Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Ogar 200- mostek prostowniczy, zapłon aku., ładowanie itp.
https://motokirc.pl/problemy-tech-f29/ogar-200-mostek-prostowniczy-zap-on-aku-adowanie-itp-t7774-60.html
Strona 5 z 6

Autor:  galion59 [ Sob Wrz 15, 2007 11:52 pm ]
Temat postu: 

U kumpla w jawce działa bez problemów. Sprawdź tranzystor - może być uszkodzony.
Wymontuj tranzystor i w jego miejsce wstaw diodę BA159 - katodą do + elektrolitu,
a anodą do przerywacza. Sprawdź omomierzem tranzystor i diody.
Jeżeli podłączysz + omomierza do anody a minus do katody (diody) to wskazówka
omomierza powinna sie wychylić (ale nie do końca). Jeżeli podłączysz odwrotnie
wskazówka nie powinna się wychylać. Jeżeli tak jest to diody są sprawne.
Napisz czy potrafisz sprawdzić tranzystor n-p-n - omomierzem.
Katoda na diodzie jest od strony paska namalowanego na obudowie diody.

Autor:  K@ziu [ Nie Wrz 16, 2007 11:02 am ]
Temat postu: 

wszystko jest sprawne diody i trazystor tez. tata prubowal tez tranystora o innej polaryzacji i siedzial przy tym ponad gogine i nie dziala :(.poczekam jak dyko dostanie czesci i on to posklada ok bo to jest nie mozliwe zeby u innych dzialalo a u mnie nie. dziekuje narazie za pomoc :)

Autor:  dyko [ Nie Wrz 16, 2007 5:48 pm ]
Temat postu: 

No ja nie wiem, czy to tak prędko poskładam z moimi umiejętnościami :P

Autor:  K@ziu [ Nie Wrz 16, 2007 8:26 pm ]
Temat postu: 

poczekamy zobaczymy mi to nie dziala

Autor:  dyko [ Pon Wrz 17, 2007 4:02 pm ]
Temat postu: 

Dostałem dzisiaj to: http://o5o.dl.interia.pl/rzeczy.jpg . Wszystkie elementy są ok? Ten kondensator nie ma żadnego oznaczenia gdzie + a gdzie - (?)

[ Dodano: 17 Wrzesień 2007, 17:19 ]
galion59, mógłbyś dorysować w paincie do tego: http://o5o.w.interia.pl/rzeczy2.jpg kreski (przewody) jak mam to połączyć? Bo tego schematu to za bardzo nie rozumiem...

Autor:  galion59 [ Pon Wrz 17, 2007 5:39 pm ]
Temat postu: 

Na razie podłącz bez tranzystora. Napisz jaki to jest tranzystor i jakie diody.
Nie jestem pewny (ponieważ nie widać na zdjęciu) gdzie jest pasek oznaczający
katodę na większej diodzie, która ma być podłączona do cewki butelkowej.
Końcówka od strony paska ma być podłączona do cewki butelkowej.
Na kondensatorze elektrolitycznym powinien być zaznaczony minus (-).
Ta końcówka kondensatora, przy której jest zaznaczony (-) powinna
być podłączona do cewki w silniku. Musisz usunąć oryginalne połączenia
w silniku pomiędzy przerywaczem a cewką zasilającą zapłon.

Autor:  dyko [ Wto Wrz 18, 2007 10:20 am ]
Temat postu: 

http://www.centrumelektroniki.pl/Tranzy ... 11955.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Dioda_ ... /6964.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Dioda_ ... /6970.html
http://www.centrumelektroniki.pl/Konden ... 10571.html

To są te części, powiedziałeś wtedy, że takie są dobre, więc takie kupiłem.

Znalazłem oznaczenie " - " na kondensatorze.

Jak podłącze bez tranzystora, to nie będzie gorsza iskra ?

Rozumiem, że to, co było podłączone do masy zostaje do masy (jedno wyjście cewki butelkowej i jedno wyjście cewki zapłonowej (w silniku) ?

"Usunąć oryginalne połączenia w silniku pomiędzy przerywaczem a cewką zasilającą zapłon"- tzn, po prostu odłączyć jedno wyjście cewki zapłonowej od przerywacza ?

Autor:  galion59 [ Wto Wrz 18, 2007 11:40 am ]
Temat postu: 

Dokładnie tak jak napisałeś. Brak tranzystora nie powinien pogorszyć jakość iskry.
Przy nie podłączonym tranzystorze powinien pozostać kondensator.
Byłoby dobrze gdybyś zamiast diody BA159 zastosował BY550.
Bez tranzystora prąd płynący przez BA159 będzie trochę większy.
Dioda BA159 powinna wytrzymać - lepsza byłaby dioda BY550.

Autor:  dyko [ Wto Wrz 18, 2007 12:22 pm ]
Temat postu: 

No teraz to nie kupię tej BY550 bo nie będę płacił za przesyłkę 12 zł a za diodę 2.
Tzn, ten kondensator, który jest w silniku, nie jakiś dokupiony? I jak on ma być podłączony? jednym do masy, a drugim wyjściem do przerywacza (po prostu tak jak był fabrycznie) ??

Autor:  galion59 [ Wto Wrz 18, 2007 1:13 pm ]
Temat postu: 

Kondensator w silniku zostawiasz tak jak jest podłączony fabrycznie.

Autor:  K@ziu [ Wto Wrz 18, 2007 3:11 pm ]
Temat postu: 

dyko dziala to tobie???? mi sie wydaje ze ta robota to troszke bez sensu jak zostaje stary Kondensator????

[ Dodano: 18 Wrzesień 2007, 17:25 ]
galion59 zwracam tobie honory wszystko zaczelo dzialac poprawnie nie wiem czemu i iskra jest taka sama jak przy zastosowaniu standardowego Kondensatora i przeskakuje maxymalnie na odleglosci 3-4mm ale jesli sie do tedo ukladu doda Kondensator standardowo podloczony to iskra przeskakuje nawet w odleglosci 1 cm i bardzo ladnie kopie hehe :)

Autor:  galion59 [ Wto Wrz 18, 2007 6:15 pm ]
Temat postu: 

No to super, że wszystko zaczęło działać. Ciekawe dlaczego na początku były
problemy z uruchomieniem układu. Może coś źle podłączyłeś?
Najważniejsze, że działa. Teraz czekam jak podłączy dyko.

Autor:  dyko [ Wto Wrz 18, 2007 10:08 pm ]
Temat postu: 

Ja jestem chory narazie :P, może w niedziele to zrobie.

[ Dodano: 18 Wrzesień 2007, 23:09 ]
K@ziu, a Ty masz bez tranzystora?

Autor:  galion59 [ Wto Wrz 18, 2007 11:05 pm ]
Temat postu: 

dyko
Jak czujesz się na siłach to możesz od razu robić układ z tranzystorem.
Dobrze byłoby gdybyś do tranzystora przykręcił mały radiatorek.
Przed przykręceniem tranzystor musisz cienko posmarować pastą
silikonową. Dzięki paście będzie lepiej oddawał ciepło do radiatora.

Autor:  K@ziu [ Śro Wrz 19, 2007 12:30 am ]
Temat postu: 

bez tranzystora tez dzialalo ale z nim jest iskra zdecydowanie wieksza :) tyle ze narazie na nim nie jezdzilem bo mam klape odkrecona od oleju tylko to odpalalem i pykal :P

Strona 5 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/