Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Jak sprawdzic Moduł zapłonu
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jak-sprawdzic-modu-zap-onu-t2925.html
Strona 1 z 2

Autor:  C-oolt [ Sob Sty 06, 2007 9:32 pm ]
Temat postu:  Jak sprawdzic Moduł zapłonu

Siemano!!!


Ostatnio zakupiłem skuter (używany SYM RED DEVIL 50) nie posiadał on akumulatora. Zalatwilem sobie akumulator i wszystko podlaczylem. I nie dziala mi elektryczny starter. Nie wiem co nawalilo czy rozrusznik czy Moduł zapłonu. Chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość w jakis sposób sprawdzenia czy Moduł zapłonu działa poprawnie (Moduł zapłonu po nacisnięciu startera wydaje dzwiek pykania). Oraz chciałbym sie dowiedzieć czy w razie potrzeby wymiany modułu to czy moze to byc jakikolwiek Moduł zapłonu o tych samych parametrach czy konkretnie od tego samego skutera??


POZDRO <faja>


P.S dla zainteresowanych podje zdjecia tego modułu

Image

Image

Autor:  Jacek-J129 [ Nie Sty 07, 2007 12:02 am ]
Temat postu: 

To łatwo sprawdzić czy to wina rozrusznika czy modułu.Skoro naciśniesz przycisk start i chcesz odpalić i rozrusznik kręci to znaczy że jest dobry.Moduł musi być od tego samego skutera :).Jeśli mówisz że wydaje dziwny dźwięk przy odpalaniu to podejrzewam że to wina rozrusznika.

Autor:  C-oolt [ Nie Sty 07, 2007 1:25 pm ]
Temat postu: 

Siemka!!!

Na forum elektronicznym powiedziano mi ze to może być jakikolwiek przekaźnik (może być samochodowy) byle żeby miał te samo napięcie czyli 12V. Radża wziąć mocniejszy około 30A - 40 A . A dziwny dźwięk nie wydaje rozrusznik tylko przekaźnik (jest to dźwięk pykania lub tykania jak kto woli)


Pozdro <spoko>

Autor:  =XawiD= [ Nie Sty 07, 2007 1:48 pm ]
Temat postu: 

Mocniejszy możesz założyć ale radziłbym jednak te 20A.

Autor:  mati590 [ Nie Sty 07, 2007 2:12 pm ]
Temat postu: 

A odpala z kopy? Bo jeśli sqt pali z kopy to to nie wina modułu.

Autor:  C-oolt [ Nie Sty 07, 2007 2:40 pm ]
Temat postu: 

Skuter nawet po odlaczeniu przekaznika odpala na kopa Przekaznik sluzy chyba tylko do rozruchu z rozrusznka elektrycznego.


Pozdro :D

P.S Po złączeniu przewodów ktore byly podlaczone do przekaznika rozrusznik się zakręcił ale kręcił się bardzo powoli (chyba za slaby akumulator ) wiec myślę że rozrusznik jest sprawny.

Autor:  miki1002 [ Nie Sty 07, 2007 2:57 pm ]
Temat postu: 

Rozrusznik masz pewno dobry. W motorach przynamniej tych co znam jak jest słabe aq to tak pyka zamiast krecic.

Autor:  Jacek-J129 [ Nie Sty 07, 2007 3:07 pm ]
Temat postu: 

Sąsiad twierdził że przekaźnik zawsze musi być od tego samego modelu.

Autor:  C-oolt [ Pon Sty 08, 2007 6:45 pm ]
Temat postu: 

No dobra to już coś wiemy. Tylko teraz mam inny problem skuter po dwóch dniach nie chce zapalić probuje na kopa i nic. Świeca wyczyszczona daje iskrę pompka pompuje paliwo a nie chce zapalić nawet po wstrzyknięciu benzyny do cylindra nie chce zapalić , gaźnik sprawny. Mój kumpel mówi ze jest zła kompresja. A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.) Czy jest możliwe ze zła kompresja powoduje ze nie chce zapalić??

Autor:  Jacek-J129 [ Pon Sty 08, 2007 6:56 pm ]
Temat postu: 

Oczywiście że kompresja ma wpływ na odpalenie jeśli będzie ona słaba to nie zapalisz.Olej wycieka razem z benzyną ponieważ pompka pompuje do cylindra idzie w końcu nie przepalona benzyna gdzieś sie musi wycisnąć :D i dlatego tam leci <z jezorem> .Kompresje można zmierzyć miernikiem wtedy będzie wszystko jasne czy to wina kompresji :P

Autor:  =XawiD= [ Wto Sty 09, 2007 8:40 am ]
Temat postu: 

C-oolt napisał(a):
A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.)



Nie wydmuchało ci czasami uszczelki?? Zdejmij głowice i zobacz, ponieważ to może być przyczyną "słabej kompresji", co powoduje, że nie możesz odpalić.

Autor:  C-oolt [ Wto Sty 09, 2007 10:24 am ]
Temat postu: 

Z tego co widzialem to zamiast uszczelki w glowicy jest ona zaszczelniona takim czarnym sylikonem. Cos mi sie wydaje ze nalzey wymienic te uszczelki tylko gdzie ja takie dostane. Czy znacie moze material z jakiego wykonane sa takie uszczelki oraz jak on sie nazywa moze gdzies dostane kawalek i wytne sam sobie uszczelki. Jest umnie sklep junak ale zajebiscie drogi za glupi filt powietrza chcieli 25 zl a okazalo sie ze to kawalegk gabki wiec za uszczelki to zaplace po 150zl za sztuke jak nie wiecej.


Pozdro <faja>

Autor:  Jacek-J129 [ Wto Sty 09, 2007 10:40 am ]
Temat postu: 

150 zł na pewno nie zapłacisz możesz być spokojny.Uszczelki powinny być dostępne w każdym serwisie motorowerowym a jeśli ich nie mają to powinni sprowadzić na zamówienie.Albo wklej od nowa tam silikon albo wytnij z papieru.

Autor:  C-oolt [ Wto Sty 09, 2007 4:13 pm ]
Temat postu: 

Siemka!!!!

Ostatecznie odkrecilem tlumik by sprawdzic czy uszczelka jest cala gdyz wycieki oleju wygladaly jak by ciekly wlasnie z tlumika a dokladnie w miejscu laczenia sie z silnikiem. Wyjolem tlumik i uszczelka jak na moje oko byla zmasakrowana plaska , porozrywana i opalona. Czy to moze byc to?? Zdiolem jeszcze plastikowa oslone oslaniajaca glowice (cylinder) łaczenie z blokiem silnika bylo chyba dobre nie widzialem zadncych wyciekow. Bylo widac ze ktos zamiast uszczelki zastosowal ten czarny sylikon. Wiec mysle ze ten wyciek mogł byc tylko w miejscu laczenia tlumika z silnikiem. Co w na to czy to moze byc przyczyna??

Autor:  Jacek-J129 [ Wto Sty 09, 2007 6:44 pm ]
Temat postu: 

Zrób tam nową uszczelkę to że olej tam leciał to swiadczy tylko o nie przepalonej mieszance która gdzieś musiała się wyciskać a przeważnie dzieje się to na łączeniu cylindra z kolankiem.I powiem Ci szczerze że to nie jest przyczyną ale na wszelki wypadek zapodaj tam nową uszczelkę i spróbuj ;)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/