Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pon Kwi 29, 2024 5:15 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 14, 2007 9:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Robak200PL, dwie strony wcześniej o tym pisałem, ale chyba nikt tego aż tak nie próbował. Ktoś jeszcze pisał że ma wycięty taki półksiężyc, a jeszce ktoś (ale ta moja pamieć marna... ;)) ze skrócił o 3mm. Obaj mówili że obroty max wzrosły.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 10:05 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Sie 08, 2007 9:23 am
Posty: 11
Miejscowość: inad
Bo można skracać o 3 mm, ci którzy mówią że nie widocznie nie czytali Sałka dokładnie. Sałek pisał żeby skrócić tłok o 1 mm, ale przerobił też okna w cylindrze a 1mm na tłoku to jak 2mm na cylindrze podwyższając okna, więc można podpiłować tłok o 3mm, nieruszać okien i mamy prawie to samo co zrobił Sałek (piłowanie okien daje lepsze efekty niż podcinanie tłoka, ale jest bardziej pracochłonne i można coś spartolić łatwo). Jak nikt nie robił podcinania od wydechu to ja to zrobie, jak zamontuje i dotre moją nową 60ccm to zdam efekty, najwyżej spartole se coś w silniku <faja>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 1:48 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
Robak200PL, widocznie Ty tez nie czytałeś Skałka dokładnie... bo on pisał tylko o skracaniu tłoka od strony kanału ssącego, a my mówimy o skruceniu tłoka od strony kanału wydechowego po to żeby zmniejszyć masę tłoka.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 2:05 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Sie 08, 2007 9:23 am
Posty: 11
Miejscowość: inad
Ale inne posty bycmoże nie w tym temacie były że jeden z userów skrócił o 3mm od strony kanału ssącego i bardzo duzo osób pisało że nawet mu to nie odpali, ja mysle że będzie chodzić minimalnie gorzej od silnika przerobionego przez Sałka (chodzi mi o kanał ssący) A co do wydechu to utne go ale o 3 - 3,5 mm. Masa się zmniejszy i silnik powinien lepiej sie na obroty wkręcać bo tarcie mniejsze o gładź cylindra. Możliwe jest że spaliny bedą się przedostawac do skrzyni korbowej bo tłok również uszczelnia w tym właśnie miejscu. Powiedz MaximusResetus co ty o tym sądzisz


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 2:37 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
A to od strony ssącego to się zgodzę. Tez w pierwszym tłoku miałem taką wyrwę na ok 1cm promienia (półkole) i też palił i jeździł, choc słaby był jak rzadkie g***o.

A co do zcięcia dołu to nie powinny się przedostawac do korbowej, bo masz na myśli spaliny z okna wydechowego już? Prędzej mieszanka mogła by sie przedostawać z korbowej do wydechu, a nie odwrotnie.

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 4:40 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Sie 08, 2007 9:23 am
Posty: 11
Miejscowość: inad
Aha, e o luksus bo myslałem że jak fala spalin odbija sie od przegrody - dyfuzora i uderza o tłok, który zamyka okno wydechowe to spaliny sie mogą przedostać, a skoro tak się nie dzieje
tym lepiej dla mnie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 5:11 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Maj 09, 2007 7:55 pm
Posty: 426
Miejscowość: NS
Pojazd: ibiza 6L
No bo niby tak jest, ale kiedy okno wydechowe jest jescze otwarte i wpychany jest nadmiar mieszanki który uciekł razem ze spalinami. A nawet gdyby to się działo przy zamkniętym oknie to wpychałoby mieszankę a nie spaliny, bo to ona jest zaraz pod tłokiem.

[ Dodano: 15 Sierpień 2007, 18:15 ]
najlepiej to widac tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy

_________________
http://www.kwitnaceogrody.pl - projektowanie ogrodów - aranżacje zieleni - realizacja nasadzeń


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 6:44 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Śro Sie 08, 2007 9:23 am
Posty: 11
Miejscowość: inad
To i tak dobrze, spiłuje po 3 mm na wydech i ssanie, ale jeszcze zobacze bo może na wydechu da sie więcej spiłować ale to juz jest duże ryzyko że coś pójdzie nie tak <piwo>

Doczytałem sie na jakiejś stronie że im dłuższy płaszcz tłoka tym silnik lepiej pracuje, bo płaszcz tłoka prowadzi tłok w cylindrze, dzięki temu tłok nie buja sie na boki, co daje mniej wibracji i cichszą pracę ;/ 3 mm max. mozna spiłowac coś czuje bo potem zrobi sie niebezpiecznie dla cylindra bo moze zacząć tłokiem miotac po cylku i zjedzie go nie równo. Na mój chłopski rozum ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Sie 15, 2007 9:46 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 20, 2007 4:38 pm
Posty: 551
Miejscowość: Zabrze
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.6GLE
te otwory to mie się wydaje że są po to aby tłok nie wżył nie potrzebnie więcej-to tyle co do pierwszej strony tego tematu. A teraz tak: jak ktoś chce odchudzić tłok i nie ma frezarki a szkoda mu wydawać pieniędzy na profesjonalne odchudzanie w zakładzie to może zrobić tak jak ja dzisiaj: 1.bierzemy tłok do ręki 2.bierzemy pilnik do ręki 3.piłujemy z grubsza wszelkie nie równości na wewnętrznej stronie tłoka 4. bierzemy jakąś deseczkę czy coś obok tego kładziemy wiertarkę z początku małe wiertło później coraz większe 5.wiertarkę najlepiej jest sobie ustawić na jakieś optymalne obroty i takie zablokować aby się cały czas równomiernie kręciła (no chyba ze ktoś takiej funkcji nie ma w swojej wiertołce) 6. ubieramy grubą rękawiczkę bierzemy tłok do ręki drugą ręką przytrzymujemy LEŻĄCĄ obok wiertarkę i ostrożnie zaczynamy szlifowanie wewnętrznej strony tłoka przesuwając go trzymającą ręką UWAGA!!!! tłok im wyżej tym bardziej się pogrubia więc trzeba uważać żeby nie przesadzić na samym dole!!!!!! i chyba wystarczająco wytłumaczyłem jak to ma wyglądać ja tak dzisiaj zrobiłem i odchudziłem mój tłok ze 115 do 75g.

[ Dodano: 15 Sierpień 2007, 22:52 ]
P.S. jak ktoś jest z Zabrza lub okolic i wątpi w swoje siły to mogę to zrobić:P:P jak coś to piszcie na gadu

_________________
JEST:
FSO POLONEZ CARO 1.6GLE

Ef Es O.o


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: odchudzanie tłoka
PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 1:53 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Paź 14, 2009 7:55 pm
Posty: 217
Miejscowość: Łosice
Pojazd: WSK125,Chart(silnik MBX80),Mińsk,Nsr 125(sprzedam na części)
sory za odkop,ale chciałem zapytać jaka jest bezpieczna granica w grubości nóżek tłoka?

_________________
Chart 80ccm LC 10hp,5biegów...... YEAH!!! ;)


Dobra Wuma nie jest zła ;p
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/52693" target="_blank


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: odchudzanie tłoka
PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 5:04 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
1mm


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: odchudzanie tłoka
PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 7:07 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Paź 14, 2009 7:55 pm
Posty: 217
Miejscowość: Łosice
Pojazd: WSK125,Chart(silnik MBX80),Mińsk,Nsr 125(sprzedam na części)
no właśnie wytoczyłem od środka na tokarce do mocowań sworznia,teraz grubość nóżki ma 1mm.Mogę być pewny że nie ułamie się to? ktoś tak robił?

_________________
Chart 80ccm LC 10hp,5biegów...... YEAH!!! ;)


Dobra Wuma nie jest zła ;p
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/52693" target="_blank


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: odchudzanie tłoka
PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 5:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Lip 17, 2007 7:38 pm
Posty: 2230
Miejscowość: Oświecim-Gorzów
Pojazd: :
- VW Bora
- Husqvarna 125 SM
Skoro piszą że taka jest bezpieczna to widocznie tak jest.

_________________
https://www.bikepics.com/members/bebak/
saalutuj


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 103 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Odchudzanie, skracanie tłoka - Chart

ufosi

4

2813

Sob Paź 09, 2010 10:30 am

Jasio125 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów odchudzanie magneta

kamild17

10

4450

Pon Gru 19, 2005 3:10 pm

bosek3 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Ogar 200] Odchudzanie

Lukaaas

6

2673

Pią Lut 06, 2009 10:40 pm

Grzechu Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Obcinanie tłoka?

Diabloo

8

4345

Nie Gru 10, 2006 7:47 pm

SzyMZek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Skracanie tłoka

paabson

14

5956

Sob Lut 03, 2007 9:11 pm

dido1214_ Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 22 Queries | GZIP : Off ]