Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

[Romet Chart] ładowanie akumulatora
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/adowanie-akumulatora-t24402.html
Strona 1 z 1

Autor:  dj55 [ Nie Kwi 11, 2010 7:05 pm ]
Temat postu:  [Romet Chart] ładowanie akumulatora

Witam

Mam on niecałego roku Charta, robiłem lekki przegląd elektryki i powymieniałem niektóre rzeczy. Wymieniłem także prostownik i założyłem własny stworzony przeze mnie na diodach prostowniczych. Po podłączeniu okazało się, że aku się nie ładuje. Dochodząc przyczyny odkryłem że prostownik jest ok i dochodzi wszystko do stacyjki przewodem nr 19. Kiedy stacyjke mam na pozycji nr 2 okazuje się, że prąd dochodzi do stacyjki ale z stacyjki na aku już nie idzie, natomiast po zmianie położenia kluczyka na 1, pojawia się napięcie na kabelku który idzie bezpośrednio do akumulatora. Tak więc moje pytanie czy może być spowodowane to, że na pozycji 1 stacyjka puszcza dalej a na pozycji 2 już nie? Jest to ważne bo wiadomo że na pozycji 1 nie ma np. świateł.

Pozdrawiam

Autor:  skiba_ziom [ Pon Kwi 12, 2010 8:36 am ]
Temat postu:  Re: Chart ładowanie akumulatora

Może stacyjka ci nie łączy...

Autor:  dj55 [ Pon Kwi 12, 2010 6:36 pm ]
Temat postu:  Re: Chart ładowanie akumulatora

Co do stacyjki to powiem tak... Kupiłem inną bo moja była w opłakanym stanie. Rozłożyłem, wyczyściłem i złożyłem z 2 stacyjek jedną a raczej wybrałem lepsze części do tej co teraz używam. Co do wypowiedź slawek90 to mając na mysli 19-57 to jak ma sprawdzić czy jest uszkodzony? Nie chcę zakładac od innego motorku, chciałbym aby był oryginał. A jak proponujesz zrobic aby wszystko było na 1 pozycji?

Autor:  rafik543211 [ Pon Kwi 12, 2010 7:18 pm ]
Temat postu:  Re: Chart ładowanie akumulatora

Najprościej bedzie by sprawdzić "na krótko" bezpośrednio z cewek do prostownika jak jest to stacyjka jest uszkodzona lub zaśniedziała/zabrudzona. Zawsze możesz zamiast stacyjki (chodzi mi tylko o ładowanie reszta w orginale) dać jakiś inny przełącznik np. pod bakiem i ręcznie przełaczać ładowanie. Dość proste i skuteczne. A stuki 19-57 to sie sprawdza tak że przełaczasz stacyjke na pozycje 2 na zgaszonym silniku. I teraz po prostu sprawdzasz czy z stuku 19 przepłynie prąd do stuku 57 lub w drugą strone (nie ważne). Jak przepłynie to jest ok. Jak nie to coś jest nie tak.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/