Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Elektroniczny modul zapłonowy https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/elektroniczny-modul-zap-onowy-t576-45.html |
Strona 4 z 5 |
Autor: | gwh [ Śro Gru 28, 2005 4:38 pm ] |
Temat postu: | |
poprostu robisz bateryjny a pozniej +i- podłanczasz do modułu.poxniej przerywacz. a cewke podłaczasz (w ogarze 200) od -c.z podłaczasz do 1 na cewce a do 15 połanczasz + aku narazie go zrobiłem ale suzkam błedóa bo cos niedziała ale innym działa czyli musze jeszcze pokombinowac |
Autor: | DJlaSKA16 [ Śro Gru 28, 2005 5:15 pm ] |
Temat postu: | |
no to tak zrobiłem i ni działa Kupił bym ten od komaroid tylko nie mam teraz kasy <placze> |
Autor: | marcinpc [ Czw Gru 29, 2005 7:58 pm ] |
Temat postu: | |
ktoś wie jak podpiąć obrotomierz (f125p) zeby współpracował z modułem ? komaroid podłaczyłem tak jak mówiłeś czyli na przerywacz impuls i nie działa |
Autor: | gwh [ Czw Gru 29, 2005 10:29 pm ] |
Temat postu: | |
zasilanie napewno tak jak było a impulsy to albo sprzed moduły albo z za moduły czyli juz przy cewce i musi chodzic |
Autor: | Artizzz [ Nie Lut 05, 2006 11:32 pm ] |
Temat postu: | |
Witam wszystkich po długiej nieobecności!! ja również sobie zrobiłem ten moduł, zamiast rdzenia ferrytowego wziąłem żelazny - taki jak od małego transformatora. Układ zamontowałem w motorku, z początku działał ale tylko na wolnych obrotach a na wyskokich się mocno dławił (silnik). przez chwile potenm zaczął normalnie pracować ale w końcu moduł się chyba zepsuł nie wiem co sięstało bo jeszcze nie zaglądałem do niego.. ale przypuszczam że tyrystor pierdyknął. raz już podczas testów poszedł mi tyrystor i tranzystor.. coś musi tam być nie tak.. ale muszę przyznac że na wolnych obrotach silnik chodził super, w ogóle nie przygasał - duży plus.. |
Autor: | Artizzz [ Wto Lut 14, 2006 10:55 pm ] |
Temat postu: | |
Jak sie okazalo, to modul po sprawdzeniu w kuchni na stole działał prawdopodobnie jakieś zwarcie było czy coś.. Zmniejszyłem przerwę na świecy do ok 0,5mm i silnik pracuje poprawnie w całym zakresie obrotów. Martwi mnie trochę ta mała przerwa na świecy, wynika z tego że przetwornica jest za słaba - zaraz lecę nawinąć jeszcze raz uzwojenie wtórne w module ale zamiast zalecanego drutu 0,2mm zastosuję 0,4mm (bo nie mam 0,3mm po wszystkim zdam raport jak to się sprawuje. jeszcze jedna rzecz - wydaje mi się że silnik na zapłonie bateryjnym lepiej mi zapala niż na module. Dzis podczas przejażdżki miałem coprawda słaby akumulator ale w najbliższym czasie układ będę ponownie testował i wydam ostateczny wyrok ) komaroid - odwaliłeś kawał dobrej roboty |
Autor: | gwh [ Śro Lut 15, 2006 3:53 pm ] |
Temat postu: | |
tranzystorowe sa lepsze żandych przetwornic pare oporniczków tranzystorków i jazda niestety mój nie wypalił tranzystor nie otwierął sie od konca nie wiem co było przyczyna moze łzy schemat znalażłem wiec kupiłem digtecha za 36zł (niezła kasiore trzepie na tym) i powinno byc lepiej niż na tym tyrystorowym zobazcymy jak złoże ogarka |
Autor: | komaroid [ Śro Lut 15, 2006 8:11 pm ] |
Temat postu: | |
Artis, cieszę się, że Ci się udało Gwh, mógłbyś coś więcj napisać o tym zapłonie z digitecha? Chodzi mi o jakość wykonania, czy jest tranzystorowy, czy tyrystorowy. Jeśli jest tyrystorowy, ładnie zrobiony, w jakiejś przyzwoitej obudowie, to 36 zł to wcale nie dużo - części są naprawdę dość drogie. |
Autor: | gwh [ Śro Lut 15, 2006 8:23 pm ] |
Temat postu: | |
tranzystorowe sa lepsze na necie ci wszedzie to bedzie pisac digtech nie robi już tyrystorowych i chyba wogóle nie robił i ejst lady malutki i jest tranzystorowey bo sa lepsze ale nie ma cos ie o to kłkucic bo to nie ma sensu bo i tak powiesz swoje a ja swoje |
Autor: | Artizzz [ Sob Lut 18, 2006 1:05 pm ] |
Temat postu: | |
Jak wcześniej pisałem, naiwnąłem uzwojenie wtórne drutem 0,4mm i troche więcej niż 400 zwojów i jak się okazało było jeszcze gorzej.. katastrofa normalnie potem nawijałem z powrotem 0,2 i znowu porażka.. więc zamówiłem na allegro rdzeń AL250, już edziu-listonosz powinien go nieść do mnie zobaczę jak przetwornica będzie działać na tym rdzeniu a jeśli będzie dupnie to się wkurze i zostanę na bateryjnym. Co do tego schematu przedstawionego przez gwh - ten układ nie ma szans działać! kto to w ogóle widział żeby do MOSFET-a stosowac rezystor w obwodzie bramki?? przyznać się bez bicia kto stworzył ten schemat... komaroid mam sprawę, jak będziesz na gg to się odezwij |
Autor: | gwh [ Sob Lut 18, 2006 9:07 pm ] |
Temat postu: | |
znalazłem go na elektrodzie piszą ze niby działa ale wiesz jak to jest a ten tranzystor sie otwierał ale nie do konca na wyjsciu maił 3v zamiast 12v wiec kupiłem z digtecha jak już piasłem |
Autor: | Artizzz [ Czw Lut 23, 2006 12:09 am ] |
Temat postu: | |
no to melduję posłusznie że rdzenie z Allgro przyszły, zbarałem się za nawijanie iii ... ?? i przetwornica ma takiego kopa że głowa boli! Iskra jest zajedwabista, nawet jak odłączę świece i zbliżę fajke do masy to iskra wali z 1,5 - 2 cm!! postram się jutro zobaczyć jak to działa w praktyce w motorku, ale bradzo mocno mi się wydaje że TO NAPRAWDĘ DZIAŁA! Komariod to kiedy idziemy na piwo? |
Autor: | DaN [ Czw Lut 23, 2006 7:14 am ] |
Temat postu: | |
Artis, o jakim schemacie mowisz, ten co robi komaroid? Bo i mnie kusi taka zabaweczka |
Autor: | Artizzz [ Czw Lut 23, 2006 12:39 pm ] |
Temat postu: | |
Tak, o tym od komarioda dobre to jest urządzonko |
Autor: | DaN [ Czw Lut 23, 2006 2:20 pm ] |
Temat postu: | |
A ile bys chcial za zrobienie takiego modulu? A jak nie chce ci sie bawic to ile kosztuja do niego czesci? |
Strona 4 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |