Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Szlif Cylindra
https://motokirc.pl/inne-f30/szlif-cylindra-t22380.html
Strona 1 z 1

Autor:  Hanus [ Śro Lis 04, 2009 8:22 pm ]
Temat postu:  Szlif Cylindra

Witam!

Mam pytanie dotyczące szlifu cylindra. Jeśli zrobię szlif to dany cylinder może stracić na mocy? czy są jakieś wady tego?
Raz zrobiłem szlif cylindra silnika 223 i okazało sie że silnik był praktycznie bez ducha. I właśnie mam dylemat czy zakupić nowy cylinder do Charta czy poprostu zrobić szlif oryginału.

Pozdrawiam! <papa>

Autor:  MaciejH92 [ Śro Lis 04, 2009 8:37 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Właśnie szlif to regeneracja cylindra, więc powinien chodzić, jak nowy :) Oczywiście odpowiedni tłok nadwymiarowy trzeba kupić(najlepiej przed szlifem i dać szlifierzowi razem z cylindrem).

Lepiej kupić używany oryginalny i zrobić szlif.

Autor:  BEBAK [ Czw Lis 05, 2009 6:44 am ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Moc po szlifie znacznie sie poprawi, szczególnie jak go dobrze dotrzesz :)

Autor:  SzyMZek [ Czw Lis 05, 2009 7:12 am ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

hanus002 słaba moc silnika wynikała z złego spasowania cylinder/tłok lub ze złego ustawienia gaźnika lub zapłonu. Po tym zabiegu moc powinna powrócić do wartości fabrycznych.

Autor:  spider15 [ Czw Lis 05, 2009 10:38 am ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Nie ma żadnych wad szlifowania ;) Tak jak koledzy wyżej napisali, po szlifie cylindra, dopasowaniu do niego tłoka oraz odpowiednim dotarciu moc powróci do oryginału, a nawet może się nieco polepszyć ;)
Jeśli mówisz ze raz zrobiłeś szlif a motor nie maił mocy, to mógł byc źle dobrany tłok, źle dotarty cylinder, lub mogło to wynikać z wielu innych przyczyn ;)

Autor:  Pelas [ Czw Lis 05, 2009 7:00 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

najgorzej jak niektorzy oceniaja moc silnika po 10 km docierania...

Autor:  Hanus [ Sob Lis 07, 2009 1:08 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Pelas
Ja nie jestem coś w stylu, poranny tjuningowiec, że włoże cylinder świeży po szlifie i po kilosie oceniam już jego moc..


Jak dostałem cylinder po szlifie to on był tak dziwnie szorstki choćby nie wygładony, prawdopodobnie to mogła być przyczyna, bo nowy prywaciaż to cylinder był idealnie gładki. niewiem już sam.
;-)

Autor:  kamil_ziomek [ Sob Lis 07, 2009 2:33 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Bo gość co robił Ci szlifa to zapomniał o honowaniu gładzi po wyszlifowaniu. Po przejechaniu pewnej odległości gładz cylindra się podrównała ale pierścionki pewnie się wytarły. Znajdz lepszego fachowca.

Autor:  ślonzok [ Pią Lis 20, 2009 8:26 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Jest jedna taka sprawa... Jeśli okna są pod ostrym kątem i jeśli robi się szlif będą niżej, nie powinno mieć to większego znaczenia... Mówisz że ten cylek do szlifu już jest xD? Silnik pali? Czy dalej nie masz iskry? Bo jak by co mam jeszcze jeden moduł to sobie wpadnij...

Autor:  kamil_ziomek [ Sob Lis 21, 2009 1:15 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

W trakcie szlifu cylindra przyjeło się że zdziera się 0,25mm ze średnicy cylindra czyli 0,125 z tuleji. Taka rużnica nie jest w stanie dużo zmienić a w zasadzie nic z wysokości okien (chyba że kąt pochylenia okna to 89stopni) ale to nie realne

Autor:  Błażej [ Śro Lis 25, 2009 8:35 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

luz tłoka po szlifie w cylindrze ma wynosic 0.05 mm !!

Autor:  kamil_ziomek [ Czw Lis 26, 2009 4:42 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

O tym to ja wiem. Moja wypowiedz jest w odniesieniu do wypowiedzi o zmianie wysokości okien po szlifie. Jak ktoś nie wieży że się nie miani tak aby dało się to nawt zmierzyć bez specjalnych przyżadów to niech policzy z Pitagorasa.

Autor:  ślonzok [ Czw Lis 26, 2009 4:58 pm ]
Temat postu:  Re: Szlif Cylindra

Kamil kurde napisałem to czysto teoretycznie i gdy ktoś robi szlif o parę mm.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/