Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Simson-Wysokie obroty i problem z odpalaniem
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/simson-wysokie-obroty-i-problem-z-odpalaniem-t7153.html
Strona 1 z 1

Autor:  Yarabi [ Sob Sie 18, 2007 8:44 pm ]
Temat postu:  Simson-Wysokie obroty i problem z odpalaniem

A więc tak. Na początku chciałem napisać że bardzo sie ciesze ponieważ stałem się właśnie posiadaczem Simsona S-51. Gdy sprawdzałem go u poprzedniego właściciela wszystko było ok. Palił od kopa i ładnie pyrkał na luzie. Gdy przyjechałem do domu nie mogłem go odpalić. Na kopkę ni jak nie chciał gadać. Popchałem go ładnych parę metrów i jakoś zapalił ale dostał strasznie wysokich obrotów. Przejechałem się i stwierdziłem, że mocy mu nie brakuje. Jednak za każdym razem gdy wcisnę sprzęgło lub włączę luz obroty wariują. Sprawdziłem świece i była czarna. Wyczyściłem, sprawdziłem czy jest iskra (była i to bardzo mocna). Wkręciłem i znowu to samo. Nie chciał odpalić a jak już poszedł (na popych) to strasznie wył (wysokie obroty). Pomóżcie mi. Domyślam się że to wina gaźnika, ale u właściciela chodził dobrze a gdy dojechałem to zaczęły się kłopoty. Co mu jest??...Z góry dzięki.

Autor:  Sk@tty1 [ Sob Sie 18, 2007 9:00 pm ]
Temat postu: 

zobacz czy nie dostaje lewego powietrza sprubój czymś zatkać filtr powietrza do połowyajak to nic nie da to zdejmij gaźnik i go dokładnie wymyj benzyną a później przedmuchaj sprężonym powietrzem i sprubuj wyregulować gaźnik możesz też zmienić dysze i położenie iglicy, a kolega kiedyś miał dokładnie takie same objawy jak ty i okazało się że poszedł mu simmering na wale korbowym więc zdejmij magneto i sprawdź czy jest cały jak bedzie to zdejmij tą zębatke która jest na wale od str. sprzęgła i zobacz tam. ja też miałem cos takiego ale u mnie to była tylko wina tego że dostawał za bogata mieszanke (za dużo powietrza

Autor:  Yarabi [ Sob Sie 18, 2007 9:53 pm ]
Temat postu: 

OK. Zrobię to jutro i powiem jakie dało efekty. Narazie dzięki za pomoc.

Autor:  Sk@tty1 [ Nie Sie 19, 2007 1:10 am ]
Temat postu: 

alejak bedziesz zdeimował iskrownik tozaznacz se na obudowie jakimsśrubokretem połozenie cewki wyzwalającej żebys puxniej mógł ustawic zapłon tak jak był!!!!!

Autor:  Jacek-J129 [ Nie Sie 19, 2007 7:35 pm ]
Temat postu: 

Yarabi, Miałem ten sam problem w moim Simsonie. Winowajcą jest rozregulowany gaźnik, a dokładniej skład mieszanki oraz bieg jałowy.

Autor:  Yarabi [ Wto Sie 21, 2007 8:45 am ]
Temat postu: 

Dokładnie. Grzebałem przy nim dość długo i w końcu jakoś to ustawiłem. Dałem nową świecę i teraz fajnie pyrka ale świeca jest na długim gwincie i muszę szybko kupić normalną (niby wkręciłem tyle samo obrotów co się wkręca ta na krótkim ale boje się że zacznie tłuc po tłoku) w każdym razie są już wolne obroty. Za kilka dni powiem wam jak jest z odpalaniem, bo muszę to kilkakrotnie sprawdzić ;) PS. Iglice mam na najwyższym rowku zablokowany) jak myślicie?? to dobrze?? bo jak dałem niżej to zaczął strasznie kopcić...

Autor:  Sk@tty1 [ Wto Sie 21, 2007 12:22 pm ]
Temat postu: 

to zamiast kupować nową świece to na ta którą masz nakręć jeszcze 3 takie podkładki ze świec i bedzie gites ja tak jeżdże już od pół roku i nic sie nie dzieje a jeśli teraz ci nie stuka to już nie zacznie
a położenie iglicy sparwdz się zaczynając od dolnego rowka jak kpci to może nalałes za dużo mixolu w simsonie leje sie 50:1 a w romecie 30:1 iglice ustaw tak żeby miał jak największe przyspieszenie i V-max

Autor:  Yarabi [ Wto Sie 21, 2007 12:40 pm ]
Temat postu: 

Obroty są już ok. Tylko dzisiaj jak zszedłem do moto i chciałem odpalić to nie szło ni jak.. Wyjąłem świece, wyczyściłem i zapalił... Dalej coś z tym gaźnikiem jest nie tak.. (Dodam, że jak silnik jest ciepły to ładnie pali)Śrubę regulacyjną wolnych obrotów mam wprawdzie na 2 nakrętkach a nie na sprężynce, ale wszystko gra. Iglica u mnie w gaźniku (mam 16N3) ma kilka normalnych rowków i jeszcze takie malutkie rowki powyżej. Utrzymuje ją malusieńki pierścień segera na najwyższej "rysie". Właściwe rowki są dużo niżej...Czy ja mam jakąś nietypową iglicę?? I czy te "rysy" również służą do ustawiania iglicy??

Autor:  =XawiD= [ Wto Sie 21, 2007 12:44 pm ]
Temat postu: 

Może jakiś "mechanik" dorabiał rowki...

Autor:  Sk@tty1 [ Wto Sie 21, 2007 1:23 pm ]
Temat postu: 

najlepiej kup sobie nową iglicę i będziesz miał spokój a mój kumpel ma to samo że jak silnik jest ciepły topali od kopa a ranomusi zawsze pompować i kopać i jeszce raz pompowac żeby odpalił

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 14:24 ]
aha i powiem jeszce tak- im wyższy rowek tym bardziej uboga jest mieszanka

Autor:  Yarabi [ Wto Sie 21, 2007 2:56 pm ]
Temat postu: 

Te wyższe rowki wydają się być fabrycznie dorobione... A może pływak jest źle ustawiony i przez to motor się trochę zalewa na postoju??

Autor:  Sk@tty1 [ Wto Sie 21, 2007 3:52 pm ]
Temat postu: 

to może być przyczyną albo niektórzy "mechanicy" odkręcają lekko zaworek paliwazeby leciało więcej paliwa i myslą że to coś da a są potem tylko kłopoty ja tak miałem ;/ przez jednego z nich

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/