ Sob Maj 24, 2008 1:19 pm ]
Temat postu: 

Co do twoich danych regulacyjnych to nie obraź się, kamil_ziomek, ale od 2 lat jeżdżę na oryginalnej świecy (nie pamiętam jaka to, ale oryginalna) i na tym samym zapłonie:
0,45 na świecy
o,35 na platynkach
o,25 przed GMP

Co do problemów na zimno, to już nie ma, po prostu trzeba przechylić trochę motor, żeby naleciało z pływaka do dyszy trochę zupy. I zapala od 3 kopa.

Silnik jest robiony przez dziadka. Był rozłożony na części pierwsze i złożony na oryginał. Dziadek nie toleruje opcji tuningu technicznego.
W sumie to już jest wszystko dobrze, przestało strzelać, tylko te 39 km/h mnie dobija psychicznie... Wszyscy po 50-60-65 km/h a ja 40 nie mogę wyciągnąć.... :(

Autor:  Constantine [ Sob Maj 24, 2008 9:05 pm ]
Temat postu: 

Łowca Śrubek napisał(a):
kamil_ziomek,
o,25 przed GMP

. :(


ma byc 2mm przed gmp

Autor:  yazimoo [ Sob Maj 24, 2008 10:51 pm ]
Temat postu: 

A nie czasem 3mm?

Autor:  kroczus [ Sob Maj 24, 2008 11:37 pm ]
Temat postu: 

3 mm książkowo<yes>

Autor:  Misiek001 [ Nie Maj 25, 2008 6:26 pm ]
Temat postu: 

Co do 39 km/h to zrób tak jak ja - jak masz zębatkę 13 z przodu to kup na tył od zwykłej motorynki - przewierć te 3 otwory na śruby i masz ponad 10 km/h więcej. U mnie też dochodziła do 40 i silnik chciał z ramy wyskoczyć, a po takim zabiegu na prostej jest 52km/h.

Autor:  Yogi56 [ Nie Maj 25, 2008 7:20 pm ]
Temat postu: 

Łowca Śrubek - czy czujesz że silnik podczas jazdy rozkręca sie do swoich max obrotów i leci te 40 km/h czy jest "przyduszany", poprostu po dodaniu gazu muczy a nie jedzie jak powinien??

Autor:  Łowca Śrubek [ Pon Maj 26, 2008 4:31 pm ]
Temat postu: 

Sinik pracuje na igiełkę. Co do innej zębatki to nie mam zamiaru wymieniać, bo wtedy zdaje mi się, będzie te 52 pruła, ale słabszego kopa będzie miała.

W weekend nagram filmik jak się jedzie i wrzuce na jakiś server, to zobaczycie.

A co do regulacji, to chciałem zauważyć że każdy 023 jest inny. Kuzyn ma też 023 i ma zupełnie inne parametry regulacyjne, żeby było idealnie. Moje są mniej-więcej książkowo, ale z pewną korektą.

Hmm... Tak teraz myślę, może powinienem w gaźniku więcej powietrza dać?

Autor:  Szisz [ Pon Maj 26, 2008 5:04 pm ]
Temat postu: 

Cytuj:
Łowca Śrubek - czy czujesz że silnik podczas jazdy rozkręca sie do swoich max obrotów i leci te 40 km/h czy jest "przyduszany", poprostu po dodaniu gazu muczy a nie jedzie jak powinien??

Jak ktoś tak miał to polecam wymianę pierścieni :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/