Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Wrz 28, 2024 12:41 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 7:39 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 24, 2011 3:27 pm
Posty: 32
Miejscowość: Kęty
Pojazd: Komar 2350
Podstawowe pojęcie na temat zapłonu:

We wszystkich typach silników produkcji Zakładów Metalowych Dezamet, z wyjątkiem typu 027, jest stosowany iskrownik-prądnica o mocy 20W i napięciu 6V. Element ten ma duży wpływ na pracę silnika i osiąganą przez niego moc. Niewłaściwe ustawienie, czy wyregulowanie zapłonu powoduje trudności w uruchomieniu silnika, metaliczne stuki oraz "kichanie" z gaźnika - przy przedwczesnym zapłonie. Przy późniejszym zapłonie występuje nadmierne grzanie silnika i układu wydechowego, strzelanie w tłumiku, zbyt duże zużycie paliwa oraz wolne nabieranie obrotów. Silniki te mają stałe wyprzedzenie zapłonu wynoszące 27 stopni co odpowiada 3 mm drogi tłoka przed ZZ (zwrot zewnętrzny).

Potrzebne Przyrządy do ustawienia zapłonu (bez nich nie ma mowy o dobrym ustawieniu zapłonu!!)


Szczelinomierz:

http://img408.imageshack.us/img408/4378 ... stkw95.jpg - LINK PROSZĘ WKLEIĆ W MIEJSCE JAKO STRONĘ WWW I BĘDZIE DZIAŁAŁ


Pomoże on nam ustawić odpowiednią przerwę miedzy platynkami jak i również między stykami w świecy.

Przyrząd do ustawiania zapłonu/ Czujnik do ustawiania zapłonu:

http://img233.imageshack.us/img233/9491/1947886350.jpg - LINK PROSZĘ WKLEIĆ W MIEJSCE JAKO STRONĘ WWW I BĘDZIE DZIAŁAŁ

może być też taki: (ja mam akurat ten poniżej ponieważ był tańszy ;)

http://img827.imageshack.us/img827/4246/1947886452.jpg - LINK PROSZĘ WKLEIĆ W MIEJSCE JAKO STRONĘ WWW I BĘDZIE DZIAŁAŁ

jak działa taki czujnik:

http://img214.imageshack.us/img214/678/19478863503.jpg - LINK PROSZĘ WKLEIĆ W MIEJSCE JAKO STRONĘ WWW I BĘDZIE DZIAŁAŁ

Czujnik do ustawiania zapłonu pomoże nam ustawić iskrę idealnie 3 mm przed punktem ZZ.

Gdy mamy potrzebne już przyrządy zabieramy sie do roboty :) (przyrządy te można bezproblemowo zakupić na allegro!!)

Ustawianie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej a w otwór głowicy wkręcamy czujnik zapłonu, przez pokręcenie zapłonu ustawia sie położenie punktu ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie, rozwarcie się styków przerywacza (zwolnienie zaciśnięcia sie bibułki) powinno nastąpic po przesunięciu się tłoka oraz pręta czujnika zapłonu o 3 mm w dół. Przy pokręceniu w lewo wcześniejesze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwracie się styków wskazuje na zapłon przedwczesny.

Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia sie przez pokręcenie podstawy w prawo. Opóźniony zapłon przyśpiesza się przez pokręcenie podstawy w lewo.
Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia.

PRZERWA W PRZERYWACZU:
Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę , zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadplaone styki przyrywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalania styków przrywacza nalezy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika.

Prawidłowa szczelina przerywacza winna wynosić 0.3-0.4 mm (ja daję zazwyczaj 0.35mm). Sprawdza się ja za pomozą szczelinomierza, który wsuwamy miedzy styki przerywacza.

Tekst poczęsci został zaporzyczony z książki "obsługa i naprawa, motorowery romet" wydawnictwo WKŁ.

MYŚLĘ ŻE SIĘ PRZYDA! POWODZENIA I SZEROKOŚCI! saalutuj

_________________
To Nie Wiatr, To Nie Samolot, To Junak Szosą mknie"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 8:57 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
Ładnie, w miarę krótko i do rzeczy <spoko>
a zamiast podanych przez ciebie przyrządów, bez problemu sprawdzi się także suwmiarka z głębokościomierzem
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 9:02 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 24, 2011 3:27 pm
Posty: 32
Miejscowość: Kęty
Pojazd: Komar 2350
O nie niee :) o wiele lepiej jest szczelinomierzem bo bardzo ciezko jest tam włozyc suwmiarkę i w dodtaku tkaie proste suwmiarki nie mierzą SETNYCH mm bo tam trzeba 0.35 mm ;)

_________________
To Nie Wiatr, To Nie Samolot, To Junak Szosą mknie"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 9:07 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Cze 19, 2011 8:27 am
Posty: 1264
Miejscowość: Wałbrzych
Pojazd: Romet 50-t-1
Komar 2330
Romet CHART
Pony 50-m-2
Jawa 50 typ 20
mówię o znalezieniu 3mm przed GMP takk
do przerwy w platynach oczywiście że szczelinościomierz <ok>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 9:13 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 24, 2011 3:27 pm
Posty: 32
Miejscowość: Kęty
Pojazd: Komar 2350
Aha ;) ale było by to niezbyt precyzyjne aczkolwiek da się lecz radzę stosować moje rozwiązanie ;)

_________________
To Nie Wiatr, To Nie Samolot, To Junak Szosą mknie"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 10:37 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Lut 15, 2010 5:15 pm
Posty: 56
Pojazd: 997ccm & 76ccm
Nie wiem po co Ci precyzja czujnika zegarowego jeśli zawsze przy skręcaniu stator się o troszkę przesunie, nawet nie będziesz wiedział kiedy. (oczywiscie nie mówię tu o dużych odchyłach..) Jeszcze można wykonać czujnik do ustawiania zapłonu w garażowym zapleczu. Image . Jak byłby ktoś zainteresowany, mogę dać pełen opis jego wykonania.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: USTAWIANIE ZAPŁONU I POTRZEBNE PRZYRZĄDY.
PostWysłany: Pią Lis 25, 2011 12:39 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Sob Lut 02, 2008 8:12 pm
Posty: 1175
Pojazd: Sei
Jeśli 10% osób na całą Polskę, ustawiało zapłon ze wszystkimi do niego przyrządami, to jest BARDZO dobry wynik.

Jeśli ogarniasz temat, to zapłon ustawisz nawet jednym płaskim śrubokrętem.

j/w Suwmiarka z głębokościomierzem, i szczelinomierz - nic więcej nie trzeba taak

A co do poradnika to nawet <spoko>


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Ustawianie zapłonu

Abardus

2

3013

Czw Lip 09, 2009 10:18 am

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [ WSK 125] Mińsk 125 ustawianie zapłonu.

pawliczzekk

2

5689

Czw Kwi 17, 2008 2:54 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Chart] Ustawianie zapłonu

adriandlugi

3

4240

Wto Sty 27, 2009 8:52 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Motorynka] Ustawianie zapłonu

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

Jomma

15

9257

Sob Cze 20, 2009 12:27 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 205] Ustawianie zapłonu

mateusz.szym14

5

9944

Sob Lip 11, 2009 7:19 pm

mateusz.szym14 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 96 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.056s | 23 Queries | GZIP : Off ]