Forum motoryzacyjne motokirc.pl
https://motokirc.pl/

MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm
https://motokirc.pl/dokumentacja-f8/mz-etz-150-silnik-simson-i-rejestracja-na-50ccm-t22467.html
Strona 1 z 1

Autor:  Lukaaas [ Sob Lis 21, 2009 12:16 pm ]
Temat postu:  MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

Czy dużo problemów, by było z zarejestrowaniem MZ ETZ 150 z silnikiem od simka (bądz innym 50ccm) na motorower?

jak wyglądały by wszystkie procedury ?

Autor:  ślonzok [ Sob Lis 21, 2009 12:24 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

Podobnie do rejestrowania motocykla SAM.

Autor:  Lukaaas [ Pon Lis 23, 2009 4:02 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

DjDanielo napisał(a):
Podobnie do rejestrowania motocykla SAM.


Ile coś takiego kosztuje ??

Autor:  tramwajarz [ Pon Lis 23, 2009 9:48 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

ok 500zł

Autor:  Addadko [ Wto Lis 24, 2009 3:24 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

Rejestracja pojazdu typu SAM

Pojazdy określane jako SAM to pojazdy zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, do której z innych pojazdów zaadaptowano układ napędowy, kierowniczy, hamulcowy itp. Aby dokonać rejestracji takiego pojazdu, należy udać się na badania techniczne, by stwierdzić, czy pojazd nie stanowi zagrożenia i czy może zostać dopuszczony do ruchu.

Badania techniczne pojazdów SAM można przeprowadzić w stacjach okręgowych oraz niektórych stacjach podstawowych posiadających odpowiednie upoważnienie. Jednostkami uprawnionymi do badania stanu technicznego pojazdów SAM są także:

* Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
* Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
* Ośrodek Badawczo-Rozwojowy BOSMAL w Bielsku-Białej,
* Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy — wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
* Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, oddział w Kłudzienku — wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi,
* Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.


Do badania należy się zgłosić z wnioskiem i opisem technicznym pojazdu.

Badanie pojazdu typu SAM polega na sprawdzeniu:

* prawidłowości konstrukcji i poprawności montażu,
* czy pojazd odpowiada warunkom technicznym,
* czy przedmioty wyposażenia i części badanego pojazdu są oznaczone znakami homologacji lub znakiem bezpieczeństwa oraz
* czy stan faktyczny pojazdu odpowiada warunkom technicznym zgłoszonym przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki SAM z warunkami technicznymi.


Po przeprowadzonej kontroli stacja (lub inna upoważniona jednostka) wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu SAM z warunkami technicznymi oraz dokument identyfikacyjny. Na podstawie tych dokumentów można dokonać rejestracji pojazdu w wydziale komunikacji starostwa powiatowego lub urzędu miasta (w mieście na prawach powiatu).
Rejestracja pojazdu SAM

Procedurę rejestracji pojazdu marki SAM wszczyna się na wniosek właściciela pojazdu lub osoby przez niego upoważnionej. W przypadku pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej organ rejestrujący wydaje skierowanie na nadanie i nabicie numeru identyfikacyjnego.

1. Wymagane dokumenty

Do rejestracji pojazdu SAM należy przedłożyć:

* wniosek o rejestrację pojazdu można pobrać z internetu,
* zaświadczenie z badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu SAM,
* dowód własności silnika,
* dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Polski, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi silnik, potwierdzające dane silnika, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika,
* decyzję o skierowaniu na nadanie i nabicie numeru identyfikacyjnego na nadwoziu lub podwoziu (ramie) oraz zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów o nadaniu i nabiciu numeru,
* oświadczenie, że wnioskodawca jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania pojazdu,
* dowód tożsamości właściciela (dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych wypis z rejestru sądowego lub handlowego i numer REGON),
* pisemne pełnomocnictwo i dowód tożsamości osoby upoważnionej w przypadku działania przez pełnomocnika,
* dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
* poświadczenie uiszczenia obowiązujących opłat.


2. Opłaty

Opłata za tablice rejestracyjne:

* samochodowe — 80 zł,
* motocyklowe — 40 zł,
* motorowerowe — 30 zł,
* indywidualne — 1000 zł.


Opłata za wydanie:

* pozwolenia czasowego — 12 zł,
* dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
* kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
* nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł,
* pierwszej karty pojazdu — 75 zł.


Opłata ewidencyjna za wydanie:

* pozwolenia czasowego — 1 zł,
* dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
* nalepki kontrolnej — 1 zł,
* zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł
* karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.


Opłata skarbowa:

* pełnomocnictwo — 17 zł,
* opłata nie obowiązuje, gdy pełnomocnikiem są: wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa.


Wpłat można dokonać w kasie lub na konto bankowe urzędu.

Opłata recyklingowa:
W przypadku indywidualnego importu pojazdu po dniu 1 stycznia 2006 r. sprowadzający jest obowiązany dokonać wpłaty na poczet przyszłego recyklingu pojazdu w wysokości 500 zł na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w BGK III Oddział w Warszawie: 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014. Dowód wpłaty powinien zawierać numer identyfikacyjny pojazdu VIN (nadwozia/podwozia) i dane podmiotu, który sprowadził pojazd.

3. Termin i sposób załatwienia sprawy

Procedura rejestracji pojazdu typu SAM następuje w drodze decyzji administracyjnej i przebiega identycznie jak przy rejestracji innych pojazdów.

Po złożeniu wniosku o rejestrację wraz z kompletem wymaganych załączników organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni (tzw. rejestracja z urzędu). Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym okresie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu podlega wymianie na dowód rejestracyjny.

Dowód rejestracyjny jest produkowany w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.

4. Tryb odwołania

Od decyzji urzędu gminy przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, i nie podlega ono opłatom skarbowym.

Autor:  Lukaaas [ Wto Lis 24, 2009 4:37 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

Silnik jest częścią wymienną, a wiec wystarczy Zamienic silnik i to już kwalifikuje moto jako motorower, wiec chyba nie trzeba, tych wszystkich procedur SAM .. ?

Autor:  ślonzok [ Wto Lis 24, 2009 5:06 pm ]
Temat postu:  Re: MZ ETZ 150, silnik simson i rejestracja na 50ccm

Trzeba gdyż rama pochodzi z motora o większej pojemności. Jeśli motor był by 50ccm bez problemu tylko silnik wymienić.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/