Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Maj 17, 2024 2:43 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Śro Lis 12, 2008 9:36 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lut 29, 2008 9:13 pm
Posty: 135
Miejscowość: Sobolew
Pojazd: Yamaha DT 80 LCII i Romet Kadet
Hey
Mam takie pytanie, po czym poznać że silnik się przegrzewa i że trzeba zrobić stop? Ja jeżdżę około 1h prawie cały czas na pełnej manecie i robię przerwę z 10min i znowu rura. Czy nie za rzadko robię przerwy? Olej leję 1:40 Mobil 2T Semisynthetic. Bo zawszę czuję że już nawet po 10min jazdy że Sim jest słabszy jak jest ciepły...znaczy się jedzie tyle samo ale troszkę wolniej się rozpędza. I czy pełnym syntetyku jest lepsze ochrona przeciw zacieraniu i przegrzewaniu? Bo tak czytałem...
A motorower to Simson 4b z cylkiem Almot S60 <hahaha>
Pozdro

_________________
Simek sprzedany ;(
http://bikepics.com/members/szisz/86s51enduro/
Nowe moto: DT 80 LCII http://www.bikepics.com/members/Szisz/92dt80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 1:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Im lepszy olej tym lepiej - trudniej zerwać film olejowy.

Przegrzewanie? Cylek jest gorący, słabnie itd. Ogólnie to chartem na mixolu trasy po 100km bez przerwy waliłem i nic.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 9:51 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 09, 2007 11:18 am
Posty: 403
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
U mnie w ogarze mialem tak, ze jak odpalilem, on pochodzil z 10-15sekund i rura to byl o wiele zywszy niz kilka-kilkanascie minut pozniej. Jak sie ma rzecz w simku to nie wiem, bo mam simacza na dotarciu i ma u mnie luzik (narazie :] ). Zdarzalo sie wielokrotnie ze ogim z max. predkoscia robilem po 10-15km i bylo ok. Jednak bardzo wielkie znaczenie ma olej: na "malinowce" po jezdzie z max. predkoscia czasami nie trzymal wolnych przez 3-5sec (oboty byly bardzo niskie albo za wysokie), na mixolu s trzeba trzymac gaz bo zdechnie, po 4-5 sekundach jest juz ok.

---- Połączono -----

A tak zeby przerwy robic z powodu silnika to u mnie nie ma takiej mozliwosci (chyba, ze czuje ze wal wyjdzie bokiem ;-) albo moto jest na otarciu).

_________________
Ogarzysta


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Wto Lis 18, 2008 10:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Lej doby olej :] i rob bogatsza miesznake :D nie zyluj mu tak :P
A jak rozpoznac ? czasami słychac trzaski w silniku

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Śro Lis 19, 2008 9:13 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lut 29, 2008 9:13 pm
Posty: 135
Miejscowość: Sobolew
Pojazd: Yamaha DT 80 LCII i Romet Kadet
Upss, u mnie cały czas słychać trzaski <stiupid>

_________________
Simek sprzedany ;(
http://bikepics.com/members/szisz/86s51enduro/
Nowe moto: DT 80 LCII http://www.bikepics.com/members/Szisz/92dt80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Czw Lis 20, 2008 6:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Jak jezdziesz troche czasu i mu wysoko krecisz to trzaski wlasnie moga być xD

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Czw Lis 20, 2008 3:35 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sty 25, 2007 10:56 am
Posty: 986
Miejscowość: Papieskie okolice
Pojazd: buty
Szisz napisał(a):
Hey
Mam takie pytanie, po czym poznać że silnik się przegrzewa i że trzeba zrobić stop? Ja jeżdżę około 1h prawie cały czas na pełnej manecie i robię przerwę z 10min i znowu rura. Czy nie za rzadko robię przerwy? Olej leję 1:40 Mobil 2T Semisynthetic. Bo zawszę czuję że już nawet po 10min jazdy że Sim jest słabszy jak jest ciepły...znaczy się jedzie tyle samo ale troszkę wolniej się rozpędza. I czy pełnym syntetyku jest lepsze ochrona przeciw zacieraniu i przegrzewaniu? Bo tak czytałem...
A motorower to Simson 4b z cylkiem Almot S60 <hahaha>
Pozdro

Nie czytaj tyle, tylko jeździj ile wlezie.

_________________
Pelas napisał(a):
ale to też możesz diagnoscie coś postawić i będzie dobrze. kumpel roxem którym gosciu w niemczech wygrywał zawodu na 1,4mili był na przeglądzie i diagnoste prawie w pion postawiło jak z rolek zjeżdzał xd oczywiscie pieczątka została wbita

ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 8:56 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 01, 2007 8:35 pm
Posty: 1330
Miejscowość: Przestańsko
Pojazd: EX 250F 2002
328i 98'
Lej dobry olej ;) Ten co masz jest OK, ale bardziej polecam Orlen 2T Semisynthetic ;]

Póki Ci tłok nie spuchnie (o ile spuchnie xD ) to możesz jeździć ile chcesz ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 2:26 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Pią Lut 29, 2008 9:13 pm
Posty: 135
Miejscowość: Sobolew
Pojazd: Yamaha DT 80 LCII i Romet Kadet
No nie wiem co to za porównanie Orlenowskiego za 12zł z Mobilem za 28zł....
Bebak, a to jest normalnie że coś trzeszczy? Bo ja każdy bieg zamykam <faja> szczególnie na 3 słychać. Na 1,2 i 4 tego aż tak bardzo nie słychać. Ale na 3 najbardziej. Tak jak by coś sobie latało.

_________________
Simek sprzedany ;(
http://bikepics.com/members/szisz/86s51enduro/
Nowe moto: DT 80 LCII http://www.bikepics.com/members/Szisz/92dt80/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 3:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
Driver96 napisał(a):
bardziej polecam Orlen 2T Semisynthetic ;]


A ja nie polecam... Np. przez ten olej zatarłem am6... Oszczędność 16zł przełożyła się na wydatki grubo ponad 1000zł.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Simson 4b] Aby nie przegrzać silnika...
PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 5:27 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Maj 26, 2007 5:36 pm
Posty: 1665
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: RS 125 & 50M1
Pany słyszał ktoś o Panolinie :? Chyba nie kto leje do wysoko obrotowca pół syntetyka. Tyle odemnie jak bawicie się w kata to zafundujcie chcociaż ten olej za marne 50 ziko ;)

Co do oleju to syntetki zapewniająnajlepsze smarownaie oraz nie polecam na tym docierać ponieważ długo to trwa. Lepiej dotrzeć na miksolu bo potem uważa większosć 500km na dobrym oleju i jazda a dobry olej po 500 km i jeszcze honowanie widać i cyl nie dotarty bo nic się nie zdążyło dotrzeć;)

_________________
Poszukuje Części Do Motorynki 50 M 1!

BikePics <faja>

Jebać Dozowniki! <faja>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Remont silnika co i jak [simson s51]

matipl04

4

4785

Pon Sty 10, 2011 9:10 pm

Pelas Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [simson] narzędzia do rozbierania silnika

marcintroc01

11

4296

Nie Paź 12, 2008 1:39 pm

=XawiD= Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Simson] jaki olej do silnika ?

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

html

15

15251

Wto Mar 24, 2009 5:28 pm

matm115 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Remont silnika Simson (części)

tombo22

8

15848

Pią Maj 10, 2013 7:28 pm

tombo22 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów tłumik simson / simson s51 ENDURO jaka różnica

krzysztofer00

3

2977

Wto Gru 30, 2008 12:41 pm

krzysztofer00 Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.052s | 24 Queries | GZIP : Off ]