Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Czw Mar 28, 2024 6:36 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Wszystko o charcie
PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 7:49 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 282
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
Jako, ze wszystko o charcie jest porozrzucane po forum postanowiłem zebrać wszystko w całość dodając coś od siebie.

1. Podłączanie modułu
Zdjęcie wszystko wyjaśnia- biały kabel z kostki służący do wyłączania silnika nie musi być podłączany bez niego nie bedzie tylko gaszenia w kierownicy.
Image


2. Schemat instalacji elektrycznej
Image


3.Wymiary łożysk i simmeringów zastosowanych w charcie
Image

Image

4.Sprawdzanie sprawności modułu zapłonowego
Bierzemy multimetr ustawiamy na zakres 2000 Ohm i przykładamy końcówki tak jak czerwone linie na schemacie.
Image


5.Sprawdzanie sprawności cewek w iskrowniku
Impulsator-bierzemy multimetr, ustawiamy zakres na 2000 Ohm i jedna końcówkę przykładamy do masy czyli czarnego kabla wychodzącego z iskrownika, a druga do białego kabla również wychodzącego z iskrownika, W przypadku sprawnego impulsatora powinniśmy uzyskać opór w granicach 28 Ohm.
cewka zasilająca-tym razem przykładamy jeden koniec do masy, a drugi do zielonego kabla(ten który podłączamy do modułu). Opór powinien wynosić ok. 750 Ohm

6.Schematy uszczelek silnika 027
Image

Image

Image

7.Ustawianie zapłonu
Popuszczany śruby mocujące tak aby moc swobodnie obracać iskrownikiem, ustawiamy tłok w pozycje w której chcemy aby wystąpiła iskra (w charcie 2,5 mm przed GMP) potem obracamy tam iskrownik aby strzałka na impulsatorze pokryła się z litera L na magnecie. Oczywiście na koniec dokręcamy iskrownik.
Image

8.Brak iskry
-wymiana świecy
-odłączenie kostki od iskrownika która idzie do instalacji elektrycznej-możliwe, że w instalacji elektrycznej mamy gdzieś zwarcie
-jeśli do modułu nie mamy kostki tylko każdy kabel podłączmy osobno to możliwe, że któryś z konektorow robi zwarcie z innym
-sprawdzamy kable które idą od cewki W/N-czy nie są gdzie przetarte, czyścimy styki i konektory
-sprawdzamy iskrownik-czy wszystkie kable nie są poprzecierane
-jeśli cewkę wyzywająca mamy przylutowana możliwe ze lut pod wpływem drgań lub gorąca puścił i mamy tzw. zimny lut
-sprawdzamy cewkę wyzwalającą wg punktu nr 5 jeśli wg pomiaru wychodzi ze jest nie sprawna to podłączamy jedna końcówkę do białego kabla z iskrownika z druga przykładamy do blaszki która wychodzi z impulsatora-jeśli wychodzi ze sprawna mamy usterkę z punktu wyżej
-sprawdzanie modułu zapłonowego punkt 4
-sprawdzanie cewki zasilającej punkt 5
-sprawdzanie cewki W/N-wymiana na inna lub sprawdzanie w innym motorze
-wymiana kabla WN i kapturka na świece


Współautorzy:slawek90,rafik543211

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Ostatnio edytowany przez Gajca Pią Cze 25, 2010 2:49 pm, edytowano w sumie 12 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 8:10 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Pon Mar 01, 2010 5:44 pm
Posty: 282
Miejscowość: KBR
Pojazd: Romet Chart 89

Był:
Romet Ogar 88
Sorry Sławku ale ten schemat już trochę temu widziałem w internecie i nie był podpisany żadnym loginem.

_________________
http://www.youtube.com/user/HidDefinition/videos?view=0

https://www.facebook.com/pages/Strefa-1 ... ref=stream


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 9:19 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lis 22, 2009 10:58 pm
Posty: 173
Pojazd: Chart
Nie będę się wiele wymądrzał, ale średniawo. W miarę czasu może coś z tego będzie, bo sam mogę co nieco dodać ciekawego, a teraz trochę więcej wolnego jest, więc coś ukroje.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Śro Cze 23, 2010 4:57 pm 
Offline
V stopień wtajemniczenia
V stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Wrz 12, 2009 8:33 pm
Posty: 424
Miejscowość: Toruń
Pojazd: Romet Chart 210
A ja się o szablony śrać nie bede (chociaż sam je wrzuciłem), bo są po to by ludzie sobie z tego korzystali. A poradnik jest dla b. początkujących (jak narazie). W skrócie dobry ale dla laików.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Śro Cze 23, 2010 8:23 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Śro Lip 11, 2007 9:27 pm
Posty: 1914
Miejscowość: Oświęcim
Pojazd: Audi A4 B8 1.8 TFSI (217KM) 08'
Suzuki GSX-R 1000 K1
Ostatnio to na forum lepiej nic nie pisać, bo jak się okazuje każdy jest pro elo kozak i wszystko wie, a jak chce ktoś dobrze to trzeba go zjechać...


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Śro Cze 23, 2010 9:04 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 18, 2010 7:41 pm
Posty: 106
Pojazd: brak
Temat jak najbardziej przydatny bo niektórzy użytkownicy nie znają opcji szukaj.Ale chwilowo krótki i opisujący podstawy.Liczę na rozbudowywanie. Pozdr

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Śro Cze 23, 2010 9:14 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie Lis 22, 2009 10:58 pm
Posty: 173
Pojazd: Chart
Lepiej jakby ktoś od siebie coś konkretnego dodał, a nie komentował bez sensu co mu się podoba a co nie.

--------- Śro Cze 23, 2010 10:14 pm Połączono ---------



Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Wszystko o charcie
PostWysłany: Czw Cze 24, 2010 6:01 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto Maj 18, 2010 7:41 pm
Posty: 106
Pojazd: brak
Propozycja do modów aby podkleić temat.

_________________
Image


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów Zamula sie chociaż wszystko jest dobrze !!?

kewin

3

1440

Wto Cze 03, 2008 2:11 pm

Moby Zobacz ostatni post

Brak nowych postów WSK 125 nie odpali choć niby wszystko dobrze ;(

huligans12

3

1390

Nie Paź 10, 2010 9:14 am

BEBAK Zobacz ostatni post

Brak nowych postów [s51]Wszystko oprócz świateł przednich z akumulatora

theprolukasz

0

11709

Nie Kwi 19, 2015 1:28 pm

theprolukasz Zobacz ostatni post

Brak nowych postów wielki problem - nie pali mimo że wszystko już zrobiłem!!

Ogier

14

4293

Sob Sty 06, 2007 8:51 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Skuter. Honda Lead pali wszystko gra ale ma malo mocy

Molszan

1

1856

Pon Lis 09, 2009 4:13 pm

Molszan Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.051s | 20 Queries | GZIP : Off ]