Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! https://motokirc.pl/poradniki-f37/swap-silnika-027-pod-ram-pospolitego-rometa-t29501.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Patryk82 [ Sob Lut 26, 2011 10:30 pm ] |
Temat postu: | Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! |
Witam. Poradnik pomoże wam zamontować silnik Dezamet 027 montowany w Romecie Charcie 210 (i Dantomie) do Rometów z silnikami 017/019/022/023/025/s38 i pochodnymi bez spawania ramy. Na początek należy zrobić szablon mocowań silnika. Bierzemy jakiś kartonik/kartkę bloku technicznego i odrysowujemy kształt łoża silnika 027. U Mnie wygląda to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04d ... 182fc.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac0 ... 896d9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ad ... f93ca.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af4 ... 982be.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/216 ... e5ae0.html (wyszło trochę krzywo, ale to przez to, że jest to karton i trzyma się to na tych wiertłach i długopisie ) Najlepiej jest najpierw zrobić lewe mocowanie, bo nie będziemy go gięli. Później odrysowujemy i mamy dwa „adaptery”. Teraz prawe mocowanie należy zagiąć w dwóch miejscach, POD KĄTEM PROSTYM! , gdyż silnik musi idealnie równo leżeć. Na razie wszystko dzieje się na kartonie, gdyż łatwiej jest go „obrabiać” Gdy już mamy szablony to przymierzamy je do ramy i wycinamy tak by ładnie zakryły wcięcia na 023 itp. i zaznaczamy miejsca na kartonie, gdzie na oryginalnych mocowaniach są dziury. Następnie trzeba przenieść kształty „adapterów” na płaskownik (ok. 4-5mm). Już odrysowany na płaskowniku kształt wycinamy szlifierką, brzeszczotem, czy czym tam wam się podoba Wiercimy dziury, gniemy płaskownik tak jak protoplastę (wszystko przez to, że silnik Charta jest dobre 2cm szerszy ), a pomiędzy seryjne mocowania należy włożyć mniej więcej 6cm tulejki, by mocowania się nie gięły i dobrze trzymały nasz adapter. Aby zagiąć nasz płaskownik nacinamy go szlifierką i zaginamy, później zalewamy spawem, to można spokojnie zawieźć do spawacza, żeby ładnie to wykonał Jeżeli mamy już przygotowane adaptery to trzeba to spasować z ramą, żeby silnik był w pozycji poziomej. Silnik charta ma zębatkę po lewej stronie, dlatego nie trzeba przerabiać hamulca. Myślę, że z układem wydechowym już sobie poradzicie? W przypadku motorynki najlepiej jest zespawać ucięte 2-3cm od cylindra kolanko charta z kolankiem Simsona enduro, co da nam puszczony górą wydech. Można też wspawać oryginalne kolanko, jednak będzie ono „muliło” silnik. Oczywiście nie można zapomnieć o lepszym wydechu, może być to wydech od Simsona, Charta, "pseudo sport" lub jakiś inny. Poradnik w fazie tworzenia! Tutorial opatentowany przez: Patryk82 i graptemys1995, a także z pomocą Hanusa, za co wielkie dzięki Zakaz kopiowania bez Mojej zgody!!! |
Autor: | adamiix [ Nie Lut 27, 2011 7:09 am ] |
Temat postu: | Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! |
Przyda się napewno,ale na razie brak silnika charta --------- Nie Lut 27, 2011 7:09 am Połączono --------- Przyda się na pewno,ale na razie brak silnika charta |
Autor: | Patryk82 [ Nie Lut 27, 2011 8:14 am ] |
Temat postu: | Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! |
Za tydzień-dwa będę już miał złożony silnik i płaskowniki |
Autor: | Wojtek666 [ Pią Cze 10, 2011 6:42 am ] |
Temat postu: | Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! |
No i co dalej? |
Autor: | Patryk82 [ Nie Lip 24, 2011 11:44 pm ] |
Temat postu: | Re: Swap silnika 027 pod ramę pospolitego Rometa! |
Gniję, silnik poszedł na części, ale jak to kiedyś zreanimuję, to skończę tutorial |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |