Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Naprawdę działa
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/naprawd-dzia-a-t3413-45.html
Strona 4 z 5

Autor:  korneliuszo [ Śro Cze 27, 2007 9:52 pm ]
Temat postu: 

Olo, a skąd masz magneto, bo wystarczy dać prąd na cewkę i masz już przemagnesowane (Artizzz tak zrobił i miał 12V)

Autor:  Olo [ Śro Cze 27, 2007 9:57 pm ]
Temat postu: 

Magneto kupiłem na giełdzie, nowe, z kompletnego zestawu koleś specjalnie dla mnie rozmontował, ale jest :P. A jak długo miał to 12V? Na stałe, czy z czasem się rozmagnesowało? Bo to i tak mało możliwe że to przez puszczenie prądu na cewkę bo mam diodę na odcinku pomiędzy ELBĄ a stacyjką.

Autor:  sumarek [ Czw Cze 28, 2007 12:09 am ]
Temat postu: 

a cewka W/N na 12V to od czego masz??

Autor:  korneliuszo [ Czw Cze 28, 2007 9:23 am ]
Temat postu: 

Olo, Na jego stronie jest to opisane.

Autor:  Artizzz [ Czw Cze 28, 2007 9:07 pm ]
Temat postu: 

a ładnie to mnie tak obgadywać bez mojej wiedzy ? :P

małe sprostowanie, po przemagnesowaniu spaliło mi żarówkę 24V 21W !!

więc może zamiast przewijania cewek będziemy teraz przemagnesowywać magneta :D

Autor:  Olo [ Czw Cze 28, 2007 9:45 pm ]
Temat postu: 

sumarek napisał(a):
a cewka W/N na 12V to od czego masz??
chyba z Jawy, 35 zeta nowa. :)
Artizzz napisał(a):
po przemagnesowaniu spaliło mi żarówkę 24V 21W
rozumiem że na układzie nie miałeś reguatora? Bo z regulatorem daje idealnie 14,4V ;)

dzisiaj sobie przypomniałem, że na początku nie miałem diody... a co za tym idzie na pewno przemagnesowałem magneto :D i wiecie co?... BARDZO MNIE TO CIESZY :D

Autor:  korneliuszo [ Czw Cze 28, 2007 10:06 pm ]
Temat postu: 

No i to się wyjaśniło.

Artizzz, trochę w skrócie to pisałem przepraszam, że nie dodałem o tej żarówce.

Olo, to dwoma kabelkami podpiąłeś akumulator do cewek?? bez mostków??

Autor:  Olo [ Czw Cze 28, 2007 11:02 pm ]
Temat postu: 

korneliuszo napisał(a):
bez mostków??
a broń boże!! mostek, - na masę, + na stacyjkę WSK. Prąd poszedł z aku na cewkę i jest :P.

Autor:  Artizzz [ Pią Cze 29, 2007 8:17 am ]
Temat postu: 

prąd nie może sobie tak po prostu pójść z aku na cewkę.. :| mostek zabezpiecza przed "cofaniem się" prądu, no chyba że miałeś jakiś uszkodzony albo zrobiłeś zwarcie

Autor:  Olo [ Pią Cze 29, 2007 12:42 pm ]
Temat postu: 

Moment, zacznijmy od pocztku bo już wszystko mi się powaliło: najpierw odpalałem na samym aku bo chciałem zobaczyć jak pali. Potem założyłem cewkę ale jej nie podłanczałem. Przystawiłem żarówkę - świeciło. Sprawdziłem napięcie - było 13,5V w dolnym zakresie obrotów i się ucieszyłem że będzie działało. Ale nie miałem oizolowanego drutu na cewce ale tylko tego dolnego, moze tam gdzieś się zwarło z minusem z akumlatora ale to i tak nie miał gdzie się + zewrzeć. Wiem, ze od samego początku dawało ponad 12V, co było wcześniej nie pamiętam. Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem :D

Autor:  Wojterr [ Śro Lip 04, 2007 1:15 pm ]
Temat postu: 

no i nic niekapuje ;];] !!! jak przeczytałem cały temat to wiem , że nic niewiem xD

[ Dodano: 4 Lipiec 2007, 14:16 ]
jak widze , jakie to poryte to wole sobie włożyć akum . 12V i dac pod światełka i ładować co jakiś czas xD

Autor:  Olo [ Czw Lip 05, 2007 12:34 pm ]
Temat postu: 

wojterr, nie martw się ja też już nic nie kapuje :P jak to się stało sam już nie mam pojęcia, póki co działa, jak coś się stanie wtedy będę się zastanawaić, póki co nie mam zamiaru sobie zawracać głowy, są wakacje i chcę jeszcze pojeździć bo od września nie będę miał juz wogóle czasu.

[ Dodano: 15 Lipiec 2007, 22:10 ]
Tak mnie naszło myślenie (rzadko) i doszedłem do wnioski takiego: skoro 2 cewki łączone szeregowo dają dwa razy większe napięcie, a wszędzie pisze, że 1 cewka świetlna ma 6V 10W to wychodzi na to, że razem dają 12V 20W, czyli przepalające się żarówki są spowodowane zastosowaniem złych żarówek w ogarku i jawki, chyba że ktoś wcześniej źle zrozumował i jest tak, że jedna daje 3V 10W, łącznie 6V 20W. Ktoś mi to wytłumaczy?

Autor:  ojs [ Pon Lip 30, 2007 11:36 pm ]
Temat postu: 

Gdzie Ci piszą ze jedna cewka świetlna ma 6V10W?? Dwie razem mają 6V i 15W. Mierzył mi elektronik napięcie na świetlnych... na niskich nie dochodziło do 3V(na jednej)..

A tak wogóle!!!!!! JAK SIĘ WAM MIESZCZĄ TE 3 CEWKI ZAPŁONOWE W POKRYWIE MAGNETA????

Autor:  cina207 [ Wto Lip 31, 2007 12:03 am ]
Temat postu: 

niech ktoś mi powie jak zwiększyć wydajność cewek w romecie, chodzi mi o liczbe zwojów i grubość drutu jakiego trzeba nawinąć...

Autor:  ojs [ Wto Lip 31, 2007 7:35 am ]
Temat postu: 

Przewinąć w dobrym zakładzie przewijającym silniki... oni Ci obliczą iliść zwojów i grubość drutu...

ponawiam pytanie do osób wypowiadających się w tym temacie... jak się wam te cewki zmieściły? :> <lol>

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/