Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Prądnica Chart i Dantom.
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/pr-dnica-chart-i-dantom-t31920-90.html
Strona 7 z 9

Autor:  bigsoft [ Nie Maj 13, 2012 3:46 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Panowie, mam dwie informacje. Jedną dobrą, drugą złą. Zacznę od dobrej - po kilkudziesięciu próbach i różnych rozwiązaniach, udało mi się stworzyć prądnicę, która radzi sobie bez problemu z dwoma żarówkami H4 jednocześnie i podłączonym, pracującym CDI (na razie zasilane z transformatora podłączonego inwersyjnie do cewki ładowania przed mostkiem prostowniczym). Także można powiedzieć, że jest moc :)

Natomiast druga, zła informacja, jest taka, że publikacja poradnika przesunie się minimum o tydzień z tego względu, że podczas wielokrotnego nawijania, testowania różnych rozwiązań zużyłem tyle drutu, że dla końcowego rozwiązania po prostu mi go zabrakło (te cewki które teraz mam, są tak prowizorycznie porobione, że to się do publikacji nie nadaje :)). Drut już zamówiłem, pewnie dojdzie we wtorek/środę, także do końca tygodnia powinno się udać to skończyć, aczkolwiek niczego nie gwarantuję, bo jak się przekonałem - przy tego typu kombinacjach lubią wyskakiwać różne psikusy ;]. Jednak obecnie testy są zakończone, pozostaje tylko to porządnie złożyć w całość i będzie prądnica jakiej żaden Chart na pewno nie miał - 120W dla instalacji 12V.

Ostatnio na szybko nagrałem taki krótki filmik. Dwie żarówki, jedna H4, włókno 55W, druga H1 (też 55W). Maksymalne obroty, które tam osiągam na tej specjalnie zbudowanej maszynie do testowania, to ok 3,8 tys. obr/min (jeśli wierzyć obrotmierzowi, którego na filmiku nie ma, ale jeszcze to zweryfikuję), także w samym silniku moc będzie trochę wyższa (jadąc na 3 biegu 50km/h silnik kręci ok 5 tys. obr/min)

Wykresy prądów, mocy, napięcia, sprawności itd prądnicy znajdą się w poradniku. Może będzie też materiał wideo z prac, ale nie liczcie na jakość HD, bo mam tylko aparat cyfrowy do dyspozycji i to nie z górnej półki.



Pozdrawiam.

Autor:  muciek [ Nie Maj 13, 2012 4:43 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

To jest przewinięte na 3 fazy? :)

Autor:  bigsoft [ Nie Maj 13, 2012 5:07 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Nie :) Tam można zrobić dwie fazy. Jeśli chodzi o informacje techniczne, wszystko dokładnie opiszę w poradniku :)

Autor:  seebbek [ Nie Maj 13, 2012 5:20 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Ale razi <brawo>

Autor:  Czarcik [ Nie Maj 13, 2012 9:43 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Nie no piękna robota. Przerosło to kompletnie moje oczekiwania. GRATULACJE!!!


EDIT:
Mam jeszcze takie małe pytanko. Czy impulsator zewnętrzny u Ciebie BigSoft tak jak na tym zdjęciu --> http://dl.dropbox.com/u/1336519/Publicz ... hart-2.jpg On jest przykręcony do karteru, czy przyczepiony do podstawy iskrownika??

Autor:  Michał217 [ Czw Maj 17, 2012 6:48 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Z tego co wiem to u BigSofta jest przykręcony do podstawy, ja dziś zrobię zdjecia i pokaże jak jest to u mnie przykręcone, do karteru ;)

Autor:  bigsoft [ Czw Maj 17, 2012 7:48 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

W wersji beta jest do podstawy, ale również myślę o zamocowaniu go na karterze, zobaczy się. Swoją drogą lepiej teoretycznie mocować na podstawie prądnicy, bo jest wtedy ona na zasadzie "plug & play", kartery są nie ruszane, więc sam nie wiem co lepsze ;]

Autor:  Czarcik [ Czw Maj 17, 2012 8:58 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Po mojemu (tak niegrzecznie się przyznam, że dla mnie byłoby wygodniej) jakby było do podstawki, bo osobiście zapłon charta mam w silniku sima i przystosowanie jego pod ten silnik. I chyba bardziej praktyczne, mobilne i bez mniejszej ilości kombinowania jest przymocowanie do podstawki. To tak po mojemu :P.

Autor:  Michał217 [ Czw Maj 17, 2012 9:18 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Plus mocowania do podstawki jest taki, że nie ingerujemy w kartery, natomiast mocując impulsator do karteru regulacja wyprzedzenia jest łatwiejsza. Ja wykonałem mocowanie z blachy 1 mm, impulsator pochodzi z zapłonu Ducati Energia, otwory mocujące rozszlifowałem zeby możliwa była regualcja, a do blaszki przyspawałem od tyłu nakrętki pod śruby M4, całość trzyma się karteru na dwóch śrubach M5.Tak to się prezentuje, a jak działa?Jeszcze nie wiem:
http://www.bikepics.com/pictures/2402540/
http://www.bikepics.com/pictures/2402542/
http://www.bikepics.com/pictures/2402544/

Autor:  oxider [ Czw Maj 17, 2012 10:51 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Bigsoft widzę, że efekty świetne ;) A myślisz, że uda sie z czterech cewek wycisnąc tyle mocy, alby naładować akumulator, z którego bedzie stale pobierane 70w?

Autor:  Freddie [ Pią Maj 18, 2012 2:47 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

a udało się zrobić moduł zapłonowy DC-CDI? :)

Autor:  bigsoft [ Pią Maj 18, 2012 2:53 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

oxider napisał(a):
Bigsoft widzę, że efekty świetne A myślisz, że uda sie z czterech cewek wycisnąc tyle mocy, alby naładować akumulator, z którego bedzie stale pobierane 70w?


Jest taka szansa, tzn z 80W powinno się udać wycisnąć.

Freddie napisał(a):
a udało się zrobić moduł zapłonowy DC-CDI?


Mam zaprojektowany układ łącznie z przetwornicą i z 30% wykonanego. Jednak na razie praca nad modułem DC-CDI jest wstrzymana, bo zależy mi na jak najszybszym uruchomieniu Charta z tą prądnicą (mamy już połowę maja, a ja nadal bez motorka). Obecnie zasilaniem modułu zajmuje się mały transformatorek podłączony do cewki ładowania. DC-CDI będę kończył już jeżdżąc Chartem.

PS. Przyszedł w końcu nowy drut i gambit na silnik. Jest szansa, że jutro go odpalę z nowym generatorem mocy :F

Autor:  Czarcik [ Pią Maj 18, 2012 4:02 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Oxider widzę, że chyba myślisz o tym samym co ja. Tzn., pozostać przy oryginalnej budowie układu zapłonowego, a przerobić te 4 cewki, które służą w oryginale za światło i ładowanie. Tylko w moim pomyśle jest troszkę inaczej: 3 cewki na światło przednie (oczywiście H4 bo liczę na około 60W z 3 cewek) i jedna cewka na ładowanie aqu powinna wystarczyć. Aqu i tak raczej nie jest jakoś mocno wykorzystywany więc te około 1,7A jest chyba wystarczające na jego ładowanie. Ale niech się wypowiedzą mądrzejsi.

Autor:  WorseBoy [ Pią Maj 18, 2012 4:14 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

czarcik też coraz częściej myślę nad takim rozwiązaniem taak generalnie mniej przy tym zachodu i jest to łatwiejsze w wykonaniu wg mnie.
Jeszcze tylko niech się bigsoft wypowie czy on właśnie tak czasem nie miał rozwiązane w pierwszym charcie :>
Dla mnei także byłoby najlepiej dać 3 cewki na h4 a jedna niech se ładuje aku, jakby trzeba to by nawet można na diody przerobić kierunki i tylną lampę, byleby było z przodu h4 takk

Autor:  oxider [ Pią Maj 18, 2012 8:55 pm ]
Temat postu:  Re: Prądnica Chart i Dantom.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Bigsoft wczesniej pisałeś, że z 4 cewkek uda się pewnie wycisnąć 100w, dantom miał 90, a teorytycznie twoja prądnica 80. Nie udało by się wyciągnąć wiecej mocy?

Strona 7 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/