Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Silnik 023 i zapłon chart
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/silnik-023-i-zap-on-chart-t31748-15.html
Strona 2 z 2

Autor:  Freddie [ Pon Wrz 26, 2011 6:53 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

to to ja wiem ;) zamontowałem, pomęczyłem się z 30 minut i musiałem zwijać się , więc nie ma co na rezultaty oczekiwać:)

Autor:  bigsoft [ Pon Wrz 26, 2011 7:05 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

jak masz uszkodzoną cewkę zasilającą to iskra może być, ale silnik..., a zresztą, przeczytaj 10 razy mój poprzedni post. Jak uszkodzona, to trzeba wymienić na sprawną.

Autor:  Matii-x [ Pon Wrz 26, 2011 7:10 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

Czy dardę wymontować cewkę i później ją założyć ?
W zapłonie od Charta

Autor:  Cinuz [ Pon Wrz 26, 2011 7:21 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

A czemu miałoby się nie dać? Pomyśl.

Autor:  Freddie [ Pon Wrz 26, 2011 7:26 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

da rade, tylko ciekawe skąd ja taką wytrzasne :)

Autor:  bigsoft [ Pon Wrz 26, 2011 11:00 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

Da się wymontować każdą cewkę z rdzenia prądnicy. Wystarczy wyprostować i ścisnąć blaszki rdzenia, po czym zsunąć karkas. Po założeniu nowej cewki należy znów te blaszki lekko odjąć, żeby czasem karkas nie zsunął się z rdzenia bo to grozi na pewno zniszczeniem cewki (lub cewek w skutku tego), a nawet zablokowaniem wału.

Autor:  Freddie [ Pon Wrz 26, 2011 11:05 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

Się wie :) ale z tego co rozumiem, przewijanie tego to raczej nie możliwe jest?

a ile by mnie wyniosła sprawna cewka? Może ktoś posiada to chętnie przygarnę:) bo np komuś się impulsator spalił a cewka w dobrej kondycji to się nie obraże ;)

Dobra, sprawa się zmienia w tym momencie, bozia rączki dała, głowę nie od parady. Nie ma to jak kończyć gimnazjum na poziomie matury podstawowej.. jak to nauczycielka od matmy mówi troche logicznego myślenia i wszystko ruszysz ;) do stracenia nie mam nic, skoro cewka i tak jest dupnięta. Znalazłem aukcję na której koleś oferuje druty nawojowe. Opisuje w nim amperaż maksymalny oraz masę na metr i rezystancję na metr. Z tego co zdązyłem wywnioskować, im cieńszy drut tym opór większy co za tym idzie, tego druta który jest na wierzchu cewki nie będę brał pod uwagę. Wyliczenia są proste: cewka ma dawać coś koło 750 ohmów skoro 1m druta 0,05 daje 8,6580 to potrzebujemy go tak mniej więcej 86-87 metrów. co za tym idzie, waga tego drutu to raptem 1,5g a gościu oferuje za 14zł całe 75g , więc możliwości MULTUM , tylko czasu potrzeba:) jak sądzicie, jeśli nawine te 86 metrów to da to coś? Spróbuje, a i od razu zapotarze się w drut na cewki pozostałe żeby przerobić je na 12v . Pozdrawiam !

Co do nawijania cewek do ładowania akumulatorka, wystarczy policzyć w jednej cewce ładowania ile jest zwoi i je podwoić i w każdej nawinąć tyle samo, sądzę że najlepiej drutem 0,8mm gdyż z takiego można wycisnąć aż 5amperów

Autor:  Freddie [ Śro Wrz 28, 2011 5:33 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

Tia :) Super.. dziwna sprawa

Cewka po ściągnięciu z podstawki wykazuje oporność 750 , gdy jest koniec podstawki jest na samym końcu i równa się z karkasem to rezystancja wynosi 750 Ohm , natomiast gdy cewka jest na samym końcu tego rdzenia, rezystancja powraca do stanu 538 ohmów ..

Autor:  bigsoft [ Czw Wrz 29, 2011 4:53 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

Freddie napisał(a):
Co do nawijania cewek do ładowania akumulatorka, wystarczy policzyć w jednej cewce ładowania ile jest zwoi i je podwoić i w każdej nawinąć tyle samo, sądzę że najlepiej drutem 0,8mm gdyż z takiego można wycisnąć aż 5amperów


Haha :) Ta 5 amperów. Jak wyciągniesz z tego 2A to będzie dobrze. Weź pod uwagę, że masz tam stałe, nieregulowalne wzbudzenie, a odpowiadają za nie magnesy. Jakbyś tam wpierniczył neodymy do tego magnetka to może i byś wycisnął te 5A, pytanie tylko co z temperaturą uzwojenia (im większa gęstość prądu na 1 mm2 tym bardziej się będzie ceweczka grzała pod obciążeniem). Zobacz - drut cewki świetlnej Charta ma przekrój 0,75mm, a jedna z nich oddaje maksymalnie ok 2A przy 6V :) Przy takim założeniu jakie przyjąłeś, cewka świetlna Charta powinna spokojnie oddać z 4A a może i 4,5A. Jak widać coś tu się nie zgadza, bo nie dość, że ledwo połowę oddaje, to jeszcze muszą być dwie takie same, żeby uciągnąć żaróweczkę 6V/25W (ok 4A) :)

Zwracam też uwagę, że podwojenie ilości uzwojenia spowoduje wzrost napięcia, natomiast zmiana przekroju drutu - zwiększenie lub zmniejszenie maksymalnego natężenia prądu w cewce.

Co do przewijania cewki CDI - musisz zmierzyć oryginalny przekrój drutu i nawinąć dokładnie tyle samo zwojów ile było w oryginale. Nawiniesz mniej - niższe napięcie, spada sprawność układu zapłonowego -> słabsza iskra. Nawiniesz więcej - wyższe napięcie, a co za tym idzie wzrasta możliwość uszkodzenia np modułu zapłonowego, bo jedna z diod, tyrystor, kondensator mogą nie wytrzymać. Wszystko zależy od błędu w nawijaniu. Jeśli różnica będzie w kilku zwojach, to jeszcze nic, gorzej jak zmienisz ich ilość o kilkadziesiąt albo i kilkaset.

Ogólnie powodzenia życzę i cierpliwości - jak coś to pisz (tu w temacie), postaram się pomóc.

Freddie napisał(a):
Cewka po ściągnięciu z podstawki wykazuje oporność 750 , gdy jest koniec podstawki jest na samym końcu i równa się z karkasem to rezystancja wynosi 750 Ohm , natomiast gdy cewka jest na samym końcu tego rdzenia, rezystancja powraca do stanu 538 ohmów ..


Zobacz, czy po zdjęciu jej całkowicie i ściskaniu np palcami zmienia się rezystancja. Jeżeli tak - zwarcie w uzwojeniu, jeżeli nie (i oporność jest prawidłowa) - to może gdzieś przywiera się lekko uzwojenie do masy (rdzenia).

Autor:  Freddie [ Czw Wrz 29, 2011 5:21 pm ]
Temat postu:  Re: Silnik 023 i zapłon chart

ściągnełem ją, i wykonałem pomiar. Wyszło 780 prawie, nie pomyslalem zeby posciskać.. założyłem spowrotem do silnika całość i wychodzi tym razem 580 ohmów. Cóż, chyba nie unikne tego aby ją nawinąć z powrotem. Na weekend będę dużo z tym działał to może uda się co nieco wywnioskować ;)

Dobra, zapłon wytargałem za włosy z silnika, za pomiar się wziąłem, wyniosło 660 ohmów, gdzieś spierdzieliła prawie setka, no to tak przyjrzałem się tej cewce i ma takie garba lekkiego, gdy ściskam zmienia się jej rezystancja, czasem maleje czasem wzrasta. cóż będziemy ją odwijać ;) widocznie coś się przestawiło :)

Dobra , odwinąłem ją. Zaczełem od grubego drutu . następnie był bawełniany paseczek długości 20cm na szerokość karkasu cewki. następnie ujrzałem drobne zwoje . a w nich powypalane dziury. tak, dziury. jedna ma średnicę 0.80mm druga 1,7mm w skali drucika który ma co jak co w skazli ca losci zmniejszony opó

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/