Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Ogar 200 vs. Ogar 205
https://motokirc.pl/inne-f30/ogar-200-vs-ogar-205-t12827.html
Strona 1 z 3

Autor:  Linux [ Śro Maj 28, 2008 6:22 pm ]
Temat postu:  Ogar 200 vs. Ogar 205

Mam dylemat Ogar 200 czy 205...

Zależy mi na:
1. Chcę pojechać tym 70 sam, 40 w dwie osoby.
2. Bezawaryjność, słyszałem że 200 nie odpala nagrzany.
3. Tanich częściach.
4. Małe spalanie.
5. Osiągi.
6. Który silnik lepszy?
7. Jakie są zmiany w konstrukcji ramy ?
8. Mam zamiar to przerobić tak : (polskajazda.pl)
Image


- Przód chart
- Wygięte siodło do góry
- Kierunkowskazy
- Bak mz 150
- i tuning silnika (chce przerobić bo w oryginale mam Rometa Kdeta


Bardzo proszę o pomoc ?

Znalazłem podobny temat ale on nie wyjaśniaj wszystkich moich wątpliwości.

Autor:  kazik3193 [ Śro Maj 28, 2008 6:26 pm ]
Temat postu: 

xKubax napisał(a):
. Chcę pojechać tym 70 sam, 40 w dwie osoby.
to raczej ogar 200
xKubax napisał(a):
Bezawaryjność, słyszałem że 200 nie odpala nagrzany.
205 :P
xKubax napisał(a):
Tanich częściach.
do ogara 200 i 205 są tanie części
xKubax napisał(a):
Małe spalanie.
ogar 205
xKubax napisał(a):
Osiągi.
ogar 200
xKubax napisał(a):
Który silnik lepszy?

xKubax napisał(a):
Który silnik lepszy?
zależy co przez to rozumiesz lepszy :P

Autor:  Linux [ Śro Maj 28, 2008 6:32 pm ]
Temat postu: 

W książce o rometach jest napisane że spalanie 200 3l a 205 2,4 ... Jakie jest w rzeczywistości? Co jest awaryjne w 200 ? Jak sprawują się oba silniki ? Czy ujadą 2 osoby na 205 ?

To spalanie to po zdjęciu blokady mi chodzi :)

Autor:  Kry19 [ Śro Maj 28, 2008 6:48 pm ]
Temat postu: 

xKubax napisał(a):
W książce o rometach jest napisane że spalanie 200 3l a 205 2,4


200 po odblokowaniu około 3,5, jak się ma ciężką rękę to i nawet 4 :P, 205 coś koło 2,5 l

xKubax napisał(a):
Co jest awaryjne w 200 ?

Najczęściej problemy stwarza zapłon chociaż ja miałem szczęście przy kupnie i mi nic się nie psuje, ale to zależy też jak o silnik dbasz

xKubax napisał(a):
Jak sprawują się oba silniki ?

Dla mnie pod względem awaryjności na równi, a mocy to wiadomo ktory wygrywa - 205 ma 1.7 KM, a 200 ma już 3.5 KM :) i może konkurować z simkiem

xKubax napisał(a):
Czy ujadą 2 osoby na 205 ?

Ujechać napewno ujadą ale z prędkością nie większą niż 40, a pod wiatr luib gorkę to już lepiej nie mówić co będzie, silniczek jest za słaby na tak dużą konstrukcję jak ogar i do tego 2 osoby

Autor:  Linux [ Śro Maj 28, 2008 6:51 pm ]
Temat postu: 

Zapłon... droga jest wymiana na nowy ? Taki który nie sprawia problemów ? Co to jest odblokowanie ? Splanowanie głowicy ? czy co ?

Autor:  Jacek-J129 [ Śro Maj 28, 2008 6:54 pm ]
Temat postu: 

xKubax napisał(a):
Chcę pojechać tym 70 sam, 40 w dwie osoby.

Czyli polecam z góry Ogara 200- silnik 223.
xKubax napisał(a):
Bezawaryjność, słyszałem że 200 nie odpala nagrzany.

Nowa teoria ... odpala jak dobrze ustawiony i silnik w dobrej kondycji.
xKubax napisał(a):
Małe spalanie.

Ogar 200 pali więcej jak 205, więc jeden minusik mamy.
xKubax napisał(a):
Mam zamiar to przerobić tak : (polskajazda.pl)

zarobion

Autor:  apollan [ Śro Maj 28, 2008 6:55 pm ]
Temat postu: 

Jacek-J129 napisał(a):
xKubax napisał/a:
Bezawaryjność, słyszałem że 200 nie odpala nagrzany.

Nowa teoria ... odpala jak dobrze ustawiony i silnik w dobrej kondycji.


Mi odpala od kopa, bez różnicy. A jak zapłon źle ustawiony przez "speców" to albo nie pali ziomy albo ciepły.

Autor:  Driver [ Śro Maj 28, 2008 6:59 pm ]
Temat postu: 

Kry19 napisał(a):
Ujechać napewno ujadą ale z prędkością nie większą niż 40, a pod wiatr luib gorkę to już lepiej nie mówić co będzie, silniczek jest za słaby na tak dużą konstrukcję jak ogar i do tego 2 osoby
A ja się z tym nie zgadzam :) U mnie jest tak mocny, że ja i kumpel z klasy jedziemy tyle co ja sam :) Po prostej. Pod górkę muli do jakiś 30-35 km/h Dziwne, lecz prawdziwe <lol>

Ciekawostka: Zapakowaliśmy się w 5 na rometa i jechaliśmy z prędkością 30km/h <lol> Ale strasznie się ugrzał ;/

Dla mnie jest łatwiej wyregulować 023 tak, aby odpalał od dotknięcia tzn. 0,5-1 obrotu wału :)

Autor:  Kry19 [ Śro Maj 28, 2008 6:59 pm ]
Temat postu: 

xKubax napisał(a):
Zapłon... droga jest wymiana na nowy ?


Nic nie trzeba kupować tylko czasami potrafi się przestawić ale to bardzo rzadko, w ogarze 200 jak wszystko jest dobrze ustawione to praktycznie wcale się nie psuje ale ogar 200 ma przewagę że jak ci się coś zepsuje w zapłonie to 3 śrubki i masz łatwy dostęp, a w reszcie innych silików to trzeba używać ściągaczy
xKubax napisał(a):

Co to jest odblokowanie ?

Ucięcie kolanka wydechu o 10 cm, ustawienie zaplonu na 1,8 - 2mm przed GMP, założenie zębatki 12, dyszy 68, rozwiercenie króćca ale jakbyś kupowal ogara to 99 % już jest odblokowana, więc tym nie musisz się martwić

xKubax napisał(a):
Splanowanie głowicy

To już tuning mechaniczny i jak chcesz szybko rozwalić silnik to baw się w takie rzeczy :)

Autor:  Linux [ Śro Maj 28, 2008 7:06 pm ]
Temat postu: 

Czyli po odblokowaniu pojedzie to 70km/h ? i będzie palił max 4 litry ?? a jak spokojna jazda to 3,5 ? Bo właściwie to teraz chodzi mi tylko o spalanie :P Bo benzynka droga, a kasy mało :P

Autor:  Kry19 [ Śro Maj 28, 2008 7:09 pm ]
Temat postu: 

Jak silnik w dobrym stanie to 65 spokojnie pojedzie, 70 czasami też nawet może dać radę, jak gaźnik będzie dobrze ustawiony to przy normalnej jeździe 3,5 litra będzie spalał

Autor:  Driver [ Śro Maj 28, 2008 7:09 pm ]
Temat postu: 

xKubax, 60-65 km/h spokojnie :) 223 jest bardziej podatny na tuning... Może po odblokowaniu polerka skrzyni korbowej, kanałów :D Pojedzie 70 może... Jeszcze gardziel powiększyć to wymiatasz ze 70 km/h :)

Autor:  Linux [ Śro Maj 28, 2008 7:14 pm ]
Temat postu: 

To na pewno ogar 200 :) 3,5 litra i 60 km/h mi starczy zupełności... A co sądzicie o takiej przeróbce wizualnej i zawieszeniowej (zmiana przodu) ?? Chce mieć coś do jazdy po mieście więc nie wystartuje moim Rometem Kadetem :P

Autor:  Jacek-J129 [ Śro Maj 28, 2008 7:21 pm ]
Temat postu: 

Zawieszenie warto wymienić bo co jak co ale konstruktorzy Ogara nie postarali się co do tego zarobion.

Autor:  przem578 [ Śro Maj 28, 2008 7:25 pm ]
Temat postu: 

Zawieszenie jak najbardziej warto wymienić na lepsze, a przeróbki wizualne to już zależą od twojego gustu.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/