Forum motoryzacyjne motokirc.pl https://motokirc.pl/ |
|
Montaż mostka gretza w Charcie https://motokirc.pl/poradniki-f37/monta-mostka-gretza-w-charcie-t34296.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | WorseBoy [ Czw Sie 16, 2012 3:46 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
żarówkę tył masz na 6 czy 12v przy takim podłączeniu? |
Autor: | Womax [ Czw Sie 16, 2012 4:01 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
Od siebie dodam tylko, że lepiej zastosować taki mostek posiada on większy amperaż, co za tym idzie jest trochę droższy, ale chyba nie muszę pisać o jego zaletach podczas montażu. |
Autor: | Skyer [ Czw Sie 16, 2012 4:20 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
Womax ma racje Ja mam dokładnie taki: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-2 ... 56595.html Jest on o kilka groszy droższy od tego co Ty masz, ale lepszy i łatwiej zamontować. Mam go już rok i żadnych problemów jeszcze nie było |
Autor: | Simon [ Czw Sie 16, 2012 4:26 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
Żarówka ma 6v. Co do mostka , tamten jest droższy i łatwiejszy w montażu ,niestety w moim sklepie nie było takiego. 6A/1000V w zupełności wystarczy. |
Autor: | Simon [ Pią Sie 17, 2012 7:24 am ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
To jest mierzone na klemach Jak narazie mi pomogło i akumulator trzyma stałe napięcie. |
Autor: | Patryk82 [ Pią Sie 17, 2012 4:57 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
Szymku, na klemach, ale chyba nie przykręconych do aku? |
Autor: | Bartollini [ Nie Sie 19, 2012 11:40 am ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
Cytuj: Oryginalnie w Chartach były mostki prostownicze selenowe Unitry Taa.. jasne. a tu dla porównania prostownik selenowy: http://www.motorstore.pl/sklep/produkt/ ... wy-WSK-125 |
Autor: | bigsoft [ Nie Sie 19, 2012 12:21 pm ] |
Temat postu: | Re: Montaż mostka gretza w Charcie |
1. Napięcie mierzymy na klemach akumulatora. 2. Ładowanie sprawdzamy tylko pod obciążeniem, czyli akumulator musi być podłączony. 3. Gdy akumulator jest podłączony do wyjścia mostka prostowniczego, nie możliwe jest, aby napięcie ładowania wynosiło ponad 8V. Wyższe napięcie powoduje zagotowanie się elektrolitu, następnie spłynięcie mas czynnych z płyt akumulatora, co doprowadza do jego zniszczenia. Co do postu wyżej, hm nie wiem czemu wydawało mi się, że w Chartach seleny dawali, no cóż byłem w błędzie. Nowym mostkiem gretza można co najwyżej delikatnie poprawić ładowanie, ale jak pisał Sławek - nie liczcie na cuda. Z pustego i Salomon nie naleje. Prądnica jest tak obliczona, aby nigdy nie doprowadzić do przeładowania akumulatora. Dlatego w Charcie mamy tylko prostownik i żadnego regulatora. Niestety jak wiemy - ma to swoje wady. Jedyną skuteczną metodą na dobre ładowanie, jest przewinięcie prądnicy. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |