Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Czeskie części VS podrabiane części
https://motokirc.pl/inne-f30/czeskie-cz-ci-vs-podrabiane-cz-ci-t25340.html
Strona 1 z 1

Autor:  Artizzz [ Nie Cze 20, 2010 11:29 am ]
Temat postu:  Czeskie części VS podrabiane części

Witka :)

Męczy mnie pewna kwestia, czym dokładnie różni się czeski oryginalny cylinder od podrabianego? Wiadomo że nazwą :D Ziomek miał styczność z takim, mówi że ponoć okna mają inne wymiary, czy to prawda? Ma ktoś rysunek okien z obu cylindrów do porównania ?

Byłem w sklepie z częściami, sklepikarz mówił, że oruginalnie Jawka miała tłoki z 2 pierścieniami, więc o to już mądrzejszy jestem ;) a jak to jest z wałami ? Ponoć czeskie znowu były kapkę inne... ?

Autor:  reso [ Wto Cze 22, 2010 11:23 am ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

nowe oryginalne części więcej wytrzymają niż nowe dzisiejszej produkcji.

Autor:  Artizzz [ Wto Cze 22, 2010 11:57 am ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

Daniel, to oczywiste ;)
Chodzi mi o konkretne różnice między tymi klamotami, czyli jak rozpoznać czy oryginał czy współczesny badziew.
Tłoki - wiadomo, dwa pierścienie. Udało mi się też ustalić dysze - polskie to 65 i 68, czeskie 70. Kupiłem zestaw dysz do Jawki (ponoć oryginalne :O ) i tam na dyszy nie było rozmiarów, więc domniemam że dysze bez oznaczeń są właśnie 70, czyli made by CZ.
Nadal jednak nie wiem jak to dokładnie z cylindrami wałami itd :|

Autor:  Matej [ Wto Cze 22, 2010 12:08 pm ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

na cylindrch było wybite sekcje A i b i jeszcze jakis znaczek ktory mowił ze to czech

Autor:  kamilbob [ Wto Cze 22, 2010 12:55 pm ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

W czeskim na łączeniu z kolankiem jest wybity znaczek.

daniel11 napisał(a):
nowe oryginalne części więcej wytrzymają niż nowe dzisiejszej produkcji.

Tłoki - może i tak, bo puchną, ale cylindry są dobre, na almocie zrobiłem narazie ok. 1000km i nie narzekam. W ogóle nie odczułem różnicy w osiągach między czechem a almotem.

Autor:  reso [ Wto Cze 22, 2010 2:16 pm ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

1000 km to nie jest za duży przebieg, za 10 tys zobaczysz czy bd dobrze chodził, masz racje te tłoki badziwene dają a takto ok.

Autor:  Grzechu [ Pią Cze 25, 2010 3:19 am ]
Temat postu:  Re: Czeskie części VS podrabiane części

daniel11 napisał(a):
1000 km to nie jest za duży przebieg, za 10 tys zobaczysz czy bd dobrze chodził, masz racje te tłoki badziwene dają a takto ok.

Według mnie, za 10 tys. km to czeskie pierścienie i cylinder będziesz miał również w stanie nadającym sie do remontu.

Ja miałem Almot dwa razy i nie narzekałem.

Co do ilości pierścieni - miałem miedyś na kompie skany (mam wydrukowane) katalogu części, w którym wyraźnie widać 3 pierścienie. Koleś w sklepie z częściami mówił mi i pokazywał również w katalogu, że pierścinie były 3. Ja natomiast w swoim Ogarze rozbierałem silnik pierwszy raz w jego istnieniu i pierścienie były dwa. Nie wiem czy były inne wersje na eksport czy nie.

Co do wału - obecnie kupując wał, na główce korbowodu zamiast wciskanej miedzianej tulejki (półfabrykat - do rozwiercenia) jest łożysko igiełkowe (tak jak w Simsonie). Korbowód jest wtedy inaczej przygotowany w tym miejscu. Nie wiem jak to wygląda z dostępnością samego łożyska bo kiedyś go na Allegro osobno kupić nie było można.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/