Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Stosunek paliwa do powierza (skład mieszanki)
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/stosunek-paliwa-do-powierza-sk-ad-mieszanki-t2498.html
Strona 1 z 2

Autor:  Cyngiel [ Nie Wrz 17, 2006 5:24 pm ]
Temat postu:  Stosunek paliwa do powierza (skład mieszanki)

Cześć!
Chciałem sie was zapytać jaki jest stosunek paliwa do powierza w jawce?
Moim zdaniem jest tak:
mieszanka podawana do cylindra (100%) składa sie z 50% paliwa i 50% powietrza a nawet 60paliwa i 40powietrza
Jednak Mati590 pisze:
14 i 1/2 części powietrza na 1 część paliwa
Kto z nas ma rację???????

Autor:  Artizzz [ Nie Wrz 17, 2006 8:32 pm ]
Temat postu: 

oj stary, przy takim stosunku Ogar by miał z kilkanaście koni, paliłby ponad 100l/100 km i w ogóle by to było do dupy :D

nie wiem jaki jest dokładnie stosunek, ale na pewno Mati jest duuuużo bliżej prawdy niż Ty...

Autor:  Cyngiel [ Pon Wrz 18, 2006 2:54 pm ]
Temat postu: 

To jak mi wytłumaczysz to robiłem niedawno u dziadka w fiacie 125p instalacje gazowa miał on cos pokopane ze skaładem mieszanki dostawał sanowczo za moało gazu dziadek mi powiedział ze powinno być 50/50 ustawiłem tak i chodził jak burza <wow> Wcale nie palił wiecej moze z 2l wecej gazu niz benzyny ale to zrozumale ze samochód na gazie pali wiecej gdzyż jest słbszy
(Aha mój dziadek jest śwetnym mechanikiem przepracował na zakładach 30lat i robił samochody od 20 wiec nie smiem podwazac jego autorytetu jednak w składzie mieszaniki miał racje) :|

Autor:  Olo [ Pon Wrz 18, 2006 5:51 pm ]
Temat postu: 

na gazie silnik jest silniejszy bo gaz ma więcej oktanów :P sprawdzałem w moim poldku :D

Autor:  bosek3 [ Wto Wrz 19, 2006 4:18 pm ]
Temat postu: 

Na gazie silniejsze <hahaha> dobre.A tak po za tym zobacz jakiej wielkości jest przepływ powietrza a paliwa i sam sobie odpowiesz na to pytanie.

Autor:  Olo [ Wto Wrz 19, 2006 4:44 pm ]
Temat postu: 

Jak gaz ma 90-120 okatnów to siłą rzeczy jak nawet jast mniejszy przepływ to rekompensuje to ilość oktanów. Chyba że masz do czynienia z gazem gorszej jakości. Ale u nas to się nie zdarza :P

Autor:  DaN [ Wto Wrz 19, 2006 4:51 pm ]
Temat postu: 

teoria sobie, praktyka sobie... Gaz rzeczywiscie ma wiecej oktanow, ale pokaz mi taki samochod co na gazie ma lepsze osiagi od benzyny... Jedynie na gazie sekwencyjnym to mozna probowac dorownac, ale gaz nigdy nie bedzie lepszy...

Autor:  Cyngiel [ Wto Wrz 19, 2006 5:17 pm ]
Temat postu: 

Mojego dziadka fiecik na benzynie i skrzyni 4 leciał 125 a na gazie 115 i co jest słabsze a zreszta jest różnica jedzie przejedz sie na gazie i zmierz osiagi a później na benzynie. Napewno na benzynie jst lepiej bedzie lepiej :|

Autor:  mati590 [ Wto Wrz 19, 2006 5:44 pm ]
Temat postu: 

No wracamy do tematu
:)

Autor:  Cyngiel [ Wto Wrz 19, 2006 5:58 pm ]
Temat postu: 

Liczba oktanowa nie stanowi wogóle o mocy silnika tylko o odpornmości paliwa na detonacyje spalanie...LO gazu waha się w granicach 100 oktanów ale co to ma do mocy? :|

Autor:  Widikon [ Wto Wrz 19, 2006 6:14 pm ]
Temat postu: 

Witam!
Jako inżynier silników spalinowych muszę powiedzieć wam szanowne grono ze Cyngiel ma racje. Liczba oktanowa to pojęcie mocno względne ustanowione przez komisję CFR. Ustalono to w ten sopsób że wymieszano ze sobą 2 gazy wodorowęglowe : izooktan i heptan. Izooktan jest bardzo odporny na detonację wiec jego LO (lizcbę oktanową) ustalono na 100. Heptan natomiast jest bardzo podatny na detonację wieć jego LO=0. Mieszając te 2 węglowodory zasilono nimi silnik spalinowy. Jednakże jak wskazuje doświadczenie liczba oktanowa ma się nijak do mocy tzn. na paliwie o większym LO daje się uzyskiwac wieksze stopnie sprężania bez obaw detonacji a co za tym idzie wieksza moc.
Mam nadzieję, że rozwaiłem wasze wątpliwości ;]
Pozdrawiam
Widikon

Autor:  Cyngiel [ Wto Wrz 19, 2006 7:03 pm ]
Temat postu: 

o! serdecznie witam!
Widze ze pan długo siedzi w tych tematach sądzoa po wieku ma pan wiele lat praktyki.
Jednak prosze mi powiedzie jak jest z tym składem miesznaki??

Autor:  bosek3 [ Wto Wrz 19, 2006 7:03 pm ]
Temat postu: 

Tak tylko my tu rozmawiamy o stosunku paliwa z powietrzem więc prosze już nie schodzić z tematu.

btw.szczerze mówiąc nie wiem czy to nie jest podpucha, chociaż mój dziadek ma 70 lat i też łazi po necie.

Autor:  Widikon [ Wto Wrz 19, 2006 7:34 pm ]
Temat postu: 

bosek3 napisał(a):
btw.szczerze mówiąc nie wiem czy to nie jest podpucha, chociaż mój dziadek ma 70 lat i też łazi po necie.

Nie wierzysz waść, że starsi ludzie umieją posługiwać się taką szatańską maszyną jak komputer? :) jestem przykładem że można posługiwać się komputerem będąc w starszym wieku ale czy to zali źle?
Ale jak nakazujesz...wróćmy do tematu przewodniego :)
więc jeśli chodzi o mieszankę paliwowo- powietrzną...praktyka wykazuje że w szybkobieżnych silnikach samochodowych mieszanka spala się najefektywniej nie przy zrównaniu współczynnika powietrza do paliwa ale zaś przy niewielkim niedomiarze powietrza. Następuje wtedy gwałtowniejsze spalanie mieszaniny palnej co pociąga za sobą większe ciśnienie w komorze spalania a więc i większą moc.
Pozdrawiam
Widikon

Autor:  mati590 [ Śro Wrz 20, 2006 9:12 am ]
Temat postu: 

No kurcze a wszyscy mówią, nawet w książkach tak pisze że od 13,5 do 14,5 części powietrza na 1 część paliwa i kto tu ma teraz rację nie wiadomo :D Wie ktoś może ile powietrza pobiera samochód wtedy byśmy to sobie uświadomili. Ale troche dziwne, żeby przez taką małą dyszke leciało tyle paliwa co powietrza przez np. 12 mm otwór.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/