Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

Tuning ekstremalny-tuleja.
https://motokirc.pl/inne-f30/tuning-ekstremalny-tuleja-t2326.html
Strona 1 z 1

Autor:  matemarek [ Wto Sie 22, 2006 8:27 pm ]
Temat postu:  Tuning ekstremalny-tuleja.

Ostatnio zająłem się problematyką ekstremalnego zwiększenia pojemności cylindra. Doszedłem do wniosku, że największą możliwą pojemnością jest 70ccm(69,9). Jedynym problemem przy takim tuningu jest część tuleji wchodząca w silnik(część wychodząca z cylindra). Chcąc zwiększyć pojemność na większą niż 58ccm, musiałbym zrezygnować z tej właśnie części tuleji.

Pytanie czy cylinder będzie się natyle stabilnie trzymał silnika ( standardowe mocowanie będzie oczywiście zastąpione porządnym wzmocnionym)?

Autor:  szkart [ Wto Sie 22, 2006 8:54 pm ]
Temat postu: 

wcale nie musisz rezygnowac z tej czesci trzeba tylko wiecej poszezyc kartery a co do tej czesci ( sory za powtorzenie:) ) tulei to jest potrzeba gdyz tam tlok dochodzi i moglo by byc nie przyjemnie jak by ci sie piersxcienie zablokowaly. Ja takze planuje zmnienic tuleje mysle ze bedzie to ciekawy efekt:)

Autor:  Olo [ Wto Sie 22, 2006 8:59 pm ]
Temat postu: 

no to ja myśle że będzie miał wtedy jaki 6 KM :P silnik się rozleci po 100 km :D

Autor:  szkart [ Wto Sie 22, 2006 9:40 pm ]
Temat postu: 

czemu ma sie rozleciec??

Autor:  Olo [ Śro Sie 23, 2006 9:23 am ]
Temat postu: 

bo nie wytrzyma raczej takich przeciążeń. Szczególnie wał.

Autor:  matemarek [ Śro Sie 23, 2006 9:41 am ]
Temat postu: 

O tym to akurat pomyślałem i doszedłem do wniosku, że tą sprawę powinno rozwiązać instalacja kilku blokad(kanały cylindra o standardowych wymiarach, mały gaźnik itd.)

Szkart: Ja z mojej strony niemam zamiaru zmieniać tuleji, tylko projektuje cylinder od podstaw( większa obudowa dla lepszego chłodzenia, średnica tłoka na 70ccm wynosi 45mm, dziury na mocowania muszą być przewiertane przez ściany tuleji( bo po pierwsze będzie bardziej stabilne, a po drugie inaczej się nieda) Ogólnie mówiąc to mam zajęcie na całą zimę. Pierścienie niepowinny zablokować bo chcę zrobić tłok z płaskim denkiem na dwa pierścionki(a może i na jeden-to się jeszcze okaże).

Autor:  szkart [ Śro Sie 23, 2006 10:30 pm ]
Temat postu: 

no nie wiem mysle ze jatwiej jest wymienic tuleje i dospawac zeberka a ten sam efekt

Autor:  Lashlo [ Śro Sie 23, 2006 10:38 pm ]
Temat postu: 

Jeśli usuniesz tą część cylindra co wchodzi w kartery to zmieni się pojemność komory korbowej i tym samym ciśnienie w niej. A mniejsze ciśnienie tam to mniejsze obroty.

Autor:  Olo [ Czw Sie 24, 2006 1:36 pm ]
Temat postu: 

a poza tym jakbyscie nie zauważyli to ten element tulei który wczodzi w kartery jest cholernie potrzebny. załóżcie cylinder przy rozpołowinym silniku wsadźcie wał z tłokiem i zobaczycie. przecież tłok wychodzi z aluminowego ożebrowania i porusza się w tej wałąsnie częsci kiedy jest w DMP. czyli jak nie będzie tulei to tłok wypadnie z cylindra i .... nie musze mówić co będzie dalej

Autor:  matemarek [ Czw Sie 24, 2006 8:18 pm ]
Temat postu: 

Czyli nici z tego. Więc pozostajemi jeszcze tylko konwencjonalny tuning do zrealizowania.

Autor:  szkart [ Sob Sie 26, 2006 12:34 am ]
Temat postu: 

ja zabieram sie za wymiane tulei w jaweczce jak skoncze dam foto

Autor:  r4g3 [ Sob Lis 25, 2006 9:38 am ]
Temat postu: 

ja tak was słucham i mi sie wydaje ze wszyscy są tu fenomenami! cylinder który projektanci robili przeztyle czasu....matematyczne obliczenia, kąty otwarcia okien, ciśnienie spręzania....czasy otwacia oknien ,wydechu... a wy nagle: O zrobie se tuleje i bedzie miec 6 km .... jedno tylko powiem, czuje respekt, życze powodzenia... <spoko>

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/