Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Chart jedzie i gaśnie
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/chart-jedzie-i-ga-nie-t35122.html
Strona 1 z 2

Autor:  Patrycjusz28 [ Nie Mar 03, 2013 8:05 pm ]
Temat postu:  Chart jedzie i gaśnie

Przejadę chartem 2-3 km potem zaczyna przerywać - trzeba odczekać z 10 min i można dalej jechać te 2 czy 3 km
co jest grane?

Autor:  Skyer [ Nie Mar 03, 2013 8:18 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Układ paliwowy może wymagać przeczyszczenia. Miałem taką sytuację, gdy zapchał mi się filtr paliwa. Jak chwile poczekałem, to paliwo napłynęło do gaźnika, ale podczas jazdy jego dopływ był niewystarczający i po chwili zaczynał się szarpać.

Autor:  Patryk82 [ Nie Mar 03, 2013 8:40 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Być moze świeca, miałem taką przypadłość w simsonie na iskrze f-85 chyba :)

Autor:  seebbek [ Nie Mar 03, 2013 8:53 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Cewka zapłonowa ?

Autor:  Matii-x [ Nie Mar 03, 2013 10:01 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Moduł też taki numery robi , kranik jest troszkę zatkany nie daje pełniej ilość paliwa ,Jak masz bing bo tam masz mini filtr paliwa może się zatkał ?

Autor:  bigsoft [ Nie Mar 03, 2013 11:06 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

W oryginalnym Bingu 1/14/206 takie numery lubi też robić pływak z zaworkiem.

Autor:  Hanus [ Pon Mar 04, 2013 11:49 am ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Jeśli masz Binga, bynajmniej ja miałem identyczny przypadek, jest taki zajebiście mały filtr pod cybantem który da się odkręcić, wyczyść go albo wywal, może to jest akurat to.

Autor:  Qrios [ Pon Mar 04, 2013 12:45 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

U mnie tak robił jak moduł się zepsuł, ale też jak świeca była zła, kupiłem jakąś NGK jak to sprzedawca twierdził jakaś lepsza :P (cena nie wiele wyższa chyba 12 zł) ale wcześniej co chwilę mi psuł świece (łącznie zepsuł mi 5 świec w ciągu 2 miesięcy) a teraz spokojnie na tej jednej świecy przejechał do końca sezonu ;)

Autor:  Patrycjusz28 [ Pon Mar 04, 2013 9:58 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Dzięki za propozycje (gaźnik 14MC)
Dopływ paliwa - czyściłem ostatnio bak , kranik i gazior - także odpada no bo po 2 kilosach jazdy -to raczej nie wina paliwa :/
Moduł próbowałem zmieniłem i tak samo :/
Świeca tez była zmieniana- Sprawdzę tą cewkę zasilającą

Autor:  Patrycjusz28 [ Śro Mar 06, 2013 12:31 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

ok

Autor:  Patrycjusz28 [ Nie Mar 10, 2013 5:55 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Wreszcie zabrałem się za to :F
Sprawdziłem według problemy-tech-f29/sprawdzanie-sprawno-ci-iskrownika-i-modu-u-romet-chart-210-t27685.html
1. jeden kabel miernika ustawiłem do zielonego kabla drugi do masy wyszło 500/600 (om) bujało się w tych granicach
Pojeździłem trochę zgasł mi.
Zmierzyłem ponownie i było 1
potem próbowałem mierzyć cewkę ale jakieś bzdury mi wychodziły

Tak sobie myślę żeby wszystkie cewki przewinąć a co mi szkodzi. Będe miał przynajmniej gwarancję że jak gdzieś dalej pojadę to mi się zapłon nie zepsuje.
Co wy na to?

Autor:  Patryk82 [ Nie Mar 10, 2013 11:34 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

To chyba tylko jak chcesz zrobić coś typu tego iskrownika z poradnika Big Softa :P W twoim przypadku winna jest ta cewka, nowa kosztuje 25zł :)

Autor:  bigsoft [ Pon Mar 11, 2013 7:18 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Patrycjusz28 napisał(a):
Tak sobie myślę żeby wszystkie cewki przewinąć a co mi szkodzi. Będe miał przynajmniej gwarancję że jak gdzieś dalej pojadę to mi się zapłon nie zepsuje.
Co wy na to?


Nie będziesz miał żadnej gwarancji. Na nowo nawinięte cewki wcale nie muszą być trwalsze od tych fabrycznie nawijanych. Nie komplikuj sobie życia, jeżeli padła cewka zasilająca, to ją wymień i po problemie.

W zasadzie Twoje obawy mogą dotyczyć cewki zasilającej i impulsatora. Z moich obserwacji wynika, że częściej pada cewka zasilająca niż sam impulsator. Jeżeli już chcesz się bawić w przeróbki i przewijanie, to polecam zamiast oryginalnej zasilającej nawinąć sobie cewkę niskiego napięcia. Można nawet zastosować oryginalną ładowania. W schowku mocujesz transformatorek 6/230V i podłączasz cewkę do uzwojenia 6V, a wyjście transformatora do modułu. Jest to rozwiązanie dużo pewniejsze niż oryginalne, bo uszkodzenie cewki ładowania zdarza się dużo rzadziej niż tej zasilającej. Prędzej taka cewka ładowania padnie jak uderzy w nią jakiś element podczas pracy silnika niż od samych wibracji, co w przypadku cewki zasilającej jest dużo bardziej prawdopodobne, co zresztą widać po awaryjności tych cewek (a wynika to z cienkiego jak włos drutu, jakim jest nawinięta).

Zakładając, że kupiłbym dziś np kolejnego Charta i nie zamierzał przerabiać w nim instalki na 12V (taaa :F), to jedyne co bym przerobił w instalacji to właśnie zasilanie modułu zapłonowego. Dlaczego? Ano dlatego, że jak padnie Ci cewka zasilająca, to masz 100% pewności, że ciśniesz Charta do domu, W przypadku, gdy masz moduł zasilany z dużo pewniejszej cewki przez transformator, który jest praktycznie nieuszkadzalny, jeżeli będzie w schowku, taka sytuacja w zasadzie nie powinna się zdarzyć. Pomijam to, że moduł i takie małe trafko możesz wozić zapasowe, a wtedy to już totalny wypas :P

Autor:  Patrycjusz28 [ Wto Mar 12, 2013 9:52 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

ok pójdę za twoją radą ;)
Tylko że trochę jestem niezorientowany jeśli chodzi o cewki i te sprawy możesz mi powiedzieć coś więcej o cewce niskiego napięcia jak to przewinąć Która to jest? :F
Chyba że jest to już gdzieś a ja nie znalazłem.

Autor:  bigsoft [ Śro Mar 13, 2013 6:56 pm ]
Temat postu:  Re: Chart jedzie i gaśnie

Cewka niskiego napięcia - po prostu nazwałem ją tak odnosząc się do oryginalnej cewki zasilającej, która generuje napięcie do ok 300V. Cewka niskiego napięcia może generować np 6V czy 12V.

Masz dwa wyjścia - albo nawijasz od nowa cewkę, albo kombinujesz oryginalną ładowania od Charta z innej prądnicy.

W pierwszym przypadku musisz usunąć cały drut z tej uszkodzonej cewki zasilającej którą masz. Jak to zrobisz, to nawijasz nową cewkę drutem np 0,5-0,6mm, myślę, że ze 160 zwojów wystarczy, choć możesz i nawinąć 200, jak będzie za dużo, to łatwiej jest odwinąć zbędną ilość niż dolutowywać drut i nawijać dalej. Jeden koniec cewki do masy, a drugi do transformatorka, na uzwojenie niskiego napięcia. Transformator 6V/230V 1-2A wystarczy.

W drugim przypadku po prostu po zdobyciu cewki ładowania, podmieniasz tą uszkodzoną zasilającą na tą ładowania, lutujesz jak było i wszystko. Później zielony przewód zamiast bezpośrednio do modułu, to podłączasz do transformatora na uzwojenie 6V, a uzwojenie 230V tego transformatora do modułu.

Więcej informacji o nawijaniu znajduje się w poradniku o przeróbce prądnicy na 120W, który napisałem na mojej stronie.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/