Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/nietypowa-sytuacja-z-kad-ubem-w-ogarze-t26449.html
Strona 1 z 1

Autor:  romet200 [ Nie Sie 15, 2010 12:29 pm ]
Temat postu:  Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Ostatnio postanowiłem, że w moim ogarze 200 wymienię głowice i kadłub, czyli cały prostokątny blok. Pomysł ten wziął się stąd, że stary silnik był już bardzo przechodzony i miał pęknięty gwint na kadłubie w miejscu gdzie przymocowuje się kolanko wydechowe. Przez to było ono ciągle zapaprane. Tak się złożyło, że miałem w garażu nowy cylinder po szlifie z dokupionym nadwymiarowym tłokiem, pierścieniami i sworzniem. Zatem zacząłem się za wymianę tego cylindra i przy okazji ustawiłem zapłon. Cała robota poszła dobrze do czasu gdyż na sam koniec jak miałem wszystko złożone wkręcałem lekko i uważnie kolanko do silnika i nagle trach! Poszedł gwint na silniku i kolanko się nie dokręca dobrze, bo siedzi na 1 śrubie. Silnik odpalałem i chodzi z pierwszego, ładnie trzyma na obrotach i wszystko jest ok gdyby nie ten jeden, ostatni, nieszczęsny gwint... Nie wiem teraz co mam z nim zrobić, bo nagwintować go jest bardzo ciężko. Spawanie oczywiście odpada, bo jest to aluminium, a śruba jest ze stali. Proszę o wasze pomysły w sprawie rozwiązania tego problemu. Mój pomysł natomiast jest dość innowacyjny, lecz może niektórym znany. Otóż jest nim spawanie na zimno klejem J B WELD. Jest on bardzo wytrzymały i wytrzymuje temperatury do 315 stopni C. Za wszystkie pomysły z góry dzięki!

Autor:  pr0fun [ Nie Sie 15, 2010 12:47 pm ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

jeżeli jest to możliwe to natnij delikatnie cześć śruby która została w cylindrze,poźniej weź śrubokręt płaski i ją odkręć ;).Jeżeli to nie pomoże to ściągnij cylinder i przewierć urwaną śrube ,następnie nagwintuj ;)

Autor:  romet200 [ Nie Sie 15, 2010 1:24 pm ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Nie ma żadnej śruby w środku. Gwint się urwał w silniku, a śruba wyszła bardzo luźno.

Autor:  Cinuz [ Nie Sie 15, 2010 2:51 pm ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Przegwintuj na rozmiar większy.

Autor:  romet200 [ Nie Sie 15, 2010 7:15 pm ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Ale to nie jest otwór przelotowy, więc to się ciężko gwintuje, no chyba że na zasadzie wsadzenia tam tulei specjalnej i w niej zrobienia gwintu.

Autor:  romet200 [ Wto Sie 17, 2010 8:41 am ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Chyba źle sprecyzowałem wypowiedź. Otóż chodziło mi o to że gwintować nie można z względu na mały otwór na śrubę w kolanku wydechowym i śruba M7 się nie zmieści. Wczoraj zobaczyłem, że otwór jest jednak większy i wszystko się powinno zmieścić. Dzisiaj biorę gwintowniki i zaraz zrobię elegancki gwint. Dzięki i sorry za zamieszanie.

--------- Wto Sie 17, 2010 12:09 pm Połączono ---------

Tylko jest teraz poważny problem ze znalezieniem śruby o rozmiarze M7...

--------- Wto Sie 17, 2010 8:11 pm Połączono ---------

Mógłby ktoś mi pomóc dobrać śrubę M7 do tego gwintownika http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1184410150 Najlepiej ze strony http://www.sunmet.pl/%C5%9Aruba-m7x50-1 ... -2508.html

Autor:  romet200 [ Wto Sie 17, 2010 7:25 pm ]
Temat postu:  Re: Nietypowa sytuacja z kadłubem w ogarze

Dlaczego nie polecasz na M7? Trochę zachodu z tym Tigiem. Gwintowanie prostsze. Inna sprawa, że nie wiem gdzie metodą TIG spawają u mnie, ale ciężko będzie znaleźć.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/