Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Ogar 200- mostek prostowniczy, zapłon aku., ładowanie itp.
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/ogar-200-mostek-prostowniczy-zap-on-aku-adowanie-itp-t7774.html
Strona 1 z 6

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 5:55 pm ]
Temat postu:  Ogar 200- mostek prostowniczy, zapłon aku., ładowanie itp.

Witam, mam takie pytanie: czy ten ( http://www.centrumelektroniki.pl/Mostek ... 19615.html ) mostek prostowniczy będzie dobry, jeżeli chcę zrobić ładowanie akumulatora przez 2 cewki świetlne (do każdej jeden mostek)? Zapłon nie ma być przerobiony na akumulatorowy, zostaje fabrycznie (cewka zapłonowa). Nie znalazłem takiego tematu w opcji "szukaj", a dziwi mnie, że mostek ten kosztuje tylko 1 zł, czy przez to nie jest jakiś "kiepski"?

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 6:19 pm ]
Temat postu: 

Mostek prądowo powinien wytrzymać. Nie ma podanego na jakie jest napięcie - a to warto
byłoby wiedzieć. Jeżeli będziesz przerabiał na 6V akumulator to na całość wystarczą
dwa takie mostki. Do jednego podłączasz cewki świetlne, które są połączone szeregowo
(i tak ma być), a do drugiego cewkę zasilającą zapłon. Mostki łączysz równolegle i poprzez
diodę 10A podłączasz do akumulatora. I to by było na tyle.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 6:27 pm ]
Temat postu: 

Mam akumulator 12v, jest mi on potrzebny tylko do kierunkowskazów, świateł i jakiś ewentualnie neonów. Zapłon pozostaje na cewkę zapłonową, nie na aku, więc po co mam podłączać drugi mostek do cewki zapłonowej? Dzięki za odpowiedź.

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 7:11 pm ]
Temat postu: 

No to masz problem. Cewki świetlne dają tylko 6V, a to za mało aby ładować 12V aku.
Na twoim miejscu wszystkie cewki połączyłbym szeregowo (co daje 12V), a zapłon
podłączył do akumulatora. Do tych cewek (połączonych szeregowo) wystarczy jeden
mostek prostowniczy. Za mostkiem dajesz elektrolit 4700mikro/25V połączony pomiędzy
+ a - mostka. Dalej dioda 10A podłączona do + akumulatora. I masz ładowanie aku.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 7:25 pm ]
Temat postu: 

A Nie mogę dać zamiast 2 cewek świetlnych dwie zapłonowe (wszystkie będą wtedy zapłonowe) i jedna zostaje do zapłonu, a pozostałe 2 ładują akumulator?

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 7:30 pm ]
Temat postu: 

Możesz zrobić i tak. Wtedy dwie cewki zapłonowe muszą być połączone tak jak świetlne
czyli szeregowo. Powinno się udać.

Autor:  Laszlo [ Sob Wrz 08, 2007 7:31 pm ]
Temat postu: 

dyko napisał(a):
A Nie mogę dać zamiast 2 cewek świetlnych dwie zapłonowe (wszystkie będą wtedy zapłonowe) i jedna zostaje do zapłonu, a pozostałe 2 ładują akumulator?

Możesz.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 8:26 pm ]
Temat postu: 

tzn, mają być dwie pary przewodów, jedna para (2 przewody) do jednego wyjścia prostownika, druga para (drugie dwa przewody) do drugiego wyjścia prostownika i co dalej? Po co ta dioda, czemu nie może być od razu do aku?

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 8:58 pm ]
Temat postu: 

Coś zamieszałeś z tymi przewodami. Cewki zapłonowe łączysz szeregowo (tak samo jak
były połączone cewki świetlne). Do tak połączonych cewek przylutowujesz dwa przewody
i wyprowadzasz na zewnątrz. Przewody lutujesz do mostka do ~~ tak oznaczonych końcówek. Na mostku masz jeszcze dwie końcówki oznaczone (+) i (-). Z (+) mostka prowadzisz
przewód do (+) akumulatora. Możesz nie dawać diody 10A. Natomiast (-) z mostka
podłączasz do ramy motoroweru. Elektrolit radziłbym podłączyć tak jak opisałem
wcześniej. Poprawi ładowanie akumulatora.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 9:11 pm ]
Temat postu: 

Kurde, pomyliło mi się z tymi cewkami, no faktycznie- jak bym połaczył tak jak napisałem, to by się napięcie nie sumowało :P, sorry.

[ Dodano: 8 Wrzesień 2007, 23:15 ]
Ten elektrolit, to może być o taki: http://www.centrumelektroniki.pl/Konden ... 10593.html ?

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 9:20 pm ]
Temat postu: 

Może być. Jak najbardziej.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 10:01 pm ]
Temat postu: 

Czyli dłuższy "drut" z tego elektrolitu ma iść do plusa, a krótszy do minusa, czy jak?

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 08, 2007 10:08 pm ]
Temat postu: 

Dokładnie tak jak napisałeś. Dłuższy koniec do plusa, a krótszy do minusa.

Autor:  luk333 [ Sob Wrz 08, 2007 10:12 pm ]
Temat postu: 

Jak dla mnie to ten mostek prostowniczy jest zbyt niewygodny. Proponuje mostki 4A które mają wszystkie złącza w jednym rządku. Jak się polotuje i da teromokurczkę to wygląda bardziej schludnie.

Autor:  dyko [ Sob Wrz 08, 2007 11:15 pm ]
Temat postu: 

galion59, ok, wielkie dzięki, wiem chyba wszystko :).
luk333, mi nie zależy tak na tym wyglądzie, a chce jeszcze parę rzeczy zamówić z tej strony, a na niej nie ma takich, jak napisałeś.

Strona 1 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/