Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Simson SR50] Cylinder 70 ?
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/cylinder-70-t16343.html
Strona 1 z 2

Autor:  BongoSR50 [ Nie Lis 02, 2008 6:29 pm ]
Temat postu:  [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Witam. Chciałem założyć do swojego Simsonka Cylinder 70cm3 ale mam mały dylemat...
Dowiedziałem się że aby taki cylinder założyć to trzeba rozwiercać kartery... czy to prawda ?? czy bez tego jestem skazany na max 60cm3 ??
z góry dziękuję za odpowiedzi..

Autor:  MVVS [ Nie Lis 02, 2008 6:43 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Tak, musisz roztoczyć/rozwiercić kartery, bo nie wejdzie ci inaczej tuleja :) A te popularne 60ccm to tak naprawdę 55ccm :)

Autor:  Szisz [ Nie Lis 02, 2008 7:12 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Dupa, w Simie 60cm Almotu do jest naprawdę 60cm.(Tłok 40.97mm)
Bez rozwiercania kanałów jesteś skazany na 60cm :P Chyba że przeszlifujesz chyba na max.65cm :)
Ale jeżeli chcesz aby 50cm miało takie samo albo lepsze odejście to zrób tak;
-cylinder 60cm i 4 kanały(szukaj oryginalnych DDR, daj komuś aby dorobił te dwa dodatkowe płuki i przeszlifuj na 60cm i kup do tego tłok MZA)
-gaźnik 19mm albo nawet 21mm
-Kosz sprzęgła S70 i do tego docisk od S70 lub dwa od S51
-Wał z wypełniaczami
-dobry tłumik, najlepiej spawak
-łożyska Fag, SKF z luzem C3
-wymień to co wymaga wymiany ;)

Pozdro

Autor:  BongoSR50 [ Nie Lis 02, 2008 8:03 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Szisz napisał(a):
*pupa, w Simie 60cm Almotu do jest naprawdę 60cm.(Tłok 40.97mm)
Bez rozwiercania kanałów jesteś skazany na 60cm :P Chyba że przeszlifujesz chyba na max.65cm :)
Ale jeżeli chcesz aby 50cm miało takie samo albo lepsze odejście to zrób tak;
-cylinder 60cm i 4 kanały(szukaj oryginalnych DDR, daj komuś aby dorobił te dwa dodatkowe płuki i przeszlifuj na 60cm i kup do tego tłok MZA)
-gaźnik 19mm albo nawet 21mm
-Kosz sprzęgła S70 i do tego docisk od S70 lub dwa od S51
-Wał z wypełniaczami
-dobry tłumik, najlepiej spawak
-łożyska Fag, SKF z luzem C3
-wymień to co wymaga wymiany ;)




Szczerze powiem że niezbyt rozumiem te wszystkie nazwy które tutaj wymieniłeś...
mniejsza z tym,
Gdzie mogę dostać taki zestaw 60ccm Almotu ??
mówiac zestaw, mam na myśli Cylinder, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia, oraz głowice...



P.S. zmiana tego co mi napisałeś, wyniosła by mnie kupe kasy... pozatym nie wiem gdzie miałbym dostać takie części...

Autor:  Mateusz529 [ Nie Lis 09, 2008 5:15 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Nie kupuj almotu S60!!!! Poszukaj i kup sobie DDR daj komuś do przeróbki, potem przeszlifuj na 41mm kup od kniazia tłok MZA jednopierścieniowy, wymień łożyska na FAG albo SKF C3 i wszystko co jest już zużyte, wał zostaw oryg jeżeli nie ma luzów, kup gażnik 19mm, zleć komuś uspawanie wydechu, załóż kosz sprzęgły od S70 i masz nie porównywalnie lepszy zestaw niż 60ccm almotu... i ile więcej pochodzi.... na takim zestawie możesz osiągnąć plus minus około 90km/h... A na almocie ile 75km/h poleci?? I to jeszcze takie gówno....

Autor:  pawelz [ Nie Lis 09, 2008 5:39 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

almot to kit ;/ puchnie w kit bynajmiej w 70 najlepioej ddr
(XawiD szykuje mojego 70 DDr i bedize tuning )
poszukaj ddr i bedzie gitez :D

Autor:  =XawiD= [ Nie Lis 09, 2008 9:26 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Ja mam ddr 70 :P Ale Pawła :P

Autor:  Zales1993 [ Sob Sty 03, 2009 11:24 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

u niemcow maja 90 i 110 do simow... ale ceny ;p po 300 euro xD
bracki kiedys szukal i znalazl;p jak ktos chce to moge sie fatygowac i podac adres niemieckiej strony;p

Autor:  tomek1212 [ Sob Sty 03, 2009 11:57 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Do 70ccm koniecznie jest rozwiercanie karterów i inny wał (inaczej wyważony). Cylinder almotu nie jest taki zły, natomiast tłok almot jest badziewny i z tęd te teorie ze "cylindry puchną". Jakim prawe może cylinder puchnać ??

Jak dobrze zrobisz almota to będzie chodził porównywalnie z DDR-em, najwiekszym problemem jest to, ze nie można wybic w nim tuleji.

Niemniej jednak róznica pomiędzy 70ccm a 60ccm jest znacząca i uważam, że warto zainwestować w 70tkę.

Autor:  mk666 [ Nie Sty 04, 2009 10:42 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

sory że się wtrącę ale cylindry (almotu) do Simsona mają 41mm średnicy czyli naprawdę jest 60ccm ale już w cylindrach charta czy komara i chyba do ogara, tych niby S60 to już jest 40mm czyli nie 60ccm tylko 55ccm

Ja osobiście nie polecam almotów lepiej dać parę zł albo paręnaście :) więcej i kupić porządny DDR albo zmd w przypadku rometa.

Autor:  Mikolaj211 [ Pon Sty 05, 2009 12:23 am ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Kłótnia bez sensu, bo prawda (jak zawsze) jest po środku - cylinder "60ccm" do sima to nie jest ani 55ccm, ani 60ccmm (jeżeli chcecie być tacy dokładni). Jest to dokładnie 57,98ccm.

Bez rozwiercania karterów owszem, można dac tylko "60ccm", ale niekoniecznie seryjny - wystarczy poddać go przeróbce na cztery kanały dolotowe i powiększyć kanały (np. wg schematu TT). Wiele osób twierdzi, że przy takim cylindrze (oczywiście przy odpowiednio dobranym gaźniku i wydechu, no ale pzy 70ccm też dobrze by było odpowiednio dolot i wydech dobrać, gaźnik przynajmniej o większym przelocie). O ile prędkość może być podobna przy 60/4TT, jak przy zwykłej 70ccm, to jednak jest to inny styl jazdy... Przy przerobionej 60-tce mamy "słaby dół", trzeba wkręcać motor na wysokie obroty, by osiągnac dużą moc. Natomiast przy 70ccm silnik zachowuje się podobnie jak seryjna 50, tylko ma większą moc, przez większą pojemnosć.


mk666 napisał(a):
Ja osobiście nie polecam almotów lepiej dać parę zł albo paręnaście :) więcej i kupić porządny DDR albo zmd w przypadku rometa.

Tu się zgadzam i nie koniecznie trzeba więcej płacić - DDR 50ccm można kupić naprawdę za grosze, nawet 15zł.

Autor:  Morszczuk1 [ Wto Sty 06, 2009 4:23 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Cytuj:
kanały dolotowe


No to chyba kanały płuczące na myśli masz w serii ożebrowaniu ciężko by było wcisnąć 2 doloty konkretnych rozmiarów i w 60cm3 to już wogóle nie wiem gdzie dało by się ale troche modyfikacji ozebrowania potrzeba.
Co do almotów to tyczy się to tylko 50cm3. Znajdź DDR 70cm3.
Co do 60 można zrobić fajne mocne i wcale mulate nie są, głównie jest to przy nie umiejętnym dobraniu przełożenia,cóż słaby moment obrotowy i kąty otwarcia okien robią swoje.

Autor:  Mateusz529 [ Śro Sty 14, 2009 7:00 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Znajdźcie mi seryjną 70-tkę która leci 90 pare km?? A 60/4 czy tam /5 i inne cuda tyle lecą... I oczywiście mniejsze koszty są w 60ccm /4 czy tam 5 niż w przypadku 70ccm.

I jeszcze jedno, Taka 70-tka seryjna leci sobie te 75km/h max. Co niektórzy myślą, że zmienią sobie cylinder na 70ccm i już niewiadomo ile polecą... Co ma pojemność do prędkości max?? Możecie mi wytłumaczyć?? 70ccm a 50ccm podobne mają v-maxy jest róznica 5-10km/h góra. Przecież na tych samych przełożeniach cylindry te kręcą te same obroty, 70ccm nie wykręci wyższych obrotów niż 50ccm, co za tym idzie nie poleci więcej... Poprostu on ma większą MOC. Taki przykład, założysz sobie kosz sprzęgła S70, 50ccm będzie miał doła słabego a 70ccm będzie chodził lux bo ma więcej mocy, to samo jak zmieniasz zębatki, 50ccm na zębatce 17 będzie miał słaby dół i będzie się dłuuugo rozpędzał bo nie ma siły, a 70ccm ma większą moc i on to lepiej będzie znosił.

Bez zmieniania przełożeń nie ma praktycznie dużej różnicy między 50 a 70ccm. Gdyby ktoś do jakiegoś silniczka 125ccm założył przełożenia simsonowskie to myślicie, że ten silnik byłby szybszy od 50ccm DDR sima?? Tyle, że 125 byłby piekielnie mocny i na przyspieszeniu nie utrzymałbys kierownicy w rękach xD

Autor:  Mikolaj211 [ Pią Sty 16, 2009 4:03 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Mateusz529, ostatnio robiłem przeróbkę na 60/4 i co do kosztów, to nie wiem czy mniejsze, myślę, że zrobił bym za takie pieniądze 70ccm na cylindrze Almota.
Co do V-max, to masz rację, przecież nie bez celu fabrycznie w S70 był inny kosz sprzęgłowy. Ogólnie bardzo ciężko porównać 60/4 i 70/2. W sumie zależy co kto lubi - jak ktoś lubi spokojną jazdę, to raczej lepszy by dla niego był 70/2 + kosz S70, ew. inne zębatki (mówimy o zwiększeniu V-max, op przecież można założyć S70 bez zmiany przełożenia, gdy ktoś np. jeździ bo górzystym terenie). Natomiast przy 60/4 trzeba wkręcać silnik na wysokie obroty, mamy "słaby dół" - nie wszyscy to lubią.
Także myślę, że nie ma co porównywać tych dwóch cylindrów.

Autor:  Mateusz529 [ Czw Sty 22, 2009 5:58 pm ]
Temat postu:  Re: [Simson SR50] Cylinder 70 ?

Do 60/4 nie trzeba wału zmieniać... Jeżeli ma się w BDB stanie a do 70 trzeba, tak samo kosz sprzęgłowy ( nie jest to konieczne w 70ccm ale wypadałoby), sprzęgło też trzeba w 70ccm wzmocnić, bo może większej mocy nie wytrzymać. To tak na pierwszą myśl:P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/