Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Kontrolka luzu - przydatna rzecz https://motokirc.pl/inne-f30/kontrolka-luzu-przydatna-rzecz-t16145.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | =XawiD= [ Wto Paź 21, 2008 5:13 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Proszę bardzo. |
Autor: | Lipton [ Śro Paź 22, 2008 7:50 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
leśnik świetna robota i oby tak dalej |
Autor: | leśnik [ Śro Paź 22, 2008 7:55 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Mam jeszcze parę patentów różnego typu, pewnie je przedstawię jeśli będą zainteresowani - m. in. sposób na wzmocnienie iskrownika w Ogarze/Jawie 50, kontrolkę rezerwy, mocne kierunki na diodach itp. Tuning czysto mechaniczny przemilczam, masa pomysłów czeka na realizację i wolałbym ich nie publikować dopóki sam nie sprawdzę czy zdały egzamin. |
Autor: | Lipton [ Śro Paź 22, 2008 7:58 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Przynajmniej wymień jakie patenty masz na tuning mechaniczny |
Autor: | diesel [ Śro Paź 22, 2008 8:25 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
no mógłbyś wymienić bo będę kupował Jawę 50 mustang i takie patenty mogą się przydać |
Autor: | leśnik [ Śro Paź 22, 2008 8:35 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Sporo tego...: - skośne kanały (ssący i wydechu - kiedyś już zaprezentowałem), - lekki wirnik magneta (z magnesami neodymowymi, w zasadzie reszta wirnika to dwie płytki z aluminium 5mm i osadzenie na stożku wału korbowego - spokojnie licząc 250-300 g oszczędności masy wirującej); to w fazie projektowania, - boczne wypełniacze skrzyni korbowej i nakładki balsowe na korbowodzie plus podkowa, - planowane dodanie balsowych wypełniaczy (laminowanych żywicą epoksydową) na wybraniach wyważających tarcze wału korbowego, - stożkowa przegroda w wydechu, wydech strojony "pod siebie", - gaźnik z przepływem laminarnym (na początek modfikacja Jikova, potem będzie własny, budowany od podstaw), - rura wydechowa o zmniejszonej średnicy(też dopiero w planach), - zafazowane przejście rury wydechowej w tłumik, - stożkowy filtr powietrza (własny wyrób, pianka), - powiększone ożebrownie cylindra i głowicy (kłania się Alumweld...), - zwiększony przelot kanałów płuczących, ale uwaga: głównie na odcinku wejściowym, tj. blisko bloku silnika, - niski króciec ssący lub "banan" - to traktuję jako wariant pośredni między zwykłymi a skośnymi kanałami, warto je na pewno połączyć z zastosowaniem membrany, - elektroniczny układ zapłonowy, na razie bez eliminowania przerywacza, wyraźnie poprawia moment obrotowy (sprawdzone!), - szlif cylindra wykonany we własnym zakresie, luz montażowy tłoka 0,03mm - przy tym powierzchnia tulei cylindrowej błszczy się jak psu... te, no... ślepia - w zakładzie szlifierskim do tej pory nie spotkałem się z czymś takim, a szkoda bo okres docierania jest krótszy a po szlifie na jednym komplecie tłok+pierścienie jeździ się dużo dłużej; przy okazji znów rośnie dzięki temu moment obrotowy, - w przyszłości zmienione przełożenia w skrzyni biegów, być może próba rozprawienia się ze skrzynią 4-biegową, raczej z wykorzystaniem elementów od innych maszyn (na pewno dotyczy to automatu zmiany biegów). Mimo że nie wszystkie z wymienionych zmian zostały wprowadzone, na dzień dzisiejszy udało mi się dojść do stanu gdy Jawą Mustang spokojnie osiągam 80km/h (prędkość podróżna w trasie rzędu 70km/h bez bólu). Po części wynika to również z mniejszej masy mojego egzemplarza, ale dowodzi że można z tych sprzętów wycisnąć sporo więcej niż dała im fabryka... Dość zaśmiecania, nie o tym miał być temat. |
Autor: | Grzechu [ Sob Lis 01, 2008 11:38 am ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Teoretycznie nie wiem czy to przydatna rzecz... Jawka/Ogar ma luz pomiędzy kazdym biegiem, ja nigdy nei miałem z tym problemu. ale co kto lubi |
Autor: | kazik3193 [ Sob Lis 01, 2008 11:48 am ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Ale tu chodzi też o bajer |
Autor: | Grzechu [ Sob Lis 01, 2008 2:42 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Jak ktoś lubi bajery to czemu nie. Wyraziłem tylko swoje zdanie że dla mnie to rzecz zbedna. Co innego jakbym miał 5/6 biegów i jeden luz Koniec OT. |
Autor: | leśnik [ Pon Lis 03, 2008 1:11 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Magnum 200, masz rację: zależy co kto lubi... Ale nie tylko. Dla mnie mimo wszystko jest to rzecz przydatna - Jawką da się spokojnie ruszyć z 2 biegu jeśli jest na równym podłożu, ale pod górę już nie bardzo. A jeśli jeszcze skrzynia chodzi na tyle nieprecyzyjnie że nie da się od razu przeskoczyć z 3 na 1 bieg - czasem się człowiek zapomni i na wzniesieniu próbuje startować z dwójki. Trochę głupio zdławić silnik przy starcie na światłach, gdy z tyłu stoi rząd aut, tylko dlatego że silnik był na niewłaściwym luzie. Wtedy ten bajer się docenia. |
Autor: | Grzechu [ Pon Lis 03, 2008 7:47 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Ja zawsze włączałem luz między 1 a 2 bo i tak hamowałem biegami, wiec problemu z tym nie miałem. I tak naprawde pierwszy raz słysze przypadek żeby ktoś próbował ruszac z 2 biegu nie sprawdzając czy to 1... I nigdy nie odwazyłem sie ładować Ogarem na sam poczatek swiateł - bo sufit na łeb mi jeszcze nie spadł żeby ruch blokować |
Autor: | mlodyellow [ Wto Lis 04, 2008 7:01 am ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Ja raz ruszyłem Aż się zdziwiłem tak długo się rozpędzał, chce wbić 2 a tu 3 weszła. Zdziwko totalne |
Autor: | MaciejH92 [ Wto Lis 04, 2008 1:46 pm ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
No no trzeba do charta jeszcze zrobić taki bajer, ale taki, że pokazuje który bieg włączony Tak dla szpanu przed kumplami W zimę będzie dużo czasu, kartery i skrzynie mam gdzieś luzem na półce więc może się pobawie |
Autor: | leśnik [ Śro Lis 05, 2008 8:56 am ] |
Temat postu: | Re: Kontrolka luzu - przydatna rzecz |
Magnum 200 napisał(a): I nigdy nie odwazyłem sie ładować Ogarem na sam poczatek swiateł - bo sufit na łeb mi jeszcze nie spadł żeby ruch blokować Magnum 200, z tym blokowaniem ruchu to chyba przesadzasz. Pod tym względem naprawdę nie mam najmniejszych problemów, w zwykłym ruchu miejskim dobrą pięćdziesiątką zostawiasz auta na starcie daleko z tyłu. No, chyba że ich kierowcy mają mocno sportowe ambicje. Żeb stanąć przed sznurem aut nie muszę się tam wbijać, do następnych świateł kierowcy i tak zazwczaj przyjeżdżają chwilę po mnie. I kto tu blokuje ruch?... |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |