Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Skrzynia biegów
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/skrzynia-biegow-t2644.html
Strona 1 z 2

Autor:  Młody [ Nie Paź 29, 2006 11:57 am ]
Temat postu:  Skrzynia biegów

witam, mam problem i to nie maly, otóż w piatek chcialem sobie zrobic ostatni wylot w tym sezonie, no i zonk :/ przejechalem przez miasto, wszystko git, przejechalem z 15 km poza miastem i tez bylo spoko, minąłem sie z kolezka i chcialem zawrocic, zwolnilem, zredukowalem do jedynki, wszystko git, ruszam, konczy sie jedynka, wiec chcialem wrzucic drugi bieg i piż_dziec, nie moglem, tak jakby sie skrzynia zblokowala, zatrzymalem sie, probowalem pozmieniac biegi i lipa, byla tylko jedynka i luz, poszarpalem dzwignie zmiany biegów i weszla dwojka ale ze strasznym oporem i znowu byla tylko dwojka i luz :/, co moze sie dziac :/ kutwa tyle km przejechalem i nagle ni z tego ni z owego biegów nie ma :/ caly czas do domu wracalem na drugim biegu :/ pomocy :/ z gory dziex za odp. ;]

Autor:  R-Man [ Nie Paź 29, 2006 1:15 pm ]
Temat postu: 

Hmmm...
Moze masz rozwalony automat do biegow?
ja tak mialem, tylko po kupnie i byl zastaly i mlotkiem go rozruszalem <hahaha>
a w koncu jak pisales ze zamykasz sezon to polecm rozpolowienie silnika i maly remont :P

Autor:  Młody [ Nie Paź 29, 2006 2:13 pm ]
Temat postu: 

nom bo w sumie silnik juz wykrecilem z ramy, tylko wlasnie najbardziej boje sie tego rozpolawiania :/ ze cos potem zle zloze :P, ale tak sie chcialem wlasnie zapytac na co szczegolna uwage zwracac, z ta usterka skrzyni ... ;]

Autor:  R-Man [ Nie Paź 29, 2006 3:02 pm ]
Temat postu: 

automat do biegow/tryby

Autor:  Dawideq [ Nie Paź 29, 2006 3:29 pm ]
Temat postu: 

Ja też stawiam na automat lub trybki

Autor:  sumarek [ Nie Paź 29, 2006 6:20 pm ]
Temat postu: 

a rozpołowienie silnika nie ma sie co bać ja po pierwszym razie który był w czerwcu, tak mi sie spodobało że rozłożyłem już dwa następne silniki. ze złożeniem nie ma kłopotów

Autor:  Młody [ Nie Paź 29, 2006 7:42 pm ]
Temat postu: 

to git, powymieniam przy okazji inne czesci, zrobie wizualnie i na wiosne go pogonic trzeba bedzie :)

a i jak myslicie, drogo mnie moze kosztowac naprawa tego ? ;]

Autor:  Womax [ Nie Paź 29, 2006 9:12 pm ]
Temat postu: 

zalerzy co poszło

Autor:  Młody [ Nie Paź 29, 2006 9:21 pm ]
Temat postu: 

no tam powyzej panowie napisali, co to moze byc :P i sei zapytalem, czy ten automat drogi jest, albo tryby ?

Autor:  sumarek [ Nie Paź 29, 2006 10:45 pm ]
Temat postu: 

jezeli nowy automat to drogi okolo 100 zl, tryby na agmot okolo 20zl, no i jeszcze jest allegro i mozna cos trafic taniej

Autor:  apollan [ Czw Lis 02, 2006 5:31 pm ]
Temat postu: 

a automat uzywany na allegro w stanie b.dobrym max20 złotych. Przyjrzyj się dobrze czy zęby nie wyjechane. Jeśli będziesz zmieniał tryby, to rób to tylko w ostateczności, lub zmieniaj koła zębate parami. Pamiętam po sobie jak całą skrzynię nową kupiłem, a wałek zdawczy z trybem 3 zostawiłem... ehhh szkoda gadać. Pozdro.

Autor:  Widikon [ Czw Lis 02, 2006 7:20 pm ]
Temat postu: 

Proponuję przed zakupem nowych części zorientować się z jakiego są materiału...ja na przykład zmieniając koła zębate w silniku mojej SHL wyszukałem oryginalne części na giełdzie, co gwarantowało, że będą pracować długo. Trzeba powiedzieć, że teraz materiały stosowane na koła zebate skrzyni są miernej jakości, nie mówiąc już o ich ulepszaniu poprzez hartowanie <wstydnis> poza tym jak wspomniał przedmówca wymieniaj koła zębate parami, czyli zużyte koło musi być wymienione razem z tym, z którym dotychczas współpracowało :)

Autor:  Młody [ Pią Lis 03, 2006 5:05 pm ]
Temat postu: 

dzieki za rady, ale jak narazie to utknąłem na zdjeciu zebatki z walu, w ogole odkrecic jej nie moge :/ i mam pytanie czy ten bolec na ktorym jest wajcha zmiany biegow, da sie jakos wybic ? czy jego sie nie rusza ? bo z nim tez mam problem ....

Autor:  apollan [ Pią Lis 03, 2006 6:25 pm ]
Temat postu: 

Uderz przez drewno(żeby nie zniszczyć gwintu) młotkiem. Jest to oczywiście część oddzielna.
Co do zębatki na wale to między dwa zęby włóż solindy srubokręt i zaprzyj o karter, rusz kluczem 17mm. pusci. Aby zdjąć ją ze stożka(na wale jest dodatkowo stożek) uzyj metody "na wagę".
Pozdro.

Autor:  Widikon [ Sob Lis 04, 2006 11:28 am ]
Temat postu: 

apollan napisał(a):
Co do zębatki na wale to między dwa zęby włóż solindy srubokręt i zaprzyj o karter, rusz kluczem 17mm. pusci. Aby zdjąć ją ze stożka(na wale jest dodatkowo stożek) uzyj metody "na wagę".
Pozdro.

Lub jeśli posiadasz to ściągaczem do kół pasowych powinieneś ją zdjąć :)
Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/