Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek https://motokirc.pl/zabytkowe-f36/4x-romet-50-t-1-1975-76-r-szatek-t36086-60.html |
Strona 5 z 5 |
Autor: | Szatek [ Sob Cze 03, 2017 10:19 am ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Szatek napisał(a): To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać. I oczywiście oprócz stalowego korpusu Wróciły części z chromowania (to już wszystko): Tłumik przed złożeniem: Klosz przedniej lampy przed złożeniem: Lusterko do renowacji, które będzie zamontowane w tym 50-T-1: Gotowe repliki oryginalnych manetek od Rometa, powstałe dzięki mojej i joozka współpracy z firmą Retro: Są też lewe manetki z większym otworem pod korpus zmiany biegów. I prawie gotowe (będą jeszcze otwory do ich mocowania), repliki oryginalnych "gładkich" chlapaczy od Rometa (także są już w sprzedaży): Motorower na dzień dzisiejszy: Układ wydechowy złożony na pastę/cement do wydechów. Nie było masy na górnej półce (a przez co i na przełączniku) i musiałem pociągnąć ją dodatkowym kabelkiem z dolnej półki (zdrapywanie lakieru nie dało efektu i nie chciałem już dalej go usuwać). Dodatkowo, aluminiowy przełącznik za słabo ją przewodził, więc musiałem zastosować stalowy (chromowany). Na razie tyle, pozdro |
Autor: | Szatek [ Pon Cze 12, 2017 12:56 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Pompka przed złożeniem: Jednak uszczelka z gumy NBR (wycięta ploterem) się nie sprawdziła i zastosowałem przelotkę. Użyłem też dłuższego wkrętu i drugiej powiększanej podkładki M5. Wnętrze pompki wysmarowane smarem silikonowym. Uszczelka wężyka (mniejsza) wycięta ploterem z gumy NBR. Kupiłem zewnętrzny zbiornik do paliwa: Romet już po pierwszym odpaleniu Miał być filmik, no ale nie wyszedł Mieszanka na docieranie w stosunku 1:20 z olejem Orlen Oil 2T Semisynthetic. Zapłon wyregulowany przy pomocy lampy stroboskopowej, czujnika zegarowego i szczelinomierza - 3 mm przed GMP, przerywacz na 0,4 mm i świeca Iska F100 na 0,5 mm. Czy to źle, że zapłon wyszedł na maksymalnie przesuniętej w lewo podstawie? Gaźnik miał być wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej COLORTUNE, ale niebieski płomień pokazywał się gdy silnik nie chodził prawidłowo. Iglica na najniższym położeniu, wkręt od powietrza wykręcony na pół obrotu. Płomień przy takim ustawieniu jest żółty (czyli mieszanka jest zbyt bogata), ale silnik chodzi prawidłowo - czy to normalne podczas docierania? Romet trafił do garażu, ponieważ po odpaleniu śmierdziało już spalinami Do skrzyni wlałem olej LUX 10, no i niestety gdzieś wycieka :-/ Chyba z wałka głównego lub wałka kopstartera. Przypominam, że dałem łożysko z gumową osłonką z jednej strony i prawidłowo osadziłem simmering, a oring wałka kopstartera jest na pewno dobry. Filmik nagram gdy Romet będzie gotowy do rejestracji Na razie tyle, pozdro. |
Autor: | Szatek [ Wto Cze 27, 2017 3:29 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Już nie długo, Romet będzie w pełni skończony. Cały czas się coś dzieje - niestety powoli Zewnętrzny zbiornik paliwa przyda się też, gdy oryginalny bak nie nadaje się do użytku Świeca Iska F100 jest nowa z PRLu. Jednak wlałem paliwo do oryginalnego baku - prawie pod sam korek Musiałem też przełożyć rurki od kranika, bo odwrotnie je założyłem Linmot dorobił mi też linkę gazu i hamulca, na podstawie tych: http://www.rooader.pl/produkt/linka-gaz ... zarna.html http://www.rooader.pl/produkt/linka-ham ... zarna.html Linka gazu, oryginalnie ma za długi środek (stalową część) - skrócony o 20 mm. Mimo tego, pancerz jest jeszcze za długi, ale nada się. Myślę że stalowa część krótsza o 30 mm, byłaby w sam raz. Linka hamulca, oryginalnie ma za krótki środek - wydłużona o 10 mm. Przy tej sprzedawanej, przy maksymalnie wkręconej regulacji, nie dało się zaczepić jej o ramię rozpieraka. Myślę że jest dobra w przypadku zużytych okładzin Następnym razem, dorobię ją o 5 mm dłuższą, bo 10 mm to jednak troszkę za dużo Co do rejestracji, to biała karta jest już prawie gotowa - brakuje mi tylko zdjęć Na razie tyle, pozdo |
Autor: | Szatek [ Czw Lip 13, 2017 4:49 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Nowa i oryginalna Iskra F100 niestety skończyła swój żywot Zamiast niej, zamontowany będzie Isolator M14-260 (jej odpowiednik). Lusterko po renowacji: Aluminiowa cześć: piaskowanie -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny Stalowy pręt: kadmowanie galwaniczne bez pasywacji -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny Uchwyt do kierownicy ocynkowany. Śruby, podkładki i zawleczka ze stali nierdzewnej A2. Szkło 2 mm dorobione przez szklarza. Romet miał problem z podawaniem paliwa. Okazało się, że winna była ocynkowana pokrywka komory pływakowej gaźnika, która zmniejszyła swój wewnętrzny przelot - już jest założona inna, po szkiełkowaniu. Także ten, nie polecam cynkować tych pokrywek Ogólnie, to mam jeszcze pare rzeczy do zrobienia przy tym Romecie, więc czas do zakończenia renowacji się niestety wydłuża Na razie tyle, pozdro |
Autor: | Szatek [ Sob Lip 29, 2017 4:34 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Już nie długo, wstawię zdjęcia i filmik z zakończonej renowacji Miałem problem z wyskakującym pierwszym biegiem przy wyższych obrotach. Okazało się, że przez pomyłkę założyłem odwrotnie tryb pierwszego biegu :s Musiałem rozpołowić silnik i odwrócić ten tryb... Ostatecznie, wyszło to jednak na dobre, bo dzięki temu skróciłem tulejkę lewego karteru (tę z brązu) i mogłem wstawić za nią zaślepkę. Dokręciłem także do oporu nakrętkę osi koła pośredniego, oraz dałem tam podkładkę fibrową - niestety, nadal cieknie tędy olej... Wcześniej nie dokręcałem tej nakrętki na maksa, bo blokowało się wtedy koło zębate osadzone na tej osi (na szczęście to się teraz wyrobiło) i myślałem że to jest przyczyną... Została też dorobiona nowa tulejka ze stali, w której pracuje dźwignia zmieniacza starego typu, która skasowała jej luzy prawie do zera, zapobiegając wypadaniu biegów Podawałem też wcześniej momenty dokręcania poszczególnych elementów silnika. W przypadku śrub karterów i nakrętek szpilek cylindra okazały się zbyt małe - okręciłem je bez dostatecznego oporu. Tym razem dokręciłem je według swojego uznania. Romet już po pierwszej wyciecze - zrobiłem ponad 50 km. Pod koniec trasy zaczął co jakiś czas przerywać i musiałem stawać i przygazować parę razy - prawdopodobnie zrobiłem za bogatą mieszankę (1:20 z olejem Orlen OIL 2T Semisynthetic) i olej zarzucał świecę... Niestety, zatrzymał się też licznik kilometrów na 3,7 km (prędkościomierz działa). Działa to na takiej zasadzie, że stalowa ośka (na której są osadzone plastikowe koła zębate z cyframi) napędza koło zębate od metrów poprzez mosiężne "ramię". Te elementy nie są ze sobą połączone na stałe. Po naniesieniu nowych powłok galwanicznych zrobiły się śliskie i w tej chwili prawdopodobnie się ślizgają. Próbowałem je skleić, ale jest ryzyko sklejenia przy okazji ze sobą innych części, które muszą się obracać (nie ma tam za dużo miejsca). Nie wiem co mógłbym z tym zrobić... Poza tymi dwoma dolegliwościami, nie zauważyłem innych - Romet jeździ tak jak powinien Na razie tyle, pozdro |
Autor: | Szatek [ Śro Sie 02, 2017 3:04 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
W końcu - renowację tego Rometa uważam za zakończoną Dla porównania, stan przed: I po: Przed: I po: Przed: I po: Przed: I po: Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/1753519 Wszystkie linki nasmarowane smarem sylikonowym, a łańcuch smarem CX-80 MOTO CHAIN. Licznik jest już naprawiony Niestety, motorower ma też mankamenty, takie jak: 1. Zbyt nisko umieszczony przedni błotnik. Nie wiem jak to się stało. Co prawda, były w nim zaspawywane otwory i wiercone nowe, ale sprawdzałem ich rozstaw i różnią się tylko minimalnie... 2. Lakier w miejscu numerów ramy po poprawkach - lakiernik zalał numery. 3. Dziurka w baku. Wyszła na jaw, dopiero po zalaniu paliwa. Znajduje się w miejscu spawu jego tylnego mocowania (wypaliła się od ponownego spawania). Zaklejona specjalnym kitem K2 Mega Tank. 4. Malutkie dziurki w tłumiku powstałe po jego chromowaniu - zaklejone klejem do tłumików. 5. Gdzieniegdzie są ubytki lakieru. 6. Gaszenie działa tylko w pewnym położeniu stacyjki. Stacyjka jest oryginalna, po renowacji. Z pozycją świateł nie ma problemu. 7. Delikatnie cieknący olej spod wałka pośredniego. Wszystko jest teoretycznie tak jak ma być, a jednak cieknie. Dałem nawet podkładkę fibrową pod zabezpieczenie nakrętki wałka - nie pomogło. No i na koniec filmik: https://www.youtube.com/watch?v=hadiNGRknEI Pozostało mi go jeszcze zarejestrować na zabytek i (mam nadzieję) sprzedać Na razie tyle, pozdro. |
Autor: | Szatek [ Czw Sie 10, 2017 2:00 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Dodam jeszcze, że uszczelnienie połączenia cylinder-kolanko i kolanko-tłumik, jednak nie sprawdziło się przy użyciu pasty do tłumików - tym razem zastosowałem Reinzosil. I jednak zmieniłem zdanie co do rejestracji - pozostawiam to do decyzji nowego właściciela (mam nadzieję ). Przygotowałem natomiast większość niezbędnych dokumentów: Romet już wystawiony: http://allegro.pl/show_item.php?item=6922940070 Pozdro |
Autor: | Szatek [ Nie Sie 20, 2017 2:06 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
No i jednak Romet nie sprzedał się na licytacji, co mnie trochę zasmuciło No ale zgłaszały się do mnie też osoby, które znały orientacyjną cenę i wyraziły chęć zakupu, ale nie chciały licytować (czego nie rozumiem). Dlatego, Romet jest wystawiony po raz kolejny: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6932533622 Zapraszam do zakupu, pozdrawiam |
Autor: | Szatek [ Śro Sie 30, 2017 12:35 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Romet nadal jest u mnie. Wymieniłem w nim stacyjkę, założyłem śruby M4 do mocowania dolnego wspornika błotnika z nóżkami dolnymi (dzięki czemu błotnik jest teraz w odpowiedniej pozycji), zrobiłem mieszankę 1:25 i poprawiłem jeszcze parę innych rzeczy. Być może już niedługo zmieni właściciela, pozdro |
Autor: | Szatek [ Sob Wrz 16, 2017 12:02 pm ] |
Temat postu: | Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek |
Romet sprzedany Poszedł za cenę z ogłoszenia - czyli 6000 zł. Nie zdradzam do kogo, bo ta osoba sobie tego nie życzyła. Sprzedałem także tego 50-T-1: http://allegro.pl/romet-50-t-1-2370-197 ... 53613.html , ponieważ doszedłem do wniosku, że nie chcę dwóch identycznych 50-T-1 (mam drugiego takiego samego). Kupił go Pan Wojciech Bury - właściciel Muzeum Motoryzacji w Nieborowie. Cena taka jak na licytacji. Temat nie będzie już aktualizowany na tym forum, ze względu na jego zerową aktywność. Jeśli ktoś jest ciekaw, co będzie się działo z pozostałymi 50-T-1, zapraszam na inne fora Pozdro |
Strona 5 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |