Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
[Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/nie-pali-na-zimnym-silniku-padni-ty-aku-t22411-15.html |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Błażej [ Nie Lis 22, 2009 5:06 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
yazimoo nie moja wina ze forum padło i pousuwało posty juz wczesniej napisałem sprostowanie ! !! 2 raz nie bede pisał |
Autor: | kamil_ziomek [ Wto Gru 01, 2009 11:04 am ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
To może ja się wypowiem co prawda nie miałem tak w mortorze ale w fordzie się działo tak samo. wymiana kabli nie zbyt pomogła bo przebocia były nawet na nowych nowe świece też nie pomogły , więc następnym krokiem była regulacja gaźnika (zmniejszenie powietrza na rozruchu) co dało małą poprawę myślę że gdyby kable były wporządku to prablemy by ustąpły. W motorach już tak bywa że AQ zazwyczaj tracą troche prądku chyba że ktoś jeździ prawie codziennie. Można jeszcze sprubować zmniejszyć przerwę na świecy o 0,1mm. |
Autor: | adriandlugi [ Wto Gru 08, 2009 7:47 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
myślę że wina nie leży po stronie zapłonu. spróbuj podlać strzykawką benzynę bezpośrednio do cylindra i wtedy zobaczyć czy odpali z rozrusznika zimna |
Autor: | adriandlugi [ Wto Gru 08, 2009 9:54 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
zawsze można sprawdzić wtedy mamy zawszę coś więcej sprawdzone, jeżeli silnik ciepły pali Ci ok. a zimny słabo to by wyglądało na zbyt ubogą mieszankę więc z tąd mój pomysł, bo już bogatszej mieszanki niż wlać wache do cylka to silnikowi nie można zapewnić... |
Autor: | MVVS [ Nie Gru 20, 2009 8:08 am ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Przemierzyłeś cewki? Tu masz schemat, najprawdopodobniej do CB 400 N (bo tak był podpisany): http://images6.theimagehosting.com/albu ... rdream.JPG" target="_blank Tu masz jeszcze rozpiskę kolorów kabli, których Honda używa: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda ... colors.jpg" target="_blank Idź od cewek przez cały układ zapłonowy i sprawdź gdzie sygnał się traci, wtedy znajdziesz winowajcę Moduł od zimna może coś przerywać, nie jest to wykluczone |
Autor: | MVVS [ Nie Gru 20, 2009 9:22 am ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Dobra, nie wyjeżdżaj tak na mnie, nie zauważyłem że iskrownik też mierzyłeś... To teraz sprawdź gdzie ci sygnał zanika. |
Autor: | MVVS [ Nie Gru 20, 2009 12:44 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Wejściowe to te które idą z iskrownika a wyjściowe to te które idą dalej chyba, nie? Schemat całej instalacji wyżej podesłałem i tam po prawej na dole masz chyba moduł zapłonowy |
Autor: | MVVS [ Nie Gru 20, 2009 6:31 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Nie nie, nie w tym miejscu. Moduł jest wyżej i bardziej po lewej |
Autor: | kamil_ziomek [ Pon Sty 04, 2010 2:57 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Usterki modułu c.d.i. nie da się zmierzyć omomierzem (niestety).Sprawdź jeszcze uzwojenie wtórne cewki WN mierzone od wejścia kabla WN w cewce do kabla żółtego wychodzącego z cewki. P.S. Moduł podepnij tak jak ma być a zamiast cewki Wn podepnij woltomierz ustawiony na zakres około 1000V i spróbuj odpalić (tylko nie jestem pewien czy to moduł DC czy AC więc musisz sprawdzić na obu prądach) |
Autor: | Konrad [ Pon Sty 04, 2010 4:27 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
powiem na czym staną moj bardzo podobny porblem wyszło na to, że aq ma mało kopa i jak kręciłem rozrusznikiem to tylko zalewałem moto, po podpięciu kabli odpala aż miło |
Autor: | Konrad [ Pon Sty 04, 2010 11:26 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
niee pod fure starego podłączyłem i kręciło jak nigdy |
Autor: | Konrad [ Wto Sty 05, 2010 7:20 am ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
aq zostawiłem w moto + podpięte kable (dokładnie jak odpalanie puszek zimą) |
Autor: | szachcik [ Wto Sty 05, 2010 4:49 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
Prostownik wcale nie daje tak dużego prądy aby wystarczał do odpalenia. Najlepiej jakbyś podpiął po jakiegoś diesla, tamte aku mają dużą moc rozruchową. Nie pamiętam w czym ona była wyrażana ale chyba na każdym aku jest. [samochodowym przynajmniej] |
Autor: | kamil_ziomek [ Śro Sty 06, 2010 2:39 pm ] |
Temat postu: | Re: [Honda CB 400N] - nie pali na zimnym silniku - padnięty aku? |
No fakt zazwyczaj AQ w dieslach mają z 600A na rozruch ale w motorku chyba ąz tyle nie potrzeba. Zwykły AQ 45Ah ma coś koło 400A na rozruch więc w zupełności wystarczy nawet na jazde na rozruszniku (żart) |
Autor: | jandy [ Nie Sie 29, 2010 4:52 pm ] |
Temat postu: | U nie przerywa - rezystancja cewek statora |
Cześć, też mam CB400N i problemy z instalacją zapłonową. Z tego co widzę masz zbyt słabą rezystancję między w cewce podłączonej do zielonego i jasnoniebieskiego przewodu. To chyba jest przyczyna dla której nie pali. Minimum powinno być 95 z tolerancją do 118 Ohm. Różowy z zielonym też już jest przy dolnej granicy. Zasilanie CDI (biały i niebieski) min. to 75, więc też słabo (słaba cewka statora). Jakie masz napięcie na biały-niebieski (przy kopnięciu starterem)? Jako ciekawostka przesyłam wideo z mojego badania zapłonu. U mnie chodzi na wolnych obrotach, ale nie wskakuje na wyższe. Przerywa od 4500. Mam bardzo mały opór na zasilaniu CDI (które jest ok, sprawdzone) i napięcie ok 14 V zamiast min. 40 V. Zapłon wydaje się gasnąć powyżej 4500, gdy mam podłączony stroboskop. http://www.youtube.com/watch?v=SArWPK4lstM Mam pytanie do autora wątku? Jak udało się Tobie ściągnąć rotor? Czy masz ściągacz? Może mi go użyczysz (przesyłki na mój koszt)? W zamian mogę zaoferować bardzo dużo materiałów technicznych do Twojego motocykla (dwie pokaźne książki serwisowe, schematy instalacji). Pozdrawiam Jandy |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |