Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/jawa-50-typ-20-brak-wysokich-obrotow-t33669.html
Strona 1 z 1

Autor:  Dukes [ Pią Maj 04, 2012 5:56 pm ]
Temat postu:  Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Witam,

Jawkę złożyłem i uruchomiłem jednak pojawił się jeden dość dziwny problem, mianowicie brak wysokich obrotów przy włączonych światłach. Na wyłączonych światłach silnik pracuje bez problemu w pełnym zakresie obrotów. Gdy tylko włączę światła i dodam gazu, silnik się dławi ale nie gaśnie, na wolnych obrotach pracuje normalnie. Wygląda to tak jak tzw. odcinka w silnikach na wtrysku gdy obrotomierz wchodzi na czerwone pole ;)
Przejrzałem całą instalację elektryczną, złącza stacyjki i wszystko wydaje się być ok.
Przy składaniu silnika w iskrowniku założyłem nowe platyny i kondensator. Zapłon jest ustawiony idealnie, pali od kopa, zimna czy ciepła. Miałem co prawda pewien problem z poziomem paliwa w gaźniku, jednak krok po kroku ustawiłem odpowiedni poziom paliwa, że nie brakuje go nigdy w gaźniku, ale też nie wylewa się niepotrzebnie ;)

Macie jakieś pomysły?

Autor:  bartek22391 [ Pią Maj 04, 2012 8:25 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

cewka butelkowa lub zapłonowa

Autor:  Dukes [ Pią Maj 04, 2012 8:48 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Na pewno żadna z tych cewek ponieważ jak pisałem, silnik bez włączonych świateł pracuje idealnie w całym zakresie obrotów, zrobiłem nim dzisiaj 10km. Prędzej któraś z cewek świetlnych dostaje przebicie na wysokich obrotach i sieje po cewce zapłonowej.

Autor:  bartek22391 [ Sob Maj 05, 2012 5:19 am ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

może być i to a jeszcze sprawdź jaką masz żarówke u mnie jest 12v 20w ale ja mam przerobiony zapłon pod 12v

Autor:  Dukes [ Sob Maj 05, 2012 9:13 am ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Żarówkę przednią mam jeszcze z oznaczeniem "PAL", a tylna jest nowa. Obie pod instalacje 6V.
Chyba mam już winowajce, ale nie wiem co tam może być nie tak. Przełącznik świateł ;)

Autor:  Artizzz [ Sob Maj 05, 2012 9:54 am ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Zwarcia czasem nie ma ? Jak mocno i czy w ogóle świecą żarówki ?

Autor:  Dukes [ Sob Maj 05, 2012 12:37 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Witam,

dzisiaj spróbowałem podłączyć się z żarówką bezpośrednio do cewek świetlnych i rezultat ten sam. Na dodatek gdy trzymam żarówkę w dłoni i dotykam jednym wyprowadzeniem do silnika (masy) to kopie prądem gdy dodam gazu. Żarówki świecą normalnie, nawet dość jasno przy niepełnych wysokich obrotach silnika. Wyeliminowałem stacyjkę i instalację elektryczną. Problem leży w jednej z cewek, pytanie tylko w której?

Autor:  bartek22391 [ Nie Maj 06, 2012 6:25 am ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

miernik i sprawdź każdą po kolei

Autor:  Artizzz [ Nie Maj 06, 2012 9:18 am ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Hmm może cewka ma przebicie do masy i przywiera, obciążając przez to silnik. Najlepiej wykręć cewki, odlutuj wyprowadzenie cewki do rdzenia (będziesz miał tylko jedno) i miernikiem sprawdź rezystancję uzwojeń (około 1ohm), oraz rezystancję między dowolną końcówką cewki a rdzeniem - tutaj nie powinno być nic. Jest też możliwość przebicia gdzieś do układu zapłonowego, sprawdź dokłądnie izolację przewodów i przy złączach.

Autor:  Dukes [ Pon Maj 07, 2012 6:11 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Witam,

dzisiaj wymieniłem kondensator. Po wymianie okazało się, że nie ma iskry. No nic, rozręciłem wszystko i złożyłem jeszcze raz. Iskry nadal nie ma... Przejrzałem po raz kolejny wszystkie kable, wymieniłem połowę złączek, dodatkowo sprawdziłem przejście na każdym kablu, gnąc i ciągnąc każdy aby sprawdzić czy, któryś nie jest oberwany. Załamany totalnie, postanowiłem jeszcze wypróbować, stary i skuteczny sposób sprawdzania instalacji jak i cewki butelkowej. Rozwarłem platyny, odłączyłem przewód od cewki n/n i w to miejsce podłączyłem plus baterii. Goły przewód W/N umocowałem w odległości 5 mm od masy i zacząłem stykać minusem baterii do masy. Iskra oczywiście, że konia by powaliło. No to wiedziałem już, że to nie wina instalacji ani cewki butelkowej tylko tej w iskrowniku. Wykręciłem ją, odlutowałem początek uzwojenia od rdzenia i zmierzyłem oporność. Wynosiła ona 0,9 Ohma. Wymieniłem przy okazji przewód idący od cewki do platyn. Złożyłem wszystko i iskra jest, silnik chodzi ale nadal po włączeniu świateł, nie wchodzi na obroty.
Nie mam już pojęcia co się dzieje, chyba wybiorę się do znajomego elektryka bo już nie mam sił na to wszystko...

Autor:  MrBomba [ Wto Maj 08, 2012 8:30 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

hym.. może jednak coś z kablami nie tak źłe podłączenie we włączniku ?

Autor:  Dukes [ Wto Maj 08, 2012 10:35 pm ]
Temat postu:  Re: Jawa 50 typ 20 - brak wysokich obrotów

Witam ;)

po niezliczonych godzinach pracy i nerwów w końcu wszystko chodzi tak jak trzeba ;)
Powód oczywiście był śmieszny, odwrotnie podłączona cewka butelkowa :)
Niby nie robi to dużej różnicy ale iskra jest mocniejsza, silnik równiej pracuje i w końcu wchodzi na obroty przy włączonych światłach ;)
Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie sprawdziłem. Gdy Jawkę kupiłem nie była ona na chodzie, zresztą nawet nie kompletna więc nie było szans na jej odpalenie. Przy rozkręcaniu całości oznaczyłem sobie przewody, które były przy cewce jednak nie pomyślałem, że ktoś kiedykolwiek mógł przy tym grzebać. Coś mi się nie zgadzało ze schematem w instrukcji obsługi ale akurat cyferki złącz cewki były nie czytelne na schemacie i stwierdziłem, że "tak ma być".
Tyle szumu o dwa kable... Wymieniłbym pewnie wszystkie cewki i dalej byłoby to samo ;)
No cóż, zawsze jakieś nowe doświadczenie ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/