Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

3-biegowy silnik ze ma te 2,5 km a 2-bieg ze ma 1,7 czemu
https://motokirc.pl/inne-f30/3-biegowy-silnik-ze-ma-te-2-5-km-a-2-bieg-ze-ma-1-7-czemu-t13581.html
Strona 1 z 1

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 10:37 pm ]
Temat postu:  3-biegowy silnik ze ma te 2,5 km a 2-bieg ze ma 1,7 czemu

no właśnie czemu 3-bieg ma 2,5 a 2-bieg tylko 1,7 czy to sprawa skrzyni czy może innego troche wału .......... ????????????

Autor:  Olo [ Pią Cze 20, 2008 10:38 pm ]
Temat postu: 

Inny wał i chyba układ kanałów płuczących w cylindrze ;)

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 10:41 pm ]
Temat postu: 

no dobra wał inny troche a kanały.... jeśli założe cylek od 3-biegowego do 2 bieg to mocy przybędzie tylko mi ;/ nimalnie i nie odczuwalnie........ ;/ ;/ ;/

Autor:  Olo [ Pią Cze 20, 2008 10:44 pm ]
Temat postu: 

Michas.22 napisał(a):
no dobra wał inny troche
Trochę bardzo, pojemność skrzyni zmienia się diametralnie ;)
Cytuj:
jeśli założe cylek od 3-biegowego
razem z tłokiem do 3 biega trzeba przekładać ;)

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 10:48 pm ]
Temat postu: 

tylko jak np. założe wał też taki sam jak od 3 biega przystosowany do 2 biega to to coś zmieni ...... ;/

Autor:  Olo [ Pią Cze 20, 2008 10:51 pm ]
Temat postu: 

Zmniejszy się pojemność skrzyni korbowej, co powinno dodatnie wpłynąć na pracę silnika ;) Oczywiście czysto teoretycznie, trzeba poczekać aż odpisze ktoś, kto coś takiego robił ;)

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 10:53 pm ]
Temat postu: 

oki a powiedz jeśli wiesz tzw. łożysko igiełkowe czy to zwiększa żywotność silnika do na wchodzenie na obroty to pomaga a jak z żyotnością......... :-)

Autor:  Olo [ Pią Cze 20, 2008 10:56 pm ]
Temat postu: 

Chodzi Ci o łożysko w główce korbowodu, zamiast tej mosiężnej panewki? Jeżeli tak to oczywiście, mniejsze tarcie, takie łożysko bardzo długo się wyrabia, podczas gdy panewka szybko się ściera, lepsze chłodzenie sworznia i łożyska, same plusy ;)

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 11:02 pm ]
Temat postu: 

oki bo nie długo robie remont mojego ogarka rama pojechała już na malowanko a teraz czas na silnik jak wg ciebie opłacało by sie w sęsie czy dobrze by było kupić wał z wypełniaczami tak jak w 3 i łażyskiem w główce + do tego cylek 60ccm od 3-biegowego.....????? jakie to by miało osiągo ale oczywiście reszta silnika od 2-biega co o tym sądzisz czy może wystarczy 50ccm od 3......... ;)

Autor:  Olo [ Pią Cze 20, 2008 11:08 pm ]
Temat postu: 

Skrzynia z 3 biegowego podobno lubi nawalać i się sypać, przy dużej mocy może to robić często ;)
Wał - nie wiem czy wszystko pasuje bo nigdy takich rzeczy nie robiłem, ogólnie rzecz biorąc to im mniejsza pojemność skrzyni korbowej (czyli wał musi zajmować jak najwięcej miejsca w skrzyni) tym lepiej ;)
Cylinder - bardziej się opłaca kupić tłok np 40mm, zrobić szlif cylindra pod ten tłok i pośmigasz na tym zestawie o wiele dłużej niż na obecnie produkowanych cylindrach ;) Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa cylindra z 3 biega do 2 biega, poczekajmy na inne wypowiedzi lub poszukaj na forum o tym bo było ;)

Autor:  Michas.22 [ Pią Cze 20, 2008 11:12 pm ]
Temat postu: 

ale tylko do wymiany wał ale oryginalnie z wypełniaczami do 2 a za to cylek od 3 wiem że wejdzie bo sie pytałem na forum a skrzyni i tak nie wstawie w kartery 2

[ Dodano: 21 Czerwiec 2008, 00:13 ]
oczywiscie skrzyni 3 w kartery 2

Autor:  przem578 [ Sob Cze 21, 2008 2:50 pm ]
Temat postu: 

Michas.22 napisał(a):
le tylko do wymiany wał ale oryginalnie z wypełniaczami do 2

Teoretycznie powinien coś dać, ale ja nie zauważyłem żadnej różnicy w mocy, ale jeśli stary wał masz juz do wymiany to polecam Ci kupić właśnie tego nowego typu razem z łozyskiem igiełkowym ;)
Michas.22 napisał(a):
a za to cylek od 3 wiem że wejdzie bo sie pytałem na forum

Jeśli byś założył oryginalny cylinder od trzybiegowego (rzadkość) to coś tam powinien dać, ale on chyba się różni tylko wysokością okna wydechowego i gwintem na nakrętkę.

Autor:  R-Man [ Sob Cze 21, 2008 2:57 pm ]
Temat postu: 

przem578 napisał(a):
gwintem na nakrętkę.

na wydech... ogólnie całe kolanko jest większe

Autor:  przem578 [ Sob Cze 21, 2008 3:01 pm ]
Temat postu: 

R-Man napisał(a):
na wydech... ogólnie całe kolanko jest większe

No, a gdzie indziej masz gwint w cylindrze gdzie się zakręca nakrętke? :|
Kolanko jest większe, tłok jest krótszy, było dużo takich mało zauważalnych rzeczy

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/