Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Nie Kwi 28, 2024 11:00 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 143 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:07 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
magdamichał
Proponuję tańszy i prostszy układ tranzystorowy wykorzystujący oryginalną cewkę ogarowską.
W układzie tym niema kondensatora i przerwę na świecy można zwiększyć do 1mm.
Iskra jest bardzo silna - fioletowa i strzelająca.
Zamiast BU326 można zastosować BU508A.

[ Dodano: 9 Wrzesień 2007, 14:15 ]
Tańsze tranzystory: BU406 lub BU407 też się tutaj będą nadawały.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:31 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Wto Mar 20, 2007 1:59 pm
Posty: 390
Miejscowość: Sośnicowice
galion59, łatwo może się spalić kondensator.

W sytuacji gdy plus jest u góry to prąd płynie przez kondensator, diodę i cewkę.
Kondensator ładuje się w odwrotnym kierunku


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:56 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Dlatego elektrolit 2200mikro jest na 63V. Układ działa i nic się nie pali.
Korneliuszo - trochę więcej optymizmu, zwłaszcza w niedzielę.
Pesymizm zostaw sobie na poniedziałek.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 4:31 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lis 19, 2006 2:23 pm
Posty: 34
Miejscowość: bialystok
galion59 dzeki za schemat. a jaka bende musial kupic ta druga cewke??(raczej ilo V?)
mozesz napisac jakas instrukcje jak to podlaczyc?? bo zabardo nie rozumiem


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 4:44 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Podłączasz wszystko zgodnie z moim schematem. Tutaj druga cewka zapłonowa jest
niepotrzebna - wykorzystujesz tą którą już masz przy ogarze pod bakiem.
Cały układ montujesz poza silnikiem i umieszczasz w schowku itp.
Odłączasz przewody od cewki zasilającej zapłon od przerywacza i cewki butelkowej
i podłączasz nowymi przewodami do układu zgodnie ze schematem.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 4:56 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lis 19, 2006 2:23 pm
Posty: 34
Miejscowość: bialystok
ale ja mam rometa z polskim silnikiem a nie ogara z silnikiem od jawki.
a w moim romecie nie ma cewki pod bakiem jest tylko w iskrowniku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 5:27 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
No to mamy problem. Musisz kupić 6-cio woltowy akumulator, zewnętrzną cewkę
zapłonową (np. od Jawki). Do cewek świetlnych podłączyć mostek prostowniczy
(na wyjściu mostka pomiędzy + a - dać elektrolit 4700mikro/25V). Plus mostka
podłączyć do + aku, natomiast minusy z mostka i aku do masy czyli ramy motoru.
Plus aku poprzez wyłącznik podłączasz do jednego styku cewki w/n. Z drugiego
styku cewki prowadzisz przewód do przerywacza w silniku.
I to by było na tyle. Masz zapłon bateryjny i akumulator w motorze.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 5:32 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lis 19, 2006 2:23 pm
Posty: 34
Miejscowość: bialystok
ale ja zabardzo nie mam kasy na aku:( i nie che przerabiac. ale widac ze bende zmuszony przerobic. a nie dzala ten modul bez aku.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 5:42 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
Jeżeli nie masz problemów z zapłonem - to daj sobie spokój z przeróbkami.
Szkoda czasu i pieniędzy. Natomiast jak kiedyś padnie prądnica-iskrownik
to wtedy możesz pokombinować z przeróbką na zapłon elektroniczny.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 6:38 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lis 19, 2006 2:23 pm
Posty: 34
Miejscowość: bialystok
tak mam problem zaplonem bo denerwuje mnie jak podaja kondensatory i musze je wumieniac. ale chyba zaczne zbierac kase na aku i w tedy zaczne przerabiac.
tylko co jest potrzebne do talkiego zaplonu bateryjnego
czy bendze pasowal taki sposob zrobienia aku
link


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 6:47 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
To co wcześniej napisałem:
Musisz kupić 6-cio woltowy akumulator, zewnętrzną cewkę
zapłonową (np. od Jawki). Do cewek świetlnych podłączyć mostek prostowniczy
(na wyjściu mostka pomiędzy + a - dać elektrolit 4700mikro/25V). Plus mostka
podłączyć do + aku, natomiast minusy z mostka i aku do masy czyli ramy motoru.
Plus aku poprzez wyłącznik podłączasz do jednego styku cewki w/n. Z drugiego
styku cewki prowadzisz przewód do przerywacza w silniku.
I to by było na tyle. Masz zapłon bateryjny i akumulator w motorze.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 7:02 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 10, 2007 9:50 pm
Posty: 99
Miejscowość: Gorzkowice
Jeśli masz problemy z kondensatorem to przerabiając zapłon na bateryjny nie pozbędziesz się tego problemu.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 8:02 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
To prawda, Laszlo ma rację.
Przeczytaj jeden z moich tematów - może i u Ciebie zda egzamin.
Mam to zrobione w swojej motorynce, która też ma prądnicę-iskrownik.
Jak na razie wszystko jest po przeróbce Ok. I niema kondensatora.

http://moto.kirc.pl/topics28/usprawnien ... vt6970.htm


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 8:20 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony

Rejestracja: Nie Lis 19, 2006 2:23 pm
Posty: 34
Miejscowość: bialystok
motorynka a romet to maja takie same silnki(oprocz matorynki stelli)
dzeki za linka przeczytalem tylko nie wiem co ty masz w tej skrzynce na narzedza?? moze masz zdjecia albo schemat?? bende bral sie do roboty tylko ze dopiero za tydzen albo dwa ;(


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 09, 2007 8:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Lip 26, 2007 3:34 pm
Posty: 126
Miejscowość: Kraków
W schowku na narzędzia mam układ elektroniczny (narzędzia już się tam nie
zmieszczą). Mam dorobiony zamykany bagażnik i tam przeniosłem narzędzia.
Nie mam aparatu cyfrowego - dlatego też zdjęć nie będzie.
Schemat tej przeróbki przedstawiam poniżej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 143 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Moduł zapłonowy

major122

4

3174

Śro Cze 18, 2008 2:27 pm

bezelek Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Elektroniczny moduł zapłonowy

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2 ]

KrzysieK

17

9006

Czw Sie 04, 2005 9:12 am

gwh Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Elektroniczny moduł zapłonowy

Kubik

9

3578

Wto Kwi 01, 2008 5:09 pm

romek_s51 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Moduł zapłonowy [Chart]

Kubass

13

6177

Czw Cze 28, 2012 12:50 pm

Freddie Zobacz ostatni post

Brak nowych postów moduł zapłonowy bezstykowy

sumarek

3

2166

Śro Sty 26, 2011 10:27 pm

Womax Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.057s | 21 Queries | GZIP : Off ]