Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 3:34 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 4:34 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lis 04, 2009 4:22 pm
Posty: 13
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
.


Ostatnio edytowany przez mikskape Pią Lip 20, 2012 2:30 am, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 5:06 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
Ukręciło ci prawdopodobnie wałek w skrzyni ;) Rozpoławiaj silnik a zobaczysz o co kaman;]

_________________
Romet 50t-1
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/59332"

Jawa 350 TS
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... port/84155"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 5:43 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lis 04, 2009 4:22 pm
Posty: 13
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
.


Ostatnio edytowany przez mikskape, Pią Lip 20, 2012 2:29 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 7:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Sie 20, 2007 6:54 pm
Posty: 1208
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Romet 50t-1
Jawa 350 TS
Audi 80 B3 1.8S
Ford Escort 1.6
Musisz rozpolowic silnik na pół ;) Tam znajduje sie skrzynia biegów, a w niej wałek główny, który zapewne ci poszedł ;)

_________________
Romet 50t-1
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50,T-1/59332"

Jawa 350 TS
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... port/84155"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 7:32 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 20, 2006 7:15 pm
Posty: 488
Miejscowość: Równe
Pojazd: Romet Ogar 900 '08
WFM M06 '59
Na bank poszła choinka, zmora 023 ojapier ojapier Musisz rozpołowić silnik, inaczej się nie da.

_________________
Romet Ogar 900 '08
Romet Chart 210 '90
WFM M06 '59
Romet Ogar 205 '86


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Śro Lis 04, 2009 10:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Tak jak mówią koledzy :D U mnie sie rozkręcila śruba od regulacji :D (019Lewy Dekiel) ale żeby wymienić skrzynkę musisz rozpołowić silnik :D Rozkręcic na częsci wszystko ;)

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 4:22 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lis 04, 2009 4:22 pm
Posty: 13
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
.


Ostatnio edytowany przez mikskape, Pią Lip 20, 2012 2:30 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 6:31 pm 
a własnie ze nie prawda ze trzeba rozpoławiac silnik zeby wymienić wałek/tryb zdawczy !!!!!!!

nie wierzycie proszę


Na początek, spuszczamy olej z silnika. Robimy to odkręcając otwór wlewowy, a także spustowy pod spodem silnika. Motor musi oczywiście stać
w pionie.
Teraz możemy przystąpić do prac poważniejszych. Pracę możemy zacząć na 2 sposoby: 1)możemy wyjąć silnik z ramy, 2)przeprowadzamy remont nie wyjmując silnika. Dodam tylko, że po wyjęciu silnika łatwiej przeprowadza się pracę, ale nie jest to konieczne.
Odkręcamy kopniak, wajchę zmiany biegów, następnie lewy dekiel silnika, zdejmujemy koło zamachowe, robimy znacznik na obudowie silnika oraz na stojanie zapłonu, tak aby wiadomo było, jak później założyć zapłon. Następnie odkręcamy zapłon (3 śrubki M5 dookoła). Odkręcamy śrubkę z góry silnika, trzymającą mechanizm przesuwania wodzikiem. Odkręcamy mechanizm zmiany biegów (3 śrubki M5).


Kolejna rzecz, to odkręcenie zębatki zdawczej.

Teraz kolej na prawą stronę. Jeżeli silnik siedzi w ramie, zdejmujemy linkę sprzęgła, następnie odkręcamy prawy dekiel. Zdejmując dekiel, uważajmy, aby nie wypadł nam bolec popychający sprzęgło. Teraz rozbieramy sprzęgło oraz zdejmujemy duże koło przekładni. Jako, że jest już o tym temat, nie będę się rozpisywał, oto link:

Kiedy mamy już wszystko na wierzchu, musimy wyjąć seger zabezpieczający tryb zdawczy:

Po tej operacji, musimy przewrócić silnik stroną prawą do dołu oraz wrzucić pierwszy bieg, tj. pociągnąć wodzik do siebie. Bierzemy kawałek drewienka i wybijamy lekko wałek zdawczy. Może się zdarzyć, że wałek zostanie tak urwany, że nie wystaje ponad simmering, wtedy bierzemy punktak i analogicznie, jak wyżej. Musimy to robić bardzo ostrożnie, gdyż jeżeli za mocno stukniemy w wałek, wyleci on na zewnątrz i tryby w skrzyni mogą się pomieszać. Nie wybijamy wałka do końca!


Musimy cały czas obserwować, w jakim położeniu jest tryb zdawczy. Kiedy łożysko trybu wyjdzie nieco poza karter, ostrożnie przewracamy silnik na lewą stronę. Silni musi leżeć idealnie w poziomie! Tryb zdawczy powinien wyjść łatwo, za pomocą rąk.
Teraz najważniejsze! Kiedy wyciągniemy tryb zdawczy, bardzo ostrożnie wyciągamy wałek zdawczy. Teraz musimy szczególnie uważać, aby tryby osadzone na wałku nie powypadały. Dlatego, jak już wyżej pisałem, należy ustawić silnik w położeniu jedynki.

wyjmujemy go i Teraz pozostaje założyć nowy wałek zdawczy: Wkładamy go od strony sprzęgła. Robimy to starannie, kiedy wałek dojdzie już do łożyska, pukamy w niego przez drewienko, aby odpowiednio ułożył się w łożysku.

Zakładamy tryb zdawczy, zabezpieczenie oraz podkładkę dystansową (w takiej kolejności).

Przewracamy silnik "na nogi" i sprawdzamy, czy są biegi: kręcimy trybem zdawczym i obserwujemy zachowywanie się wałka zdawczego. Drugą ręką trzymamy wałek. Jeżeli mimo, że trzymamy wałek, on kręci się, to znaczy że mamy bieg. W taki sposób sprawdzamy 1, luz oraz 2. Jeżeli ich nie ma, a jest jedynie luz, pozostaje nam rozpołowienie silnika, jeżeli są, jedziemy dalej: zakładamy zębatkę, przykręcamy ją, zakładamy łańcuch. Następnie mechanizm zmiany biegów, zapłon, oraz koło magnesowe. Potrzebna może okazać się regulacja zapłonu. Zakładamy duże koło zębate, przykręcamy, zabezpieczamy, zakładamy sprzęgło i analogicznie. Potem dekle, (przy prawym uważamy, aby nie wypadł nam bolec wyciskowy sprzęgła). Następnie kopniak i wajcha zmiany biegów.

Zalewamy nowy olej i w drogę. :)


Góra
  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Czw Lis 05, 2009 7:51 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Lis 04, 2009 4:22 pm
Posty: 13
Miejscowość: Podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
.


Ostatnio edytowany przez mikskape, Pią Lip 20, 2012 2:30 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 11:37 am 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 10, 2006 1:36 pm
Posty: 197
Miejscowość: Złocieniec
Pojazd: Romet ogar 205
masz racje, mozna wymienic walek bez rozpolawiania:P ale mu poszla choinka:P jak kopniak luźno chodzi, ewentualnie raz kopie, raz nie to wina choinki ewentualnie wina 2 biegu.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 11:58 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Chyba że sprzęgło? Mogło zawleczki pourywać lub wieloklin poszedł...

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Sob Lis 21, 2009 1:15 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Maj 10, 2006 1:36 pm
Posty: 197
Miejscowość: Złocieniec
Pojazd: Romet ogar 205
jak na biegu sie kopie i ciągnie to sprzeglo, jak na biegu nadal kopka luźno chodzi to choinka. ale obstawiam na choinke skoro po spadnięciu łańcucha:P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 6:42 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Cze 20, 2006 7:15 pm
Posty: 488
Miejscowość: Równe
Pojazd: Romet Ogar 900 '08
WFM M06 '59
Zwykle jak spadnie łańcuch to na 80 % zjechało ząbki na choince, a bez rozpoławiania się nie da.

_________________
Romet Ogar 900 '08
Romet Chart 210 '90
WFM M06 '59
Romet Ogar 205 '86


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 7:33 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lut 04, 2009 8:10 pm
Posty: 2981
Miejscowość: Mińsk Maz.
Pojazd: Fiat Maluch Town
Fiat Regata 1.7D
Wartburg 1.3
Innocenti Elba
Ford Cougar 2.0
Mi w niedziele łańcuh spadł <lol> jechałem sobie tak ok. 20 km/h i nagle wycie, zwolniłem manetkę i tak patrze co sie mogło stać... tak lukam lukam, zdjąłem pokrywę i patrzyłem automat- w porządku. I tak ni z tego ni z owego spojrzałem na łańcuch, patrze spadł lokurva Normalnie mnie złość dopadła, dobra założyłem naciągnąłem i odpaliłem, żadne tryby nie poszły wszystko działa jak należy. Może dlatego, że nie jechałem zbyt szybko.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [ROMET]Ciągle luz.
PostWysłany: Wto Lis 24, 2009 9:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Wrz 10, 2007 7:13 pm
Posty: 1122
Miejscowość: Rydy
Pojazd: Romet 50t-1 027 7UN!NG
Romet Komar
Romet Chart 210
Co to wnosi do tematu?

_________________
Bike Pics
http://www.bikepics.com/members/djdanieloo1/" target="_blank

Simson Extreme Tuning:
[][][][][][][][][]

105ccm/8/2 Membran LC Nicasil
Zapłon Romet Chart
Gaznik 21mm
Skrzynia 4b (będzie 5b)
Dyfuzor 11 000RPM
Kosz S70

Bo liczy się REZO ^ ^


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [ Romet Ogar 205] Ciągle zalewa świece i go blokuje

osablood

9

8311

Nie Cze 08, 2008 4:41 pm

pawelak23 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ciągle przerywa

fusion22

6

2104

Wto Maj 22, 2007 5:17 pm

Coockie Zobacz ostatni post

Brak nowych postów ciągle sie zalewa

hubert723

4

1885

Śro Lip 02, 2008 1:53 pm

bacabaca Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ciągle spada łańcuch

SEBA

5

2495

Pią Sie 04, 2006 2:41 pm

modo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Ciągle luzujący sie łańcuch.

Maka_91

5

2023

Pon Lip 21, 2008 1:17 pm

Maka_91 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 32 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.065s | 24 Queries | GZIP : Off ]