Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Cze 16, 2024 12:40 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 12:05 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 10, 2006 1:36 pm
Posty: 197
Miejscowość: Złocieniec
Pojazd: Romet ogar 205
Witam mam pytania, na które kazdy powinien potrafic odp.:
1.jak sprawdzic czy cylinder kwalifikuje sie do wymiany
2.po czym rozpoznac ze cylinder jest zuzyty
3.jakie sa przyczyny zuzytego cylindra
4.jak naprawic zuzyty cylinder


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 2:11 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Kwi 09, 2009 11:04 am
Posty: 950
Miejscowość: Mazowieckie.
Pojazd: -
Zamotek napisał(a):
1.jak sprawdzic czy cylinder kwalifikuje sie do wymiany

Połamane żeberka cylindra, lub inne mocniejsze uszkodzenia.
Zamotek napisał(a):
2.po czym rozpoznac ze cylinder jest zuzyty

Posiada próg, który kwalifikuje cylinder do szlifu oraz zużyty gwint na kolanko.
Zamotek napisał(a):
4.jak naprawic zuzyty cylinder

Jeżeli posiada próg to należy oddać go do szlifu natomiast jeżeli gwint od kolanka jest rozwalony można go naprawić (wiele razy pisałem na forum jak to zrobić).

_________________
Zgodnie z zapisem Encyklopedii Britannica „Dawka śmiertelna wynosi 4 promile we krwi. Nie dotyczy Polaków i Rosjan”


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 6:08 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Stary co to pieprzysz, jak nie masz kilku żeberek to nie znaczy że cylinder definitywnie nadaje sie do wwymiany :| Pira sie zapytaj, jeździł z takim w ogarze. Wiadomo, chłodzenie będzie zmniejszone bo powierzchnia żeberek sie zmniejszy.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 6:28 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lip 06, 2008 11:51 am
Posty: 739
Miejscowość: Grodzisk Maz.
Pojazd: .
ZID PTAHA 36cc `94,
Simson Sperber Sr 4-3`67,
Mr. 2 Żak,
Komar 3 2350`71,
Hercules KX5 `87,
Ogar 200`88,
WSK M06-L`64,
Penta Dakarino 50LC `98
Aprilia ETX 125 `00
Ukruszone/ ułamane żeberka nie mają większego znaczenia w cylindrze (troche sie zmniejszy chłodzenie, ale niezauważalnie). Cyl kwalifikuje się do wymiany jeżeli ma b. duże rysy/ wżery na tulei, których nie da się już usunąć przez szlifowanie na nadwymiar. Jeżeli jest zjechany gwint na kolanko, też lepiej wymienić cyl. Cylinder, jest zużyty, jeżeli ma na tulei rysy/ wgłębienia, lub wyczuwalny próg na górze tulei. Przyczyny zużycia cylindra? Hmm... użytkowanie go. Ew. zatarcie się tłoka w cylu, pęknięcie pierścieni, wypadnięcie zabezpieczenia sworznia, itp.

_________________
Sprzedam nowe elementy gumowe do motocykli i motorowerów.

Na warsztacie: Ducati Dakarino 50LC

GG:5573098


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 7:20 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 10, 2006 1:36 pm
Posty: 197
Miejscowość: Złocieniec
Pojazd: Romet ogar 205
a dlaczego mi sie zrobil próg od nagaru??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 7:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Cze 21, 2007 8:36 am
Posty: 1616
Miejscowość: Ostrołęka
Pojazd: Audi A4 B5 1.6 '95

Poprzednie pojazdy:
Romet Ogar 200 '89
Romet Ogar 200 '83
Romet Ogar 200 '86
Romet Ogar 205 '82
Romet Komar 2350 '72
MZ TS 150 '82
WSK B3 125 '80
WSK B3 125 '81
Malaguti F-10 '92
Nagar nie ma tu nic wspólnego. Zauważ, że jest praca w cylindrze. Pierścienie ciągle "szlifują" gładź cylindra i powstaje próg, to nie zależy od niczego, chyba, że od oleju, w sensie, że może przyśpieszyć albo opóźnić powstawanie progu.

_________________
Było, minęło.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 9:50 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 5:09 pm
Posty: 142
Miejscowość: Szczepanow
Pojazd: stella silnik v501m
cylinder zuzywa sie z przejechanymi kilometrami ja polecam kupno nowego cylindra bo kosztuje tyle co szlif


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 1:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Skończ... Wole zrobić sobie szlif cyla ZMD niż kupować rzemieślnicze gówno.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 1:43 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 25, 2010 5:09 pm
Posty: 142
Miejscowość: Szczepanow
Pojazd: stella silnik v501m
ale problem wywalsz wiecej kasy i masz nowy ZMD


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 2:00 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Sie 12, 2007 7:09 pm
Posty: 468
Miejscowość: Jaworzno(Śląsk)
Pojazd: Chart 210
jarek, Cinuz dobrze mówi.
Skończ z tymi twoimi mądrymi pomysłami bo się tego czytać nie da po prostu.
W tym temacie i w innych też.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 8:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Kurfa twoja mać, jarek, ile razy Ci mówić, że szkoda kasy na 60cc które w rzeczywistości w silniku 023 faktyczna pojemność wynosi 55ccm, jest gorszej jakości i padnie ci prędzej niż cylinder ZMD po szlifie? Zrobisz szlif na starym cylindrze i zrobisz więcej klocków niż na tym rzemiośle z allegro. A że szlif kosztuje tyle ile ten nowy cylinder to kolejny plus dla szlifowanego cyla ZMD bo mniej kasy zapłacisz, a jeździsz. Kupuj sobie co chcesz tylko potem nie płacz, że Ci tłok spuchł albo coś innego.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 9:54 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Nowe cylindry mają także mniejsze kanały i mogą gorzej zgrywać się z karterami od oryginału


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Pytania odnosnie cylindrów
PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 3:58 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 27, 2007 9:36 pm
Posty: 537
Miejscowość: Las ndk Oświęcimia
Pojazd: WSK Kobuz 175
Simson S51
No niestety sama prawda o tych cylach nowych, niby pojemność większa a kanały tak "zkaćkane", że głowa boli miałem taki i tyle się zmieniło ze ciągnął tak jakby od niższych, ale v max mniejszy.

_________________
PJ CONSTANTINE
YOUTUBE PREZENTACJA SIMKA
BIKEPICS CONSTANTINE
Image
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=318813


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Odrdzewianie cylindrów

doktor13xxx

11

3746

Pon Lis 14, 2011 6:24 pm

doktor13xxx Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Odnosnie smarowania

pioro88

6

2384

Wto Sie 29, 2006 9:54 am

Flash Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Pytanko odnośnie sprzegła

Mikru$

2

1406

Śro Wrz 03, 2008 4:36 pm

Tom$on Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Małe pytanko odnosnie silnika

spider15

10

3498

Wto Sty 29, 2008 8:07 pm

spider15 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Kolejne pytanie odnośnie obrotomierza...

Koniu_

10

2891

Śro Cze 11, 2008 5:10 pm

Koniu_ Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 22 Queries | GZIP : Off ]