Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 8:05 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Rozebranie i złożenie silnika
PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 9:01 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Maj 21, 2007 6:13 pm
Posty: 17
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Romet Ogar 200
Witam.
Jestę tutaj nowy więc na wstępie przepraszam za możliwe powielanie tematów.
Ostatnio po przejechaniu ok. 30 km silnik nagle stracił moc a z rury zaczął mocno kopcić. Po kilku próbach wykrycia przyczyny, znalazłem to forum i rozwiązanie mojego problemu. Po zdjęciu cylindra okazało się iż przy każdym ruchu tłoka wychlapuje się z wnętrza silnika olej, co by świadczyło o zużyciu simmeringów. Za radą forumowiczów uzbroiłem się w ściągacz i simmeringi. I tutaj mam kilka pytań na które proszę o podpowiedzi "doświadczonych" :
1. Czy po zdjęciu koła zębatego które łączy się łańcuszkiem z tarczami sprzęgła które jest na wale i przy zakładaniu go ponownie trzeba go jakoś blokować , czy wbić na "chama" lub podgrzać i wbić ?
2. Czy żeby dostać sie do wnetrza silnika, rozbierać od strony sprzęgła czy magneta, tak żeby mi się wszystko nie wysypało ?
3. Przejechałem około 9000 km od ostatniego remontu silnika, czy musze wymieniać łożyska?
4. A może jeszcze coś w silniku muszę wymienić ?
Dziękuje za odpowiedzi.

_________________
Kiedy siedzę na maszynie, totalny czuję blues...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 9:23 pm 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Mar 25, 2007 5:52 pm
Posty: 258
Miejscowość: Górny Śląsk
Ad1. Koło zębate na wale jest po prostu nabite na czop i dociągnięte nakrętką. Przy montażu dobrze jest je lekko wbić.
Ad2. Z obu. Musisz ( a przynajmniej dobrze jest) ściągnąć magnes z wału, a od strony sprzęgła są śruby którymi są skręcone kartery.
Ad3. Jak na łożyskach są luzy to trzeba wymienić. Albo jak chcesz mieć pewność , że się nie sypną i masz kasę to wymień na jakieś lepsze, najlepiej SKF.
Ad4. Sprawdzić stan gładzi cylindra, tłok i pierścienie, tarcze sprzęgła, zębatkę (półksiężyc) startera (lubi się zużywać). Oczywiście nowe wszystkie uszczelki. składać najlepiej na silikonie.

_________________
Jawa TS350/638.1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 10:06 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Maj 21, 2007 6:13 pm
Posty: 17
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Romet Ogar 200
A co do łożysk to które będą lepsze. Np. typ6004:
te
http://www.allegro.pl/item194257585_loz ... enie_.html
czy te
http://www.allegro.pl/item194257680_loz ... enie_.html
<wow> Już mi się w głowie z tego wszystkiego kręci...

_________________
Kiedy siedzę na maszynie, totalny czuję blues...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Maj 21, 2007 10:15 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
te 1, ale one nadają się tylko do wałka sprzęgłowego, na wał korbowy najlepiej SKF dać ale to jest wydatek (15 zł\szt)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 23, 2007 10:21 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Maj 21, 2007 6:13 pm
Posty: 17
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Romet Ogar 200
:D Wielkie dzięki za informacje. :D
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wskazówki to proszę pisać.

_________________
Kiedy siedzę na maszynie, totalny czuję blues...


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro Maj 23, 2007 9:19 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Paź 07, 2005 7:22 pm
Posty: 127
Miejscowość: Bydgoszcz
radze ci przy okazji wymiany simmera z wałka zdawdzego sprawdzic stan tej podlkadki (pomiędzy tulejką a zębatką )... jesli jest zjechana to wymiana simmera nic nieda bo w pare chwila podlkaldka doslownie przetnie gume :/

_________________
[url=http://www.exodus3000.com/?r=Coockie1]
http://www.exodus3000.com/exodus3kbanner.jpg
[/url]


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 10:16 am 
Offline
IV stopień wtajemniczenia
IV stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 6:35 pm
Posty: 279
Miejscowość: Sobótka
Pojazd: Romet Ogar 200
Masz tu numeracje i podpisy wszystkich łożysk i simmerów:

-ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ x2
-ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY
-ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO
simmeringi:
-SIMMERING 15X35X7 - DEKLA
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU x2
-SIMMERING 25X42X7 - MAŁEJ ZEBATKI

sklepy:
www.agmot.pl
www.kemot.pl
lub
www.allegro.pl
www.ebay.com
www.aukro.cz

najlepiej kup łożyska SKF, bo z innymi to ponoć różnie bywa...


Ostatnio edytowany przez paabson, Sob Maj 26, 2007 9:24 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Maj 24, 2007 8:34 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pią Wrz 16, 2005 1:20 pm
Posty: 351
Miejscowość: Gorzów
Czy te informacje - numerki łożysk - są poprawne. Muszę kupić ziomowi komplet i w sumie nie chce mi się znów barać w necie, a sam juz nie pamiętam.

Niezły atawar
- Twarz końska?
- Raczej mula.
Wienczysław Nieszczególny
(Edmund Niziurski Przygody Marka Piegusa lub Klub Włóczykijów - niech mnie ktoś poprawi)


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią Maj 25, 2007 1:21 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
paabson napisał(a):
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU
x2 najlepiej kupić takie zielone bo mają dwa miejsca uszczelnienia (firmy nie pamiętam :P)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob Maj 26, 2007 7:49 am 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon Maj 21, 2007 6:13 pm
Posty: 17
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Romet Ogar 200
<jupi> Mój "ROMCIO" już na chodzie ! <jupi>
Wszystkim którzy pomogli , WIELKIE dzięki.

_________________
Kiedy siedzę na maszynie, totalny czuję blues...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Rozebranie silnika!

browcio17

7

4548

Nie Mar 26, 2006 4:30 pm

s-s-z Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Pony 301] Rozebranie silnika.

cycu_6

1

1801

Pon Mar 16, 2009 1:54 am

edhunter Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Złożenie silnika

boru

5

3726

Czw Cze 15, 2006 12:33 pm

pec12 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Złożenie silnika!!

enginer

11

3334

Nie Paź 21, 2007 11:43 pm

ojs Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Złożenie S-38. Problem

Cmyk15

2

1759

Pon Sty 04, 2010 9:54 pm

adriandlugi Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 33 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 21 Queries | GZIP : Off ]