Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Sprężyny zawieszenia Chart. https://motokirc.pl/inne-f30/spr-yny-zawieszenia-chart-t32923-15.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Patrycjusz28 [ Pon Lut 27, 2012 5:59 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Nie będzie Ci lepiej kupić używanych sprężyn w stanie bdb?:D |
Autor: | bigsoft [ Pon Lut 27, 2012 6:20 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Panowie. Zanim wymienicie sprężyny, warto zrobić jedną rzecz. Miałem identyczny problem jak ww. opisany w swoim pierwszym Charcie. Po dociśnięciu zawieszenia, ledwo wracało do góry i w zasadzie nie wracało do swojej pozycji neutralnej (musiałem sam podciągnąć). Winny był korpus amortyzatora (2 szt. rzecz jasna). Po rozebraniu amortyzatora w środku ujrzymy u góry dwa albo trzy (nie pamiętam już) rowki. Warto kant każdego z nich lekko zeszlifować (tak lekko pod kątem). Ja to zrobiłem frezem na wiertarkę, a potem poprawiłem jeszcze papierem wodnym. Warto też sprawdzić powierzchnię samego tłoczyska w każdym z amortyzatorów. Może zdarzyć się, że jest gdzieś jakiś mały "zadzior" i trzeba go wyrównać. U mnie po tym zabiegu amortyzatory chodziły jakbym je wymienił na nowe. Może przesadzam, ale w każdym razie po dociśnięciu odbijały szybko i do pozycji neutralnej. W końcu było czuć jak przód pracuje na nierównych drogach.. |
Autor: | Czarcik [ Pon Lut 27, 2012 10:06 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Jak zabiorę się porządnie za zawieszenie to się okaże, bo teraz tak na wszelki wypadek się pytałem, ale to wszystko w praniu się okaże. Dzięki bigsoft za pomocne informacje . |
Autor: | seebbek [ Wto Lut 28, 2012 5:22 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
W razie wyrobionych sprężyn nie pozostaje nic innego jak dopasować te od simka tylko na jaki wymiar ? Podane wymiary Sławka i Szczygła troszkę się różnią... |
Autor: | Czarcik [ Wto Lut 28, 2012 5:30 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Sprężynę zawsze można skrócić to nie problem. Najgorzej jest czy będą pasować w elementy. No nic jak zabiorę się za swoją zawiechę to się okaże. Bo chyba od nowości nie była robiona... |
Autor: | muciek [ Wto Lut 28, 2012 6:08 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Pytanie mam która sprężyna ma iść na dół zawieszenia ta krótsza czy dłuższa bo już nie wiem ;D W Naprawiam Romety wygląda że mniejsza jest na dole a w tutorialu o naprawie ta dłuższa szła na dół... |
Autor: | Patrycjusz28 [ Wto Lut 28, 2012 7:06 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Ta dłuższa na dół a krótsza na górę i między sprężynami powinna iść taka plastikowa przekładka |
Autor: | muciek [ Pią Mar 02, 2012 9:12 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
Oszlifowałem tak jak pisał Bigsoft i jest gigantyczna różnica.... Zastanawiam się czy to w fabryce już było tak złożone czy ktoś składał to zawieszenie z 2 różnych. |
Autor: | bigsoft [ Sob Mar 03, 2012 2:08 pm ] |
Temat postu: | Re: Sprężyny zawieszenia Chart. |
To jest efekt wypracowania tego zawieszenia. Weź pod uwagę, że korpusy amortyzatora są aluminiowe. Tłoczyska podczas pracy zwyczajnie wycierają powierzchnię korpusu, która styka się z tłoczyskiem i przez to ścierany materiał odkłada się na rogach tych rowków, w wyniku czego powstają ostre krawędzie utrudniające posuw tłoczyska. Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę siły działające na tłoczysko, a w konsekwencji na wcześniej opisywaną aluminiową powierzchnię korpusu. Chodzi mi o siły kątowe jeśli można to tak nazwać. Np podczas hamowania przednim hamulcem. |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |