Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Elektroniczny zapłon Komar
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/elektroniczny-zap-on-komar-t571.html
Strona 1 z 1

Autor:  KameQ [ Pon Paź 03, 2005 6:18 pm ]
Temat postu:  Elektroniczny zapłon Komar

Jak w Komarze zrobić zapłon elektroniczny.? <co?> proszę szybką odpowiedz plis.

Autor:  kuba848 [ Nie Lis 20, 2005 10:01 am ]
Temat postu: 

Jeszcze nie widziałem komra z zapłonem elektronicznym. Moiże by sie dało, ale gdzie byś to wszystko pomieścił?

Autor:  komaroid [ Nie Lis 20, 2005 10:29 am ]
Temat postu: 

Ja mam takie coś w Komarze, zobacz na moją www i na http://www.allegro.pl/show_item.php?item=70034889

Autor:  kuba848 [ Nie Lis 20, 2005 5:51 pm ]
Temat postu: 

oooo nie wiedziałem że jest takie coś :)

Autor:  nKwadrat [ Czw Gru 29, 2005 6:55 pm ]
Temat postu: 

a jakieś szczegóły na temat tego modułu? (tranzystor/tyrystor? opóźnienia załączania, czas rozwarcia...) schemat mile widziany, ale się pewnie konkurencji boisz :>

Pozdrawiam

Autor:  komaroid [ Czw Gru 29, 2005 7:16 pm ]
Temat postu: 

Konkurencji sięnie boję :). Schemat jest na: http://www.mojkomar.republika.pl/zaplon.html

Autor:  nKwadrat [ Pią Gru 30, 2005 1:18 pm ]
Temat postu: 

Sam to projektowałeś? Kondziołek na dole to 2200 uF/16V, a opór 100 Ω (bo jakoś jak 1,00 wygląda), kondensator przy triaku jaki? Poza tym zastanawia mnie drobny szczegół, moduł z allegro ma pięć złącz (tak to wygląda), a tu są tylko trzy punkty X, Y, Z, jakieś duble, żeby w razie potrzeby przełączyć się na stary iskrownik? A jakiś opis działania można prosić (choćby prosty), bo jakoś nie bardzo widzę, jak ma być indukowane napięcie w zewnętzrnej cewce WN. Dzięki za schemat

Autor:  komaroid [ Pią Gru 30, 2005 7:59 pm ]
Temat postu: 

Wszystkie oznaczenia odczytałeś dobrze, to jest schemat do tych motorów, co mają cewkę w/n w iskrowniku (co z kolei umożliwia indukowanie się napięcia), do motorów z cewką w/n na zewnątrz jest inny schemat (mogę Ci wysłać na maila, kiedyś był na forum, ale potem go troche zmieniłem i już nie dałem, bo ktoś nie znający się dobrze na tym może zrobić sobie więcej szkody niż pożytku, a potem pretensje do mnie <nie> - to oczywiście nie było do nkogo z tego forum, ale na innym gdzie były chyba same dzieciaki to się zdarzało).
Sposób podpięcia tego modułu ze schematu jest następujący:
1 - do przerywacza
2- do masy
3 - do oryginalnej cewki w/n
4 - do dodatkowej cewki w/n
5 - do oryginalnego przewodu w/n

Autor:  nKwadrat [ Pią Gru 30, 2005 11:32 pm ]
Temat postu: 

To ok, że dobrze odczytałem, a ten C pomiędzy oporami 200Ω i 4k7 (przy tyrystorze) to 0,22uF? A ten 1uF/600V to tantal, bezbiegunowy elektrolit (jeżeli tak, to czy nie wyparuje?). I jakiej mocy te opory 220R i 4k7? W sumie dopiero zgłębiam temat zapłonów elektronicznych i tak się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby (może nie <hmm> ) skorzystać z następującej właściwości, w momecie, w którym ma nastąpić zapłon na cewce (punkt X schematu) jest możliwie największa (lub około) energia, więc można by ją od razu na zewnętrzną cewkę WN podać i szybko tyrystorem (oczywiście z odpowiednim opóźnieniem) odciąć, ewentualnie zapłon ustawić nieco wcześniej niż oryginalnie przewidziano. Tak to sobie wyobrażam jakoś, a jak nie, to zrobię zapłon z regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, choćby ręczną, będzie jak w starych dużych motocyklach :>

PS. Dzięki za schemat, w sumie możesz go na grzegorz-85#o2.pl podesłać, zawsze to jakiś pogląd, ale do mojego komarka się nie nada.

Aby do wiosny! (sezonu)

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/