Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

pierścienie
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/pier-cienie-t7222.html
Strona 1 z 2

Autor:  dyko [ Wto Sie 21, 2007 7:37 am ]
Temat postu:  pierścienie

Otóż mam taki problem: zakupiłem na allegro używany (przejechano na nim 5 km) "zestaw 60ccm", facet to jakoś byle jak zapakował i pierścienie przyszły w proszku, ale to nieważne (w końcu po tygodniu dostałem od niego nowe pierścienie). Mój problem jest taki, że nigdy tego nie robiłem i nie wiem, jak założyć te pierścienie, boje się, że je połamie, a w Lublinie w sklepie mają tylko pierścienie na 50ccm. Trzeba do tego mieć jakieś urządzenie (żeby je jakoś rozciągnąć czy coś)? Proszę o pomoc :/
Użyłem "opcji szukaj" i nie ma za bardzo.

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 09:39 ]
Dodam, że jak próbowałem, to mi pierścień wskoczył na pierwsze miejsce, a co z drugim i trzecim <co?>

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 13:01 ]
Wiem, że jest to dla kogoś kto ma wprawę banalne, ale dla mnie nie :(

Autor:  =XawiD= [ Wto Sie 21, 2007 11:33 am ]
Temat postu: 

Na 2 i 3 miejsce musisz go tak samo naciągnąć.

Autor:  dyko [ Wto Sie 21, 2007 12:53 pm ]
Temat postu: 

Właśnie ostatnio jak zdejmowałem pierścień z ukruszonego tłoka, to go naciągnąłem i się połamał :( i teraz jestem na tym punkcie przewrażliwiony, a jak złamię to lipa- muszę zamawiać z internetu. Pójdę chyba dzisiaj do sklepu z częściami i pod pretekstem kupna linki sprzęgła i gazu powiem spytam, czy mogą mi to założyć po znajomości.

Autor:  Hlebo [ Wto Sie 21, 2007 12:55 pm ]
Temat postu: 

próbuj, jak kupowałeś mogłeś odrazu wziąć minimum jedne na zapas :) bo zawsze może pęknąć :) musisz być cierpliwy i powoli zakładać..

Autor:  dyko [ Wto Sie 21, 2007 1:02 pm ]
Temat postu: 

Ale ja kupowałem z całym zestawem i typ tam miał trzy, tylko że przyszły połamane i jak złożyłem reklamację to mi przysłał też trzy, jak bym mu napisał, żeby mi dał więcej, to bym mu musiał jeszcze za 1/2 przesyłki zapłacić (bo to już poza reklamacją) a nie miałem kasy :P

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 21:43 ]
Uff. Jakoś się założyły :P, dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 22:37 ]
A jeszcze się spytam przy okazji, gdzie można nabyć jakiś szczelinomierz 0.4mm żeby ustawić w tej odległości styki przerywacza, bo nigdzie nie widzę czegoś takiego <co?>, albo czym innym można to zmierzyć??. Bo taką małą odległość to trudno linijką :P czy suwmiarką. Nikt się chyba o to nie pytał na forum, więc ja się pytam :)

[ Dodano: 21 Sierpień 2007, 22:39 ]
Kurde, sorry za głupie pytanie, jest pełno ich na allegro, jakoś w złej kategorii musiałem szukać :p, sorry- temat do zamknięcia.

Autor:  KARP [ Śro Sie 22, 2007 8:06 pm ]
Temat postu: 

Panowie a jak na przykład tłoczek jest na dole porysowany to jest do wywalenia??????????Po prosty pierścień mi sie rozsypał i lekko porysował tłoczek na dole :(

Autor:  dyko [ Śro Sie 22, 2007 9:55 pm ]
Temat postu: 

Ja tam za bardzo nie wiem :(, mam ogara 2,5 tygodnia :P.

Autor:  yazimoo [ Czw Sie 23, 2007 7:13 am ]
Temat postu: 

KARP, zależy jak porysowany. Też mi się pierścionki rozsypały i zrobiło niewielkie draśniecie przy rowku na pierścien. Ja tego nie zauważyłem i złożyłem na tym tłoku i efekt tego był taki, że ledwo się dało odpalić, tracił kompresję więc i moc. Jeździł o około 10km/h mniej, a rozpędzał się pół godziny.

Autor:  dyko [ Czw Sie 23, 2007 7:49 pm ]
Temat postu: 

Ja mam jeszcze przy okazji taki problem- założyłem te pierścienie, wsadziłem tłok w cylinder i ruszam kopniakiem, a tu jakiś opór straszny. Wie ktoś, jaka może być tego przyczyna? Z góry dzięki za pomoc.

Autor:  R-Man [ Czw Sie 23, 2007 8:05 pm ]
Temat postu: 

hmmm... tarcie? :D
musisz dotrzeć :P albo źle złożyłeś :D ale to mało możliwe xD

Autor:  dyko [ Czw Sie 23, 2007 8:32 pm ]
Temat postu: 

R-Man napisał(a):
albo źle złożyłeś
Chodzi Ci, że pierścienie mogłem źle założyć (?), bo opór się pojawił dopiero po założeniu cylindra. Ale to tarcie to jest takie perfidne, że ledwo co mogę kopką ruszyć :/ nie wiem, co jest...

Autor:  R-Man [ Czw Sie 23, 2007 8:34 pm ]
Temat postu: 

aaaa
:P
a zdejmowałeś tłok?? <co?>
jak tak to gdy wbijałeś sworzeń to skrzywiłeś korbowód....
szczere kondolencje ;(

Autor:  dyko [ Czw Sie 23, 2007 8:44 pm ]
Temat postu: 

Ale ja nawet jeszcze cylindra z głowicą nie przykręciłem szpilkami, a jakby był skrzywiony, to by chyba stawiał opór dopiero po przykręceniu. od razu, jak założyłem na tłok, to był taki opór, więc to raczej nie korbowód (?)

Autor:  R-Man [ Czw Sie 23, 2007 8:46 pm ]
Temat postu: 

hmmm... mówisz że wszedł gładko i gdy kopiesz ma opór, czy jak go wsadzasz do cylka to ma opór??
ja to pierwsze to korbowód,
jak to 2 to za duży tłok/pierścienie

Autor:  dyko [ Czw Sie 23, 2007 8:46 pm ]
Temat postu: 

Po prostu ręką przytrzymałem cylinder i ruszam tłokiem (bez skojarzeń :P), a tu razem z cylindrem się rusza...

[ Dodano: 23 Sierpień 2007, 22:48 ]
Właśnie już przy zakładaniu był trochę opór, tłok to na pewno nie za duży, a pierścienie pasują na oko idealnie, to nie wiem, czego to wina...

[ Dodano: 23 Sierpień 2007, 22:52 ]
Tłok zdejmowałem, bo miałem wcześniej 50 ccm, a kupiłem sobie "zestaw 60 ccm".

[ Dodano: 23 Sierpień 2007, 23:16 ]
Może nasmarować to jakoś ręcznie <co?>, a później (po zapaleniu) się już będzie smarowało olejem z mieszanki? (Narazie nie odpalałem, bo mi się gdzieś szpilki pogubiły).

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/