Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Śro Sty 17, 2018 2:35 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Mar 20, 2010 2:09 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:17 pm
Posty: 78
Miejscowość: Wronki
Pojazd: JAWA 50 typ 20, YAMAHA YZ 250, ITALJET 125 4T
Od razu załóż 2 podkładki o grubości 1mm :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Mar 20, 2010 8:49 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Nie lepiej jedną 2mm? ojapier


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Sob Mar 20, 2010 10:42 pm 
Offline
I stopień wtajemniczenia
I stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Mar 06, 2010 10:17 pm
Posty: 78
Miejscowość: Wronki
Pojazd: JAWA 50 typ 20, YAMAHA YZ 250, ITALJET 125 4T
No można i tak ale nie widziałem jeszcze takiej grubej podkładki M6 w sklepie :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 9:19 pm 
Offline

Rejestracja: Pon Sie 09, 2010 9:07 pm
Posty: 1
Pojazd: Ford Fiesta, Ogar 200
witam,
piszesz, że tłok na trzech pierścieniach to przesada, a ja właśnie taki mam i teraz nie wiem co zrobić, czy kupić nowy dwu pierścieniowy, czy zdjąć jeden pierścień :P , czy może zostawić ten a zimą sobie wymienić na dwupierścieniowy?
z góry dzięki za odp i przepraszam jeżeli pytanie nie w temacie ( składam właśnie silnik i obseruję ten temat więc tutaj piszę )


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 9:22 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2394
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Jednego pierścienia nie ściągaj. Założ 3 i spokojnie smigaj do zimy, wtedy ewentualnie zmienisz.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 9:28 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Bo to jest przesada :) Najważniejszy jest pierwszy pierścień, drugi już ma mniejsze znaczenie, a trzeci praktycznie żadnego. Chyba, że mówimy o zajeżdżonych silnikach, gdzie przedmuchy są jak w Wielkim Kanionie. Co do zdejmowania jednego pierścienia to nie jestem zwolennikiem tego wyjścia, niektórzy twierdzą, że nic się nie stanie ale wg mnie pomysł poroniony. Nie ma co kombinować ze zmianami tłoka na zimę, nic to nie zmieni :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 2:21 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 03, 2011 9:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Rumia
Pojazd: Jawa 50 Mustang 23P 1976r.
Witam ponownie panowie. Złożyłem silnik, ale tylko do etapu ze sprzęgłem. Natomiast mój problem tkwi w tym, że kopniakiem się nie da ruszyć do przodu. Coś go blokuje ;/. Zrobiłem tak jak tutaj w tutku było:
Cytuj:
Na wałku startera musi znajdować się podkładka dystansowa od strony lewego karteru, inaczej półksiężyc nie będzie się całkowicie zazębiał z grzechotką. Gdy przerwa pomiędzy karterami wynosi 1,5-2cm należy naciągnąć kopkę, poprzez obrócenie ją o 360 st. do przodu, do pozycji na ukos w przód.


Dałem taką właśnie podkładkę, ale nie wiem czy za gruba może ona była.

Cytuj:
należy naciągnąć kopkę, poprzez obrócenie ją o 360 st. do przodu, do pozycji na ukos w przód


Ja zrobiłem jedynie o równe 360 stopni. A może jeszcze poprzez złe założenie półksiężyca?

Nie wiem przez co kopniak nie chodzi, ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Powiedzcie mi proszę przez, który czynnik ona nie działa

Przesyłam jeszcze fotkę na której jest pokazany silnik: http://img824.imageshack.us/i/przekrjsilnikaromety.jpg/
Pokażcie mi jak ma być kopniak założony przed skręceniem karterów. Tak jak na zdjęciu zęby na dole, czy zęby na górze??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 2:42 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Wybacz, ale z tego rysunku nie potrafię nic wywnioskować :D Półksiężyc ma być założony na wałek w taki sposób, żeby jego zęby znajdowały się w górze w momencie gdy wajcha kopniaka stoi pionowo :) Może się pomyliłeś i źle założyłeś go na wałek :) Albo faktycznie wziąłeś za grubą podkładkę ;) Jeżeli dasz radę obrócić wałkiem sprzęgłowym to znaczy że półksiężyca na pewno nie blokuje grzechotka.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 4:23 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 03, 2011 9:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Rumia
Pojazd: Jawa 50 Mustang 23P 1976r.
Nie no w takim razie dobrze go założyłem. To wtedy przez tą podkładkę prawdopodobnie. A może przez źle naciągniętą sprężynę? Bo ja ją naciągnąłem o równe 360 stopni, a miało być na ukos w przód??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 6:02 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
No trzeba obrócić tak, żeby klin na półksiężycu zaskoczył za blokadę w karterze ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 10:10 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 03, 2011 9:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Rumia
Pojazd: Jawa 50 Mustang 23P 1976r.
Dobra miałem chyba źle założony półksiężyc ojapier Jutro jak będę miał nowe uszczelki to poskładam jeszcze raz i zobaczę czy będzie dobrze. Mam jeszcze coś: jak założyłem nowe simmeringi (dobre wymiary, takie jak w tutku) to wał dosyć ciężko chodził.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 10:15 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Przed założeniem chodził lekko?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 11:26 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 03, 2011 9:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Rumia
Pojazd: Jawa 50 Mustang 23P 1976r.
Na samych łożyskach chodził jak po maśle. Po założeniu simerów tak ociężale jakby.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 11:38 pm 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią Sie 04, 2006 10:40 pm
Posty: 2669
Miejscowość: Jaworzno
Pojazd: Ogar 200
Audi A3 8L 1.9 TDI ASV '00
Jeżeli simmery siedzą dobrze w gniazdach tzn prosto i nie za głęboko je umieściłeś to wszystko ok, znaczy, że dobrze dolegają i uszczelniają wał ;)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.3 ost. - składanie.
PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 11:19 pm 
Offline
niewtajemniczony
niewtajemniczony
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw Lut 03, 2011 9:42 pm
Posty: 21
Miejscowość: Rumia
Pojazd: Jawa 50 Mustang 23P 1976r.
Prawdopodobnie wszystko dotychczas dobrze złożyłem. Zostaje mi tylko wpakować silnik do ramy i regulacje. Dzięki Ci Olo mistrzu mój <piwo> Miałem problem ze złożeniem sprzęgła przez te głupie malutkie zabezpieczenia, ale dałem radę :P


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.1 - rozpoławianie.

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

Olo

44

24148

Pią Lut 11, 2011 6:56 pm

Olo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Poradnik] Remont silnika Jawa 223, cz.2 - ocena części.

Olo

11

15136

Pią Lut 04, 2011 3:17 pm

dresiarz1995 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [Jawa 50] Remont silnika

boski_dzik

1

2447

Czw Maj 14, 2009 3:46 pm

Mikolaj211 Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [023] Składanie silnika.

wojtek

8

2074

Sob Kwi 11, 2009 12:05 pm

wojtek Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Składanie silnika jaki

Toomi

3

1361

Pon Sty 25, 2010 7:43 pm

Womax Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.069s | 21 Queries | GZIP : Off ]