Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Sob Kwi 27, 2024 8:22 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [223] Zębatka
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:09 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 09, 2007 3:17 pm
Posty: 255
Miejscowość: Łochowo
Pojazd: Romet 50-t1,
Simson S51, Jawa350TS ,
Romet 50-t1(pod mody),
Vw Polo 1.3 F (75km)
Honda MBX (HC04)
Kawasaki ZZR 600
Witam
Robie sobie remont silnika 223 i zauważyłem ze zębatka przednia jest juz do wymiany (strasznie juz starta). Pomyslałem ze mozna by ja wymienic na inny rozmiar ta (jets orginalna raczej naliczyłem 13 z). Z tyłu tez dosc spora raczej orginał jeszcze policze ale tez myslałęm o jej zmiejszeniu. I chodzi mi o to aby Ogar jechal szybciej (przy tych zebatkach mial moc na 1-ynce moim zdaniem wieksza od simka). A mi chodzi aby zyskał na predkosci. Niech ktos mi napisze co powoduja rozne zestawienia zebatek:
Przod - tył:
Wieksza - miejsza
Mniejsza - wieksza
lub jeszcze inne zestawienie, ale patrzec na moje czyli 13z przod i orginał jawa tyl cos pewnie ponad 50z

_________________
http://www.bikepics.com/members/peteero

Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 10:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Maj 11, 2007 10:25 pm
Posty: 1651
Miejscowość: Katowice
Pojazd: '89 Romet ETZ (Chart =D)
'95 Yamaha TZR 125 Belgarda

'89 Toyota Supra (MA70)
'00 BMW E46 328CI
'88 Toyota Corolla GT-i (AE92)

Pan profesor od śrubek ;D
Przednia zębatka większa = większa prędkość
Tylna zębatka mniejsza = większa prędkość
Oczywiście o ile silnik będzie miał moc, żeby wykręcić się na obroty :)

_________________
2stroke 4ever!


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 4:21 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 04, 2007 9:46 pm
Posty: 289
Miejscowość: Prudnik
Pojazd: Ogar 200
Należy też dodać, że większa zębatka z przodu = gorsze przyspieszenie, mniejsza zębatka z przodu = większe przyspieszenie (kosztem v-max'u) ;) Więc przy ustawieniu zębatek na prędkość, moto może mieć "muła"..


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 7:02 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 26, 2006 6:31 pm
Posty: 4554
Miejscowość: Czarnków
Pojazd: Peugeot XP6 '03, Simson sr50ddr.
martyn niekoniecznie... Zmiana zębatki na większą w silniku am6 skutkuje większym przyśpieszeniem i większym v-maxem. Po prostu jest tak silny rezonans że ciągnie większe zębatki.

_________________
Motocykliści dzielą się na 2 grupy:

1. Tych co już zaliczyli glebę.
2. Tych co się do tego nie przyznają.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Śro Sty 07, 2009 8:58 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Lip 04, 2007 9:46 pm
Posty: 289
Miejscowość: Prudnik
Pojazd: Ogar 200
=XawiD= napisał(a):
martyn niekoniecznie... Zmiana zębatki na większą w silniku am6 skutkuje większym przyśpieszeniem i większym v-maxem. Po prostu jest tak silny rezonans że ciągnie większe zębatki.

XawiD być może ale mowa tu o silniku 223 ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Czw Sty 08, 2009 11:00 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Lis 09, 2007 3:17 pm
Posty: 255
Miejscowość: Łochowo
Pojazd: Romet 50-t1,
Simson S51, Jawa350TS ,
Romet 50-t1(pod mody),
Vw Polo 1.3 F (75km)
Honda MBX (HC04)
Kawasaki ZZR 600
no dzieki wilekie cos mi wytłumaczyliscie a moze doradzicie mi jeszcze jakis zestaw zebatek (rozmiarow) jakie moge zamontowac zeby predkosc max wzrosła ale zeby przyspieszenie az tak nie ucierpiało (zdaje sobie sprawe ze ucierbi troche ale licze sie z pewna strata)

_________________
http://www.bikepics.com/members/peteero

Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Czw Sty 08, 2009 3:43 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Sie 09, 2007 2:36 pm
Posty: 499
Miejscowość: lubliniec
Pojazd: Ogar 200 85' x2
jeżeli silnik jest odblokowany załóż Z13 jeżeli będzie za ciężko możesz zawsze zmienić
ja np. nie mam zamiaru zmieniać na mniejszą :P mam odblokowany silniczek cyl 4 kanałowy i jak widzisz na awatarze wyrwę go na gumę :)

_________________
Mały remont:
-Wał new czech republic
-łożyska czech/ Koyo C3
-cylek czech
-kartery+skrzynia (przebieg 500km od 89r)
-zawiecha charciny + amory MZ
http://bikepics.com/members/piotrek121991/" target="_blank"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Czw Sty 08, 2009 4:46 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Gru 23, 2008 1:40 pm
Posty: 73
Pojazd: Romet Ogar 200 1986, Ogar 200 1989
Ogar 200 1984
Pony 50M2\M3 1987
Zmień na 12Z jeśli zależy Ci na prędkości i dobrym przyśpieszeniu. Jeśli tylko na prędkości 13Z ale 223 jest wtedy słabe, męczy się pod wiatr i pod góre, a jeśli przyśpiecha to 11Z . Tył zostaw standardowy :P

_________________
Jest-
Romet Ogar 200-1984
Romet Ogar 200-1986
Romet Ogar 200-1989
Romet Pony 50 M2\M3-1987

Był- Romet Komar-1976


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zębatka doradzcie cos
PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 11:14 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 3:53 pm
Posty: 1092
Miejscowość: Konin
=XawiD= napisał(a):
martyn niekoniecznie... Zmiana zębatki na większą w silniku am6 skutkuje większym przyśpieszeniem i większym v-maxem. Po prostu jest tak silny rezonans że ciągnie większe zębatki.

Z tym się zgodzę. Np w rg 80 moc jest w granicach 4-6 tyś, powyżej tych obrotów ciężko przyśpieszyć i wymiana napędu na prędkość skutkuje lepszym przyśpieszeniem gdyż przyśpieszamy w obrotach w których jest moc i osiągamy większy Vmax, bez zauważalnej straty. Oczywiście życie ma ostatnie zdanie ;)

Ja osobiście na ogarze śmigam na z11. Takie zboczenie hihi

_________________
http://www.bikepics.com/members/garry1

Kompleksowe remonty motocykli!! Kontakt na mail: garry1@wp.pl


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zębatka

ogryzek

12

3382

Nie Sie 03, 2008 10:06 am

ogryzek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zebatka

jamadera

1

1379

Pią Gru 18, 2009 4:29 pm

kamil_ziomek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Tylna zębatka

spider15

1

1749

Śro Wrz 19, 2007 8:47 pm

Konrad Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zębatka zdawcza

Kubik

8

2764

Czw Cze 19, 2008 7:19 pm

Kubik Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zębatka w Charcie

piter24

2

1544

Sob Sie 16, 2008 7:40 am

zazikupl Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 21 Queries | GZIP : Off ]