Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Olej się leje z rury :(
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/olej-si-leje-z-rury-t4718.html
Strona 1 z 2

Autor:  ber891 [ Nie Cze 03, 2007 9:04 pm ]
Temat postu:  Olej się leje z rury :(

Mam romecika z silnikiem 023, jest ok. 500km po remoncie. Wszystko chodzi pięknie, ma super siłę, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju ,w miejscu łączenia kolanka z cylindrem leci niespalony olej. Zapłon ustawiony perfekt, pali na rękę ,v-max 57km/h. Jeżdzę na półsyntetyku statoila do 2t, mieszanka 1:30, świeca hmm po prostu ruska. Co może być przyczyną brudu ,który leci mi z rury? Wydaje mi sie, że mam zabity tłumik, jak silnik się rozgrzeje tłumik jest normalnie zimny. Czy to może powodować takie objawy? Drugim podejrzanym jest gaźnik, który wiadomo pierwszej młodości nie jest i ma spore odchyły od nowego egzemplarza. Ostatnio są drobne problemy z rozruchem na zimnym silniku. Planuję go wymienić na k60b, jutro jadę po nówkę sztukę do sklepu, 80zł.

Autor:  Jacek-J129 [ Nie Cze 03, 2007 9:08 pm ]
Temat postu: 

Czy tylko na pewno mieszasz mieszankę 1:30 ?.
Być może simering do wymiany.
Przeczyść tłumik a sam się przekonasz.

Autor:  ber891 [ Nie Cze 03, 2007 9:21 pm ]
Temat postu: 

Mieszanka 1:30, 5l pb95 i 150 olejku. Nawet 1:33. Simeringi są ok. Jak miałem uszkodzony simer to nawet nie mogłem go odpalić tak kopcił, pluł olejem itd. Wczoraj czyściłem drugą rurę, jeszcze muszę ją pomalować (już mam farbę żaroodporną do 690stopni). Dla ciekawych najpierw nalałem benzyny do srodka i podpaliłem, tak ze 3 razy, a potem rozpaliłem ognisko i wrzuciłe do niego tłumik. Po tym wszystkim opukałem go młotkiem ,wysypałem górę popiołu, potem wszedłem do środka wygiętą szprychą od roweru, drugi kilogram popiołu i jeszcze z zewnątrz druciakiem na wiertarkę. TŁUMIK JAK NOWY!! Jutro go założę i dam znać co jest grane. Czy waszym zdaniem warto kupić tego k60b i jaka będzie różnica jak go użyję? Bo mam dosyć ciągłego pompowania tego gm-a. Postoi pół godziny i już z niego wylatuje. Zaworek iglicowy też nieszczelny, jak postoi z otwartym kranikiem to trzeba nieźle kopnąć, potem sobie zakopci i jest ok, znaczy to ,że do komory spalania dostało się za dużo paliwa.

Autor:  Steag [ Pon Cze 04, 2007 5:34 am ]
Temat postu: 

ber891 napisał: Mieszanka 1:30, 5l pb95 i 150 olejku. Nawet 1:33.

ej to nie ma być 5l benzyny na 150 l oleju ;(;(;( tylko 5l oleju na 150 l benzyny [stosunek 1:30 (1l oleju na 30 l benzyny)]....tylko nie mów mi że zrobiłeś na odwrót...:|

[ Dodano: 4 Czerwiec 2007, 06:43 ]
ale jesli chodzi ci ze 150 ml oleju na 5 l benzyny to i tak powinno dawać się 180 ml oleju na taką ilość benzyny...bo możliwe ze źle cie zrozumiałem z twoją mieszanką jaką stosujesz(patrz wyżej)

Autor:  ber891 [ Pon Cze 04, 2007 5:53 am ]
Temat postu: 

Hahaha nie no bez jaj. Umiem zrobić mieszankę, 5l beznyzny 150ml oleju.

Autor:  =XawiD= [ Pon Cze 04, 2007 7:04 am ]
Temat postu: 

ber891 napisał(a):
Wydaje mi sie, że mam zabity tłumik, jak silnik się rozgrzeje tłumik jest normalnie zimny.


Przeczyść go.


ber891 napisał(a):
w miejscu łączenia kolanka z cylindrem leci niespalony olej.



Wymień uszczelkę.

Autor:  pawlo10 [ Wto Sie 21, 2007 4:06 pm ]
Temat postu: 

pewnie simering ci poszedl mam to w komarku:D

Autor:  Adrians [ Wto Sie 21, 2007 4:51 pm ]
Temat postu: 

Kod:
5l benzyny, 150ml oleju


Hmm, ja do 4,5l benzyny leję 75ml oleju... więc róznica jest.

Autor:  Punkbuster [ Wto Sie 21, 2007 5:38 pm ]
Temat postu: 

Do Silnika 023 sie leje 1:50 !!! nie lej 1:30 bo go zamulisz 1:30 leje sie do jawki i chartów bodajze.

Autor:  wojtek [ Wto Sie 21, 2007 5:43 pm ]
Temat postu: 

Punkbuster napisał(a):
Do Silnika 023 sie leje 1:50 !! nie lej 1:30 bo go zamulisz 1:30 leje sie do jawki i chartów bodajze.


Do silników 023,025,027 i 223 leje sie olej z benzyną w stosunku 1:30, a do simsonów 1:50 CISZA

ber891 napisał(a):
Hahaha nie no bez jaj. Umiem zrobić mieszankę, 5l beznyzny 150ml oleju.


Powinieneś lać na 5L benzyny 166ml oleju

Autor:  yazimoo [ Wto Sie 21, 2007 9:15 pm ]
Temat postu: 

Punkbuster, zatarłbyś go. Tak jak mówi wojtek, tylko do simków się daje 1:50.

Autor:  Punkbuster [ Śro Sie 22, 2007 7:44 am ]
Temat postu: 

Mozliwe ze tak poszukam dane motorynki i dodam do posta odnosnie mieszanki.Mam motoryne po remącie jest na dotarciu leje spokojnie 1:45 do niej i jeszcze wali olej z pod cylindra tzn. ze go nie przepala do konca tzn. za ma go za duzo. mam silniczek 023.

Autor:  luk333 [ Wto Sie 28, 2007 10:23 am ]
Temat postu: 

Pametajci ze 1:30 jest przy miksolu. Zastanawia mnie czemu simson ma 1:50.
Pewnie maja lepszy olej rekomendowany.

Autor:  SzyMZek [ Wto Sie 28, 2007 11:15 am ]
Temat postu: 

Jak masz dobrze ustawiony gażnik to nie ma prawa kopcić i walić olejem z rury...

luk333 napisał(a):
Zastanawia mnie czemu simson ma 1:50


Bo zamiast panewki ma łożysko igiełkowe na swożniu tłokowym, takie coś można zoaczyć w MZ, starsze modele miały 1:30 a nowe z łożyskiem igiełkowym 1:50

Poprostu panewka musi być lepiej smarowana <Czytaj>

Autor:  =XawiD= [ Wto Sie 28, 2007 12:39 pm ]
Temat postu: 

simson_s51 napisał(a):
Jak masz dobrze ustawiony gażnik to nie ma prawa kopcić i walić olejem z rury...



A co powiesz na to... Gaźnika nie można wyregulować - nie ma takiej możliwość (14MC), tylko wolne obroty, simmery nie przepuszczają? :P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/