Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Elektroniczny zapłon Komar https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/elektroniczny-zap-on-komar-t571.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | KameQ [ Pon Paź 03, 2005 6:18 pm ] |
Temat postu: | Elektroniczny zapłon Komar |
Jak w Komarze zrobić zapłon elektroniczny.? <co?> proszę szybką odpowiedz plis. |
Autor: | kuba848 [ Nie Lis 20, 2005 10:01 am ] |
Temat postu: | |
Jeszcze nie widziałem komra z zapłonem elektronicznym. Moiże by sie dało, ale gdzie byś to wszystko pomieścił? |
Autor: | komaroid [ Nie Lis 20, 2005 10:29 am ] |
Temat postu: | |
Ja mam takie coś w Komarze, zobacz na moją www i na http://www.allegro.pl/show_item.php?item=70034889 |
Autor: | kuba848 [ Nie Lis 20, 2005 5:51 pm ] |
Temat postu: | |
oooo nie wiedziałem że jest takie coś |
Autor: | nKwadrat [ Czw Gru 29, 2005 6:55 pm ] |
Temat postu: | |
a jakieś szczegóły na temat tego modułu? (tranzystor/tyrystor? opóźnienia załączania, czas rozwarcia...) schemat mile widziany, ale się pewnie konkurencji boisz Pozdrawiam |
Autor: | komaroid [ Czw Gru 29, 2005 7:16 pm ] |
Temat postu: | |
Konkurencji sięnie boję . Schemat jest na: http://www.mojkomar.republika.pl/zaplon.html |
Autor: | nKwadrat [ Pią Gru 30, 2005 1:18 pm ] |
Temat postu: | |
Sam to projektowałeś? Kondziołek na dole to 2200 uF/16V, a opór 100 Ω (bo jakoś jak 1,00 wygląda), kondensator przy triaku jaki? Poza tym zastanawia mnie drobny szczegół, moduł z allegro ma pięć złącz (tak to wygląda), a tu są tylko trzy punkty X, Y, Z, jakieś duble, żeby w razie potrzeby przełączyć się na stary iskrownik? A jakiś opis działania można prosić (choćby prosty), bo jakoś nie bardzo widzę, jak ma być indukowane napięcie w zewnętzrnej cewce WN. Dzięki za schemat |
Autor: | komaroid [ Pią Gru 30, 2005 7:59 pm ] |
Temat postu: | |
Wszystkie oznaczenia odczytałeś dobrze, to jest schemat do tych motorów, co mają cewkę w/n w iskrowniku (co z kolei umożliwia indukowanie się napięcia), do motorów z cewką w/n na zewnątrz jest inny schemat (mogę Ci wysłać na maila, kiedyś był na forum, ale potem go troche zmieniłem i już nie dałem, bo ktoś nie znający się dobrze na tym może zrobić sobie więcej szkody niż pożytku, a potem pretensje do mnie - to oczywiście nie było do nkogo z tego forum, ale na innym gdzie były chyba same dzieciaki to się zdarzało). Sposób podpięcia tego modułu ze schematu jest następujący: 1 - do przerywacza 2- do masy 3 - do oryginalnej cewki w/n 4 - do dodatkowej cewki w/n 5 - do oryginalnego przewodu w/n |
Autor: | nKwadrat [ Pią Gru 30, 2005 11:32 pm ] |
Temat postu: | |
To ok, że dobrze odczytałem, a ten C pomiędzy oporami 200Ω i 4k7 (przy tyrystorze) to 0,22uF? A ten 1uF/600V to tantal, bezbiegunowy elektrolit (jeżeli tak, to czy nie wyparuje?). I jakiej mocy te opory 220R i 4k7? W sumie dopiero zgłębiam temat zapłonów elektronicznych i tak się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby (może nie <hmm> ) skorzystać z następującej właściwości, w momecie, w którym ma nastąpić zapłon na cewce (punkt X schematu) jest możliwie największa (lub około) energia, więc można by ją od razu na zewnętrzną cewkę WN podać i szybko tyrystorem (oczywiście z odpowiednim opóźnieniem) odciąć, ewentualnie zapłon ustawić nieco wcześniej niż oryginalnie przewidziano. Tak to sobie wyobrażam jakoś, a jak nie, to zrobię zapłon z regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, choćby ręczną, będzie jak w starych dużych motocyklach PS. Dzięki za schemat, w sumie możesz go na grzegorz-85#o2.pl podesłać, zawsze to jakiś pogląd, ale do mojego komarka się nie nada. Aby do wiosny! (sezonu) Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |