Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 10:40 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Wto Lip 13, 2010 7:56 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Ani mnie nie wkur*******, kupiłem zły hallotron, oczywiście o tym nie wiedziałem lokurva i wszystko stało, ale jest coś z zanadrzu saalutuj

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 2:10 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Kwi 04, 2007 5:11 pm
Posty: 1230
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki [WGM]
Pojazd: Yamaha TZR 250
Fantic Strada 125(160)[350 :F] LC
Aprilia AF1 125 Futura
Yamaha RD 80 (160 :F)MX
Jawa 90 Roadster
Fiat Seicento Sporting Abarth
Opel Astra F Caravan
Saab 9-3 Arc
Jak tam prace nad zapłonem? ;]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 2:51 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
też jestem ciekawy :] w razie problemów z elektroniką wal do mnie to pomogę :P

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 6:13 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Lut 18, 2006 8:37 pm
Posty: 1128
Miejscowość: Strzebiń
Pojazd: Ogar 200
Komar 2350
Nie będę owijał w bawełne jestem w dupie i nie wiem czy to wszystko kiedyś ruszy(ogar już tylko stoi praktycznie nie używany) także nie mam potrzeby(tym bardziej czasu i chęci) bawienia się w te rzeczy. Może kiedyś :P

_________________
200 powodów do dumy ;]

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-200/17087


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Paź 31, 2010 10:44 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Miałem ten sam stan i w sumie sie nie dziwie :P

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 8:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Cze 12, 2005 12:44 pm
Posty: 735
Miejscowość: Chojnice
Pojazd: Ogar 200
Ja właśnie zabieram się za zapłon bezstykowy na czujniku optycznym z modułem tranzystorowym. Jak prace ruszą dam jakieś fotki. Najtrudniejsze będzie przewinięcie cewek...

Daje schemat, nie jest on zbyt czytelny ale ważne że jest.


Ostatnio edytowany przez Kamis, Sob Gru 04, 2010 7:29 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 12:30 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
ziomek daj sobie spokój z tym schematem, dobrze radzę.. on się raczej nadaje jak masz akumulator a Ty chcesz go zasilić wyprostowanym i tętniącym napięciem z cewek - pozatym jest mocno i niewłaściwie przerobiony, znam ten schemat z neta. Szkoda Twojej roboty.

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 7:24 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2668
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI
Audi A3 8P 3.2 VR6
A to nie jest przypadkiem ten układ na mosfecie, o którym kiedyś pisałeś, że testujesz ale jeden wielki niewypał? ;>


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 11:49 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
O co Wam chodzi z tym schematem? Osobiście wykonałem ten moduł z tego schematu już jakiś czas temu, wywaliłem tylko zbędny (niedziałający zresztą) układ odłączania cewki w przypadku zwarcia przerywacza (obwód tranzystora T2). Zmieniłem tranzystor wykonawczy na IRF460P + zenerka na bramce zabezpieczająca tranzystor przed przebiciem bramki w razie wzrostu napięcia powyżej 15V (gdyby np padł regulator napięcia w pojeździe) i wszystko śmiga jak ta lala. Dlaczego inny tranzystor? Odpowiedź jest prosta. Na cholerę mi grzałka? Po zastosowaniu 460P do modułu nie trzeba nawet radiatora, natomiast stosując IRF840 ze schematu mamy ładną grzałeczkę. Bez radiatora ani rusz.

Mój wygąda tak: KLIK
Jak widać gotowe urządzenie do zamontowania. Sprawdzony został na silniku Ogara 200 (Jawa 223) oraz Fiata 126p 600cm3 w stanie kwalifikującym go do remontu (bierze olej, słaba kompresja). Obie maszyny paliły od kopa, kręciły obroty i chodziły bardzo dobrze. Różnicę pomiędzy zwykłym przerywaczowym zapłonem, a z takim z kluczem tranzystorowym zauważyłem od razu po kulturze pracy obu silników i reakcji na gaz. Gdyby ktoś pytał - FUSE to gniazdo bezpiecznika, jedna dioda czerwona sygnalizuje włączone zasilanie (zapłon), druga - pomarańczowa sygnalizuje zwarcie styków przerywacza.

Przerwę na przerywaczu trzeba ustawić na 0,2mm, a na świecy 0,9 - 1mm. Iskra bardzo mocna i pewna. Dla instalacji 6V trzeba zmienić odpowiednie rezystory i zastanowić się, czy dany mosfet odpowiednio się otworzy.

Poza testem układu w dwóch silnikach, z czego jeden dwusuw, drugi czterosuw - testowałem też przez 3 dni moduł na stole podpinając go do odpowiedniego generatora impulsów. Symulowałem w ten sposób pracę modułu przy uwaga 8 tys obrotów na minutę. Testy wypadły pomyślnie.

Na koniec do autora schematu z czujnikiem. Nie wystarczy tylko podpiąć czujnik pod odpowiednie złącza w module, trzeba odpowiednio dostosować układ do innego typu czujnika.
Ponadto nie trzeba usuwać przerywacza. Stosując ten moduł zapłonowy, prąd płynący przez styki przerywacza jest tak niski, że starczy on nam na wieki, mimo, że jest to element mechaniczny. Prąd płynący w obwodzie przerywacza ma wartość kilkudziesięciu mA (bez modułu w oryginalnej sytuacji wartości te sięgają 2-2,5A w zależności też od cewki zapłonowej) - co wystarcza do samoczyszczenia się styków i jednocześnie nie powoduje wypalania się ich.

Filmiki z testów:

Filmik 1
Filmik 2 - duża przerwa na świecy


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 12:45 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
ee nie chciało mi się wczoraj rozpisywać ale dzisiaj mnie zmobilizowałeś :P

Zacznijmy od zasilania - wg mnie tętniący prąd przy niskich obrotach ( = niska częstotliwość prądu) będzie powodował "sztuczne zapłony" czyli poprostu będzie otwierał / zamykał fototranzystor z fotki. Po drugie taki tętniący prąd będzie powodował niestabilną pracę tranzystorów, które podobnie jak fotka, będą się przełączać przy zaniku / pojawieniu się wyprostowanej połówki sinusoidy. ALE PO TRZECIE - nigdy nie łączy się cewek równolegle jak na schemacie !! przemagnesujesz w ten sposób maneto i prąd cewkach będzie się częściowo znosił.

Co jeszcze - po co łączyć równolegle rezystory 470R i 300R ? wg mnie ich wartości też są dobierane raczej na oko.

Bigsoft, nie przekreślam takiej koncepcji układu, ale przeliczyłbym go i dopiero zrobił:P aaa no i zasilanie z aku bym pociągnął..
Olo, tego nie testowałem ale niedługo zamierzam :P

--------- 19 Lis 2010 11:50 Połączono ---------

EDIT:
Co do MOSFETA to faktycznie, trzeba wybrać taki o jak najmniejszej rezystancji złącza. I nie jestem przekonany że bezpiecznik zabezpieczy tranzystor w przypadku zwarcia cewki gdyż mosfety są bardzo szybkie :P generalnie jednak zabezpieczy instalację przed skutkami takiego zwarcia.
A wiesz dlaczego nie działa obwód odcinający w przypadku zwarcia przerywacza? Bo ma źle dobrane elementy :P

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 8:08 pm 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Artizzz napisał(a):
Zacznijmy od zasilania - wg mnie tętniący prąd przy niskich obrotach ( = niska częstotliwość prądu) będzie powodował "sztuczne zapłony" czyli poprostu będzie otwierał / zamykał fototranzystor z fotki. Po drugie taki tętniący prąd będzie powodował niestabilną pracę tranzystorów, które podobnie jak fotka, będą się przełączać przy zaniku / pojawieniu się wyprostowanej połówki sinusoidy.


Co do samego zasilania modułu - były osoby, które zasilały układ z prądnicy, stosując na wejściu baterię kondensatorową, ale fakt faktem, że dużo lepiej było by zastosować akumulator, choćby taki o pojemności ok 3Ah.

Artizzz napisał(a):
ALE PO TRZECIE - nigdy nie łączy się cewek równolegle jak na schemacie !! przemagnesujesz w ten sposób maneto i prąd cewkach będzie się częściowo znosił.


Masz rację, ale częściowo. Zależy od budowy prądnicy i rozłożenia cewek względem siebie. Dla innych: chodzi o przesunięcie przebiegu prądu w fazie (bodajże inne niż 120 st) - jeżeli jest nieprawidłowe, to cewki, po ludzku mówiąc "kłócą się" ze sobą i tracimy część mocy, może nastąpić nawet zwarcie. Chcąc łączyć tak cewki, należy zastosować dwa osobne mostki prostownicze i dopiero ich bieguny dodanie i ujemne połączyć razem równolegle.

Artizzz napisał(a):
Co jeszcze - po co łączyć równolegle rezystory 470R i 300R ? wg mnie ich wartości też są dobierane raczej na oko.


Tego to nawet ja nie wiem. Oryginalnie jest rezystor 470R, ale po co ten 300 równolegle do niego to dobre pytanie. To jakaś modyfikacja oryginalnego schematu, moim zdaniem bez sensowna. 470R ogranicza prąd kolektora T1.

Artizz napisał(a):
Bigsoft, nie przekreślam takiej koncepcji układu, ale przeliczyłbym go i dopiero zrobił:P aaa no i zasilanie z aku bym pociągnął..


Liczyłem prądy bramek i kolektorów na oryginalnych rezystorach i wyszło mi, że są całkiem odpowiednie. Dodam, że liczyłem wartości dla układu bez obwodu T2. Przeliczałem też opory pod instalację 6V i wszystko grało jak trzeba, dodam, że przy okazji dokonywałem pomiaru prądów.


Artizzz napisał(a):
Co do MOSFETA to faktycznie, trzeba wybrać taki o jak najmniejszej rezystancji złącza. I nie jestem przekonany że bezpiecznik zabezpieczy tranzystor w przypadku zwarcia cewki gdyż mosfety są bardzo szybkie :P generalnie jednak zabezpieczy instalację przed skutkami takiego zwarcia.


Sam sobie odpowiedziałeś po co ten bezpiecznik jest :) Jego nie miało być wcale, tak samo tych diod, ale po prostu miałem obudowę z dwoma diodami i tym gniazdem, która mi leżała (a była kiedyś przeznaczona do czego innego) i wykorzystałem to co jest. Bezpiecznik chroni tylko przed pożarem w przypadku uszkodzenia układu.

Artizzz napisał(a):
A wiesz dlaczego nie działa obwód odcinający w przypadku zwarcia przerywacza? Bo ma źle dobrane elementy :P


Oczywiście, że wiem. Ten obwód T2 praktycznie nie robi nic w oryginalnej postaci. Nie modyfikowałem go, bo nie było mi to potrzebne po prostu :)

Zaznaczam na koniec, że ja testowałem układ przy zasilaniu bateryjnym (akumulator 12V, 4Ah w ogarze i 12V, 62Ah przy silniku malucha).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 12:33 am 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Troche mylicie tematy. Tu jest mowa o BEZSTYKOWCU, a z postu Bigsofta wywnioskowałem, że ten układ podłącza sie pod przerywacz.

Ja osobiście miałem zapłon bezstykowy w Ogarze i polecam sie w to pobawić bo zajebiście ułatwia życie. Dzisiaj leży w kartonie prawdopodobnie ze spalonym modułem niestety (z mojej winy) :/

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 1:00 am 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Grzechu, ten układ przedstawiony przez Kamisa jest modyfikacją oryginalnego, który właśnie był na przerywaczu. Nie pamiętam już dokładnie, ale przerywacz był podpinany chyba w miejsce fototranzystora. Takie małe niedopowiedzenie lokurva
A co Ci się zjarało w tym module? Na pewno pójdzie to naprawić :P

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 8:41 am 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 19, 2009 9:56 am
Posty: 579
Pojazd: .

Jest:
Romet Pony M-1 - 78'
WSK 175 Kobuz - 83'
Jawa 50 Mustang - 78'
Romet Chart 210 Elektronik - 90' (12V/120W)

Był:
Romet Ogar 200 84'
Romet Chart 210 Elektronik [12V/75W] 89' (skradziony)
Grzechu napisał(a):
Troche mylicie tematy. Tu jest mowa o BEZSTYKOWCU, a z postu Bigsofta wywnioskowałem, że ten układ podłącza sie pod przerywacz.

Ja osobiście miałem zapłon bezstykowy w Ogarze i polecam sie w to pobawić bo zajebiście ułatwia życie. Dzisiaj leży w kartonie prawdopodobnie ze spalonym modułem niestety (z mojej winy) :/



Sam moduł można zastosować zarówno z przerywaczem jak i czujnikiem beztykowym (oczywiście odpowiednio dostosowując wejście pod czujnik) ;)

Ja do Ogara obecnie buduję CDI, ponieważ jest to najlepsze moim zdaniem rozwiązanie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Elektroniczny zapłon bezstykowy.
PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 2:46 pm 
Offline
Junior Admin
Junior Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sty 20, 2006 2:39 pm
Posty: 4082
Miejscowość: Poznań
Pojazd: Yamaha TDM 900 '03
Yamaha TRX 850 '98
Fiat Seicento 1.2 16v Abarth 6speed '98
Seat Ibiza 1.4 16v '07
Był:
Romet Pony 50 M2 `81 (x2)
Romet Ogar 200 Cafe Racer `85
Honda NTV 650 '96
Honda FMX 650 '08
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
Artizzz napisał(a):
A co Ci się zjarało w tym module? Na pewno pójdzie to naprawić :P

Pojęcia nie mam co. A naprawić sie nie da bo całość jest zalana żywicą.

Cały zestaw został mi więc tylko na pamiątke bo Ogara i tak już nie mam:

http://img233.imageshack.us/i/sl371730.jpg/

_________________
Yamaha TRX 850 '98 + Yamaha TDM 900 '03

http://www.bikepics.com/members/magnum200


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zapłon Bezstykowy

Quler

11

4030

Wto Sie 08, 2006 11:48 am

Artizzz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów zapłon bezstykowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

sumarek

30

11212

Śro Lis 08, 2006 7:53 am

omnia2005 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon elektroniczny

KameQ

4

4648

Śro Paź 05, 2005 7:55 pm

DaN Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny zapłon

Ostry1990

3

3162

Sob Cze 17, 2006 8:39 pm

pec12 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektroniczny zapłon Komar

KameQ

8

7075

Pią Gru 30, 2005 11:32 pm

nKwadrat Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 29 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.071s | 20 Queries | GZIP : Off ]