Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Jak sprawdzic Moduł zapłonu https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jak-sprawdzic-modu-zap-onu-t2925.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Jacek-J129 [ Nie Sty 07, 2007 12:02 am ] |
Temat postu: | |
To łatwo sprawdzić czy to wina rozrusznika czy modułu.Skoro naciśniesz przycisk start i chcesz odpalić i rozrusznik kręci to znaczy że jest dobry.Moduł musi być od tego samego skutera .Jeśli mówisz że wydaje dziwny dźwięk przy odpalaniu to podejrzewam że to wina rozrusznika. |
Autor: | C-oolt [ Nie Sty 07, 2007 1:25 pm ] |
Temat postu: | |
Siemka!!! Na forum elektronicznym powiedziano mi ze to może być jakikolwiek przekaźnik (może być samochodowy) byle żeby miał te samo napięcie czyli 12V. Radża wziąć mocniejszy około 30A - 40 A . A dziwny dźwięk nie wydaje rozrusznik tylko przekaźnik (jest to dźwięk pykania lub tykania jak kto woli) Pozdro |
Autor: | =XawiD= [ Nie Sty 07, 2007 1:48 pm ] |
Temat postu: | |
Mocniejszy możesz założyć ale radziłbym jednak te 20A. |
Autor: | mati590 [ Nie Sty 07, 2007 2:12 pm ] |
Temat postu: | |
A odpala z kopy? Bo jeśli sqt pali z kopy to to nie wina modułu. |
Autor: | C-oolt [ Nie Sty 07, 2007 2:40 pm ] |
Temat postu: | |
Skuter nawet po odlaczeniu przekaznika odpala na kopa Przekaznik sluzy chyba tylko do rozruchu z rozrusznka elektrycznego. Pozdro P.S Po złączeniu przewodów ktore byly podlaczone do przekaznika rozrusznik się zakręcił ale kręcił się bardzo powoli (chyba za slaby akumulator ) wiec myślę że rozrusznik jest sprawny. |
Autor: | miki1002 [ Nie Sty 07, 2007 2:57 pm ] |
Temat postu: | |
Rozrusznik masz pewno dobry. W motorach przynamniej tych co znam jak jest słabe aq to tak pyka zamiast krecic. |
Autor: | Jacek-J129 [ Nie Sty 07, 2007 3:07 pm ] |
Temat postu: | |
Sąsiad twierdził że przekaźnik zawsze musi być od tego samego modelu. |
Autor: | C-oolt [ Pon Sty 08, 2007 6:45 pm ] |
Temat postu: | |
No dobra to już coś wiemy. Tylko teraz mam inny problem skuter po dwóch dniach nie chce zapalić probuje na kopa i nic. Świeca wyczyszczona daje iskrę pompka pompuje paliwo a nie chce zapalić nawet po wstrzyknięciu benzyny do cylindra nie chce zapalić , gaźnik sprawny. Mój kumpel mówi ze jest zła kompresja. A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.) Czy jest możliwe ze zła kompresja powoduje ze nie chce zapalić?? |
Autor: | Jacek-J129 [ Pon Sty 08, 2007 6:56 pm ] |
Temat postu: | |
Oczywiście że kompresja ma wpływ na odpalenie jeśli będzie ona słaba to nie zapalisz.Olej wycieka razem z benzyną ponieważ pompka pompuje do cylindra idzie w końcu nie przepalona benzyna gdzieś sie musi wycisnąć i dlatego tam leci <z jezorem> .Kompresje można zmierzyć miernikiem wtedy będzie wszystko jasne czy to wina kompresji |
Autor: | =XawiD= [ Wto Sty 09, 2007 8:40 am ] |
Temat postu: | |
C-oolt napisał(a): A tak w ogóle to z pod spodu wycieka olej z rury wydechowej tam gdzie się łączy z silnikiem lub z tej głowicy (cylindra) czegoś takiego w kształcie radiatora(ma pełno blaszek i podłączona jest do tego świeca.) Nie wydmuchało ci czasami uszczelki?? Zdejmij głowice i zobacz, ponieważ to może być przyczyną "słabej kompresji", co powoduje, że nie możesz odpalić. |
Autor: | C-oolt [ Wto Sty 09, 2007 10:24 am ] |
Temat postu: | |
Z tego co widzialem to zamiast uszczelki w glowicy jest ona zaszczelniona takim czarnym sylikonem. Cos mi sie wydaje ze nalzey wymienic te uszczelki tylko gdzie ja takie dostane. Czy znacie moze material z jakiego wykonane sa takie uszczelki oraz jak on sie nazywa moze gdzies dostane kawalek i wytne sam sobie uszczelki. Jest umnie sklep junak ale zajebiscie drogi za glupi filt powietrza chcieli 25 zl a okazalo sie ze to kawalegk gabki wiec za uszczelki to zaplace po 150zl za sztuke jak nie wiecej. Pozdro |
Autor: | Jacek-J129 [ Wto Sty 09, 2007 10:40 am ] |
Temat postu: | |
150 zł na pewno nie zapłacisz możesz być spokojny.Uszczelki powinny być dostępne w każdym serwisie motorowerowym a jeśli ich nie mają to powinni sprowadzić na zamówienie.Albo wklej od nowa tam silikon albo wytnij z papieru. |
Autor: | C-oolt [ Wto Sty 09, 2007 4:13 pm ] |
Temat postu: | |
Siemka!!!! Ostatecznie odkrecilem tlumik by sprawdzic czy uszczelka jest cala gdyz wycieki oleju wygladaly jak by ciekly wlasnie z tlumika a dokladnie w miejscu laczenia sie z silnikiem. Wyjolem tlumik i uszczelka jak na moje oko byla zmasakrowana plaska , porozrywana i opalona. Czy to moze byc to?? Zdiolem jeszcze plastikowa oslone oslaniajaca glowice (cylinder) łaczenie z blokiem silnika bylo chyba dobre nie widzialem zadncych wyciekow. Bylo widac ze ktos zamiast uszczelki zastosowal ten czarny sylikon. Wiec mysle ze ten wyciek mogł byc tylko w miejscu laczenia tlumika z silnikiem. Co w na to czy to moze byc przyczyna?? |
Autor: | Jacek-J129 [ Wto Sty 09, 2007 6:44 pm ] |
Temat postu: | |
Zrób tam nową uszczelkę to że olej tam leciał to swiadczy tylko o nie przepalonej mieszance która gdzieś musiała się wyciskać a przeważnie dzieje się to na łączeniu cylindra z kolankiem.I powiem Ci szczerze że to nie jest przyczyną ale na wszelki wypadek zapodaj tam nową uszczelkę i spróbuj |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |