Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Simson vs Chart
https://motokirc.pl/inne-f30/simson-vs-chart-t19648-30.html
Strona 3 z 3

Autor:  piter24 [ Nie Maj 24, 2009 11:33 am ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

Marcin92 napisał(a):
porównanie:u nas robili 50-T-1 a u nich (NRD) Simsona s50 electronic! albo u nas ogara 205 2 biegowego czy 200 a u nich już Simsona s51 electronic czy enduro czy comfort 4 biegowego!!!zobaczcie ile byli do przodu! Firma Simson ciągle polepszała swoje maszyny! Simson s50 stary ale....70km/h jeździłem na oryginalnym osprzęcie DDR! i był z 77r a u nas w polsce były 50-T-1 które jechały max 55km/h...wiem że chart to już inna bajka bo chcieli dorównać Niemcom...to była całkiem inna konstrukcja motoroweru...i był najdroższy z stajni Rometa....ale nie uzyskali w nim takich osiągów jak w simsonie...a bardzo szkoda mieli podobno bardzo dobrych inżynierów (fachowców) ...to prawda do simsona jest bardzo duży wybór części! do charta trochę mniej ale też są... do Simsona możesz założyć orginalnie obrotomierz! i mieć wersje enduro,masz żarówkę przód 35/35W! itd...moja rada kup Simsona... każdy starszy człowiek powie że to dobry i solidny motor z tradycją! złego słowa o Simsonie nie słyszałem! charty są polskie a jest ich mało więcej jest np ogarów...Simson jest niemiecki a jest ich tak dużo w Polsce że na prawdę szok!hehe u mnie w wiosce jest ich aż 6... chart ma 2,8KM a simson 3,7KM jest różnica prawda?...więcej zalet Simsona nie będę wymieniał bo po co...a jest ich dużo! <cfaniak>


Nie możesz tego tak porównywać. Zobacz w jakiej my byliśmy sytuacji w tamtych czasach a w jakiej Niemcy i nie zgodzę się że Chart jest jakimś niedopracowanym motorowerem z dużo gorszymi osiągami. Wystarczy poczytać ze starej gazety MOTOR lub innych źródeł jak pisali że Chart byłby dużo szybszy ale ze względu na nasze przepisy musiał być zrobiony tak aby niby nie przekraczał 45km/h, chociaż i tak każdy wie że dobry Chart 65km/h zawsze ciśnie więc to 5km/h różnicy jak Ci jedzie Simek 70km/h to bardzo nie wiele i może jest to zasługa tego że tam po prostu były i są inne przepisy więc go bardziej mogli dopracować jeśli chodzi o osiągi. I tak wszyscy narzekają na nasze Polskie produkty a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Napisze to na moim przykładzie. Kupiłem Charta który od nowości ma przejechane około 14000km (gdy miał zrobione 6000km, podobno poprzedni właściciel robił generalny remont silnika, jednak zauważyłem tam tylko nowe prywaciarskie pierścienie i tłok, reszta ZMD), zawsze pali od kopa nigdy nie musiałem go pchać ani naprawiać w drodze, po prostu jeżdżę z punktu A do punktu B ze stałą prędkością 60km/h, kolega z klasy ma przywiezionego simka full DDR z Niemiec z przebiegiem od nowości 2500km którym zrobił 1000km przez dwa lata i 3 razy wymieniał moduł, ciągle musi przeczyszczać gaźnik bo mu się zatyka (16n1-11, a bak ma czyściutki) dopiero jak kupił 16n3 problem znikł a ja nawet świecy od kupienia nie wykręciłem (mam go już ponad rok). Jak byłem u niego i się ścigaliśmy fakt trzeba przyznać na starcie spokojnie mnie brał (w końcu nie ma tyle nachulane co ja i 4 biegi) ale potem jak już się rozpędziliśmy cały czas jechałem obok niego więc nie gadajcie że każdy simzłom full DDR pojedzie 80km/h. Oprócz tego on pod górkę ciągle musiał wachlować biegami między 3-4 a ja ciągle na tej 3 śmigałem. A sam on przyznał że chociaż mam już wygniecione siedzenie to jest wygodniejszy Chart w jeździe i lepiej spisuje się zawieszenie niż jego które praktycznie jest jak nowe. A zawsze można sobie coś "podpiłować" i śmignąć Chartem ponad te 70km/h. Zależy co kto lubi, ja cenie sobie wygodę i dlatego wybrałem Charta, a poza tym ten wygląd wszyscy się za nim obracają na ulicy, a na zlocie tylko słyszę "Patrz na tego Charta". Więc szczerze każdemu polecam Charta. Ktoś napisał że simson jest przereklamowany i ma ogromną rację. Nie myślcie że wychwalam Charta bo go mam tylko przedstawiam fakty są dobre i złe egzemplarze jeden Chart zrobi 20000km bez remontu a drugi padnie po 10000km tak samo jest z simsonem. Jak dbasz tak masz. Ale nikt nie będzie mi wmawiał że Simson jest "bogiem" w klasie tych motorowerów, bo nie jeden Chart kładzie simsona na łopatki. A jest ich mało z tego względu że za mało czasu było aby się mogły zareklamować na Polskim rynku. Wybór należy do was, ale ja i tak nie zmienię zdania i chociażby dawali za darmo Charta lub Simsona to wybrałbym Charta.

Autor:  Marcin92 [ Nie Maj 24, 2009 8:09 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

haha dobry ogar 200 bierze charta to się zgodzę bo widziałem jak kumple się ścigali i ogar wygrał...a ogar do simka nie ma szans.... <cfaniak>

Autor:  piter24 [ Nie Maj 24, 2009 8:19 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

Chyba nie wiesz co mówisz Ogar po odblokowaniu spokojnie jedzie 70km/h tyle co normalny simson DDR więc nie pieprz głupot. Bo z nie jednego Ogara można wycisnąć więcej niż z simsona.

Autor:  Marcin92 [ Nie Maj 24, 2009 9:04 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

ta może zaraz powiesz że ogar będzie brał wsk 125 czy może mz 150 co? co jeszcze?
<hahaha>

Autor:  piter24 [ Nie Maj 24, 2009 9:21 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

Tak nie powiem, ale że będzie brał twojego simzłoma to z całą pewnością <hahaha>

Autor:  Marcin92 [ Nie Maj 24, 2009 9:23 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

haha <rotfl> nawet nie wiesz ile idzie mój simson....wejdz sobie na fajne forum ***** tam się dowiesz co to znaczy tuning simsona! a twego chartzłoma biore z palcem w du... wąchasz zapach oleju Panolin! i koniec OT

Otrzymujesz warna za reklamę innego forum.

Autor:  Conqeror [ Pon Maj 25, 2009 4:54 pm ]
Temat postu:  Re: Simson vs Chart

kwestia dobrej pojemności w 223 , kanałow i nie ma o czym mowić . U mnie wystarczyło 12 z odblokwoanie w ogarze , dobry cylnider ( nie zjaechany) i predkość maksymalna byla taka sama . na 13 był szybszy ale już zostawał w tyle , wkoncu 1 bieg wiecej.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/