Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Cze 16, 2024 2:01 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 2:49 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Witam,

Miałem nie przyjemną sytuację podczas powrotu do domu, zrobiłem sobie małą trasę z kolegą ( we dwóch na komarze) około 30km w jedną stronę, podczas powrotu mieliśmy jeden postój na stacji jakiś 5 minutowy i jakieś 4km od domu nagle ni stąd ni z owąd słychać tylko zgrzyt, trach, trach i silnik zgasł. Kopnikiem nie dało się ruszyć, to sobie myślę pewnie zatarty, zadzwoniłem po samochód żeby nas odholować do domu, samochodu jeszcze nie było, czekaliśmy jakieś 10min czyli trochę już silnik ostygł, więc próbowałem ruszyć kopnikiem, niestety nic, no to wziąłem na pycha na 2-jce i coś ruszyło, wał się zaczął ruszać, co prawda bardzo opornie ale się ruszał, dało się już ruszyć kopnikiem, z wielkim trudem ale się dało. Przyjechał samochód, zapięliśmy komara za cinquecento i na drugi dzień rozebrałem silnik, jak się okazało to nie wina tłoka jak podejrzewałem (bo jakieś 400km wcześniej go wymieniałem, nowy-oryginał ZMD), cylinder zszedł leciutko, tak jak powinien, oglądnąłem tłok, miał małe przedmuchy (cylinder już do szlifu się nadaje i dlatego) i 1mm pierścienia się złamał dolnego przy samym zamku ale niestety wałem nie idzie ruszyć, ściągnąłem tłok, korbowód na szczęście cały ma bardzo minimalny luz góra-dół, taki jaki był. Ale wał się zablokował, da się minimalnie poruszyć magnetem ale to dosłownie 5mm w jedną i w drugą stronę, będę za kilka dni rozbierał silnik ale chciałbym zapytać czy wiecie co się mogło stać, bo chce wiedzieć na jakie wydatki mam się przygotować... Łożyska na wale się rozleciały albo zapiekły czy co?

PS. Silnik 027 (Chart)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 5:31 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Czemu niby ma nie wytrzymać? Robiłem kilka większych tras niż ta i jakoś nie było problemów, to, że swoim motorowerem nie możesz zrobić 30km to nie znaczy, że każdy tak ma, więc nie pier...l głupot...

Prosiłbym o wypowiedź kogoś bardziej doświadczonego...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 6:19 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
To chodzi o silnik komara czy charta? Bo na początku piszesz że komar a w PS że chart.

--------- Wto Paź 26, 2010 7:25 pm Połączono ---------

melo9999: Ja jeszcze nie widziałem łożyska tocznego (a takie są na wale) by się rozsypało! Dostało kosmicznych luzów, to tak ale nie rozleciało. Chyba że łożysko igiełkowe na korbowodzie to się zgadzam. A swoim chartem bez lipy robiłem w jedną strone 35km z jeszcze ładunkiem i nic nie protestował. Chyba ty się boisz że skuterek wysiądzie, ale takie masznki tak mają. Komar potrafi być w miare normaly ale trzeba dbać o niego i tyle. A co do kosztów ew. naprawy to sprawdź sobie ile kosztuje tłok powiedzmy od komara a ile do jakiegoś japońca tu są dopiero duże koszta.
Ta wypowiedź była do melo9999.


Ostatnio edytowany przez rafik543211, Wto Paź 26, 2010 6:31 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 6:29 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 281
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
rafik543211 napisał(a):
To chodzi o silnik komara czy charta? Bo na początku piszesz że komar a w PS że chart.


Dla mnie nie ma znaczenia jaki to silnik. Gdy naciśniesz sprzęgło to dasz rade wtedy ruszyć starterem??

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 6:34 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Wiesz wole dokładnie wiedzieć z czym mam do czynienia. Bo mniałem tak że śrubka od mocowania statora iskrownika się poluzowała i wpadła pod magnesy i blokowała. Niby pierdół ale ... .

Pierścienie były całe, zamki na tłoku też nie wypadły? Zabezpieczenie sworznia tłoka na miejscu?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 7:34 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Bo to jest komar ale z silnikiem charta, dlatego piszę komar zawsze. Ale silnik w nim jest 027.

Zabezpieczenia całe, pierścień się jeden ułamał przy zamku ale to dosłownie 1mm, a teraz nie sprawdzę czy gdy wcisnę sprzęgło to mogę kopnąć, bo silnik już mam na stole, mam ściągnięty tłok i cylinder i korbowód jest ok, łożysko igiełkowe jest całe, ale wałem nie idzie ruszyć...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 8:50 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
W piaggio o ile dobrze pamiętam też chłodnicy nie masz, więc co za różnica?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Wto Paź 26, 2010 8:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 4:36 pm
Posty: 669
Miejscowość: Skierniewice
Pojazd: Romet 50T1
WSK M06B3 84'
126p 83'
Wartburg 2.0 16v
Mercedes w201
Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła wał się obraca to wina skrzyni lub łożysk w niej, jak nie to spróbuj starterem, jeżeli idzie kopnąć to wina wału (łożysk)

_________________
http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,S ... _205/25509


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Śro Paź 27, 2010 7:23 am 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
Skoro odpękł kawałem pierścienia to zapewne on blokuje tależe wału (mi jeszcze mniejsze rzeczy blokowały wał). Obróć silnik do góry nogami i pokręcaj wałem powinno wypaść, a pierścień wymień. Ewentualnie sprawdź iskrownik mi śrubka blokowała.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Śro Paź 27, 2010 1:42 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Próbowałem już odwracać silnik i ruszać wałem ale niestety nic nie wylatywało :/.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Śro Paź 27, 2010 1:47 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Mar 07, 2008 4:36 pm
Posty: 669
Miejscowość: Skierniewice
Pojazd: Romet 50T1
WSK M06B3 84'
126p 83'
Wartburg 2.0 16v
Mercedes w201
Rozbierz go, to zaledwie pół godziny roboty jak masz wyjęty silnik z ramy

_________________
http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,S ... _205/25509


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 3:01 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Dzisiaj wreszcie się zabrałem do tego żeby go rozebrać i ledwo zacząłem a już skończyłem ;> . Przy zapłonie miałem zerwany gwint w jednej śrubce i zawsze ją wkręcałem tak na granicy żeby dokręcić do końca i nie przekręcić jej znowu i jak się okazało to ta śrubka wyleciała i zablokowała magneto. A kawałek pierścienia musiał się już wcześniej ułamać. Wał już się obraca, tylko mam pytanie, czy w charcie wał powinien chodzić całkowicie luźno, bo mam takie wrażenie jakby w kilku miejscach jak nim kręcę go minimalnie trzymało ale jest to praktycznie nie zauważalne i jak mocniej zakręcę nim to się kręci normalnie, wydaje mi się, że to po prostu sprzęgło, co o tym sądzicie? I przy okazji zrobiłem zdjęcia korbowodu, bo sam już jestem głupi, z jednej perspektywy wydaje się jakby był minimalnie ukrzywiony a z innej jakby był prościutki. A jak przekręcę wałem tak aby korbowód się schował w silniku, to jest on prawie idealnie na łączeniu karterów, więc jeśli jest idealnie po środku to wg. mnie powinno być wszystko ok, bo najprawdopodobniej tak jeździłem non-stop lokurva , bo przy tym zablokowaniu magneta wątpię żeby się korbowód ukrzywił... Zdjęcia robione telefonem ale może pomożecie mi podjąć decyzję czy go rozbierać całego i wymieniać korbowód i regenerować wał (ponad 100zł w plecy <sciana>) czy nie ma to sensu, bo tak też będzie normalnie i prawidłowo pracował.

http://img214.imageshack.us/gal.php?g=p3010101453.jpg


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 4:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lip 10, 2009 6:21 pm
Posty: 917
Pojazd: .
Ja bym ci radził zregenerować i byś miał spokój. Kolega miał luz na wale na korbie lekki w jawce a oprócz tego ok wszystko, po jakimś czasie rozsypało się łożysko na korbie i cyl do szlifu. Szkoda by było jak byś zrobił szlif i by się rozleciało i byś miał 2 razy większe koszty. :P



A i moim zdaniem on ma krzywą korbę. taak


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 7:03 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 01, 2008 6:28 pm
Posty: 141
Miejscowość: zaczernie
Pojazd: sprzedane:
ROMET 50T-1
Korba faktycznie widać że krzywa wiec bez wymiany sie nie obejdzie a od razu najlepiej zregenerować wał.

_________________
Sprzedam Dellorto PHBN 16mm
http://motokirc.pl/sprzedam-f13/sprzedam-dellorto-phbn-16-t30610.html


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zapieczone łożyska?
PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 7:46 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 27, 2006 8:20 pm
Posty: 284
Miejscowość: Wojków
Pojazd: - Simson S51 60/4
- Komar
- QUAD SAM WSK 125
Możliwe, że tak zrobię, czasu jest dużo, więc może kasa wpadnie jakaś na dalszy remont, na razie cylinder poszedł do przeróbki na 50/4 do Yazimoo, za kilka dni powinien wrócić i pasowałoby go oddać do szlifu, ale czekam na jakiś przypływ gotówki, co do korby, to z jednej strony wydaje się prosta a z drugiej krzywa lokurva ale silnik rozbiorę żeby wymienić chociaż łożyska i simmeringi.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów sposób na zapieczone śruby zacisk hamulca

ArcWolFF

3

2378

Sob Sty 21, 2012 6:23 am

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Łożyska

andrzej5800

6

3434

Pon Lip 03, 2006 6:36 am

-awel- Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Łożyska

wojtek

5

1984

Pią Sie 17, 2007 7:40 pm

Sk@tty1 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Łożyska

bajtek-90

0

1226

Pią Wrz 28, 2007 9:37 pm

bajtek-90 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Łożyska

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Dawid13

20

5407

Pon Gru 03, 2007 6:30 pm

Dawid13 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.053s | 24 Queries | GZIP : Off ]