Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 https://motokirc.pl/inne-f30/poradnik-relacja-sk-adanie-i-czyszczenie-silnika-s-38-t15121.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | szkp [ Sob Sie 23, 2008 8:14 pm ] |
Temat postu: | Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Witam! Z okazji remontu Komara postanowiłem zrobić poradnik na temat składania, czyszczenia i remontu silnika S-38. Być może niektórzy uznają to za banalne, i za marnowanie miejsca na serwerze, ale mówi się trudno . Fazę wymontowywania silnika z ramy i rozkładania pominąłem, gdyż wtedy jeszcze nie narodził się ten pomysł, a poza tym rozkładanie jest łatwiejsze niż składanie . Relację rozpoczynam od momentu gdy cały silnik jest w częściach i leży w pudle- Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie karterów i głowicy. Czyściłem takim oto... druciakiem http://allegro.pl/item420793825_druciak ... flonu.html" target="_blank - jest tani a efekt jest podobny do np. szkiełkowania. No, ale do rzeczy- głowica po wyczyszczeniu wygląda tak: . Aha, i tu porada- należy wybrać taką głowicę, która ma nie rozwalony gwint, w który wkręca się świecę. trzeba także uważać, ponieważ niektóre głowice mają rant wysoki na około 1mm w miejscu wewnętrznej krawędzi głowicy. Przez taki rant uszczelka głowica-cylinder będzie stykać się tylko z cylindrem i rantem, a nie z cylindrem i głowicą, przez co może gorzej spełniać swoją rolę. Jeszcze porady co do czyszczenia- przy czyszczeniu druciakiem należy uważać, aby nie zdeformować powierzchni, której dotykać będzie uszczelka głowica- cylinder, ponieważ może to pogorszyć uszczelnianie. Komorę spalania (to wgłębienie we wnętrzu głowicy) najlepiej jest jak najbardziej wypolerować, ponieważ zaqpobiega to osadzniu się w jej wnętrzu nagaru i poprawia przepływ mieszanki. "Żebra" głowicy można wyczyścić na dwa sposoby- albo używając miniwiertarki np. firmy dremel (lub innej zbliżonej), albo druciakiem, wkładając go między żebra i przesuwając w obie strony. Co do metody z użyciem wiertarki, najlepiej zastosować takie narzędzie http://www.nokaut.pl/oferta/dremel-szcz ... -2-mm.html" target="_blank . W dalszej kolejności zająłem się karterami, i tu okazało się, że w jednym z karterów jest dziura spowodowana prawdopodobnie zerwaniem się łańcucha. Planuję zalepić ją poxipolem lub zaspawać. Kartery- . I omawiana dziura- . Jeśli oba kartery są z tego samego silnika, numery na dolnych występach powinny być identyczne. Numer wygląda tak- . Wyczyszczone druciakiem pokrywy wyglądają tak- . Przy remoncie silnika korzystam z chyba wszystkich książek serwisowych na temat komara- . CDN. Na dzisiaj kończę- następna odsłona relacji niedługo. Jestem otwarty na wszelkie pytania i porady. |
Autor: | baj-pas4 [ Nie Sie 24, 2008 11:56 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
ciekawy pomysł |
Autor: | kay [ Pon Sie 25, 2008 9:18 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Dla początkujących napewno się przyda!!! ogólnie może ktoś kiedyś dokona tego, przydały by się instrukcje skladania i rozkładania silników od ogara 200,205,simsona napewno początkujący by mieli łatwiej |
Autor: | baj-pas4 [ Pon Sie 25, 2008 12:53 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Ja moge do Wsk 125 |
Autor: | Lipton [ Pon Sie 25, 2008 1:11 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Super pomysł tylko trochę więcej zdjęć by się sprzydało, a totalną bombą by było jakbyś nagrał film jak rozłożyć i złożyć ten silnik |
Autor: | szkp [ Wto Sie 26, 2008 10:46 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Witam! Dzisiaj wstawiam następną część relacji. Wczoraj wyczyściłem cylinder, i żeberka głowicy . Tu mała przymiarka . Następnie zająłem się wymianą oringu wałka kopniaka. Znajduje się on w zaznaczonym na zdjęciu miejscu, w lewym karterze- . Oryginalny oring był już zużyty i trzeba go było wymienić. Problem polegał na tym, że oryginalny oring był cieńszy niż najbardziej podobny do niego, kupiony w sklepie. Tu porównawcza . Jako, że mniejszych oringów nie dało się dostać, trzeba było coś z tym zrobić- jeśli oring był za gruby, wałek kopniaka nie wchodził. Postanowiłem wyfrezować (miniwiertarką) szparę, w którą wchodził oring (w czym pomógł mi znajomy). Nie było tak łatwo- frezowanie trwało ok. 20 minut, ale w końcu się udało . Do frezowania było używane takie narzędzie- . Po dostatecznym wyszlifowaniu wałek- - wchodził dość ciężko, więc nasmarowałem go lekko olejem silnikowym. Po tej operacji wszedł z lekkim oporem (tak jak powinien) . Następnie wyjąłem go, aby oddać karter do spawania. Jako, że nie wszyscy mają wałek już złożony, zamieszczam adres strony internetowej, z której można ściągnąć katalog części od Komara- http://www.polskiemotocykle.mik.pl/warsztat.html" target="_blank" target="_blank . Podsumowując, jak dotąd w karterach znajdują się: oring wałka kopniaka , dwie tuleje ustalające w prawym karterze (których nie wyjmowałem) , i dwie tuleje łożyskowe, znajdujące się po jednej w obu karterach (także nie wyjmowane) . Jeżeli chce się koniecznie wymieniać tuleje łożyskowe, należy pamiętać, aby te nowe miały szczeliny do smarowania (zaznaczone na zdjęciach na biało). Następnie trzeba wymienić simmering w prawej pokrywie . Z tym simmeringiem raczej nie będzie żadnych niespodzianek- udało się dokupić taki sam. wczoraj go wydłubałem i wyglądają tak- . baj-pas4, kay - dzięki za dobre opinie Zaczysio - Postaram się dawać więcej zdjęć, a filmu niestety nie będzie, bo byłby on za długi i zajmowałby za dużo miejsca na serwerze. CDN. Następna część relacji niedługo. I oczywiście jestem otwarty na wszystkie pytania i porady. EDIT: Pomyliło mi się- ten drugi "oring" w pokrywie to simmering- ma bardziej kwadratowy przekrój i sprężynkę w środku, ale już to poprawiłem. |
Autor: | zazikupl [ Wto Sie 26, 2008 11:12 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
dobre ja niedługo bede składał silnik charta tez moge takie cos zrobic |
Autor: | szkp [ Wto Sie 26, 2008 12:35 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
zazikupl - Jeżeli tylko możesz to zrób- na pewno się przyda |
Autor: | Lipton [ Wto Sie 26, 2008 10:25 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
zazikupl jak najbardziej zrób coś takiego tylko o Charcie. szkp świetna robota i przede wszystkim świetny pomysł! Oby tak dalej |
Autor: | zazikupl [ Śro Sie 27, 2008 8:26 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
w nastepnym tyg bede skladal silnik to pocykam troche zdjec |
Autor: | Lipton [ Śro Sie 27, 2008 8:59 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
Ja może napiszę poradnik krok po kroku ze zdjęciami jak złożyć 019 bo w najbliższym czasie będę składał |
Autor: | BEBAK [ Pią Sie 29, 2008 8:38 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
zazikupl rob rob A tobie szkp radze polaczyc wszystko w całośc i bedzie miod Bo bedzie wszystko w jednym poscie pieknie napisane |
Autor: | zazikupl [ Pią Sie 29, 2008 10:37 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
we wtorek chyba bede składał ---- Połączono ----- w sumie mam takie zdjecia odnosnie składania 027, mam oryginały, to sa fotki z Nowej Dęby, wykorzystano je pozniej do ksiązki tej zółtej o rometach, mam tu zdjęcia których tam nie publikowano to jedno z nich, nie ma go w ksiażce I prosze NIE KOPIOWAC |
Autor: | Linux [ Pią Sie 29, 2008 11:15 am ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
szkp bardzo fajny pomysł. zazikupl zrobisz furorę tym do Charta Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D |
Autor: | kay [ Pią Sie 29, 2008 1:23 pm ] |
Temat postu: | Re: Poradnik - relacja Składanie i czyszczenie silnika S-38 |
xKubax napisał(a): Najlepiej nakręć film jak to robisz ;D No to by było idealnie.. wchodzi sobie newbie na forum i chce złożyć silnik który ma w kawalkach - zgrywa filma na koma i robi to co pokazują |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |