Forum motoryzacyjne motokirc.pl

Motorowery, motocykle, skutery, samochody...
Witaj Drogi Gościu!

Zapraszamy do logowania lub rejestracji

Obecny czas: Pią Kwi 26, 2024 4:05 am

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zapłon bateryjny i ładowanie
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 4:51 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
Witam. Mam pytanie jak zrobić w Ogarze zapłon bateryjny i ładowanie akumulatora 12v. Przeszukałem cały ten dział i nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania... Pozdro!!


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 5:25 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 8:48 am
Posty: 739
Miejscowość: Piekary Śląskie
zapłon bateryjny tak samo jak do instalacji na 6v z tym jednak, ze zamiast standardowej cewki dajesz 12v (np. z Fiata 126p) i zamiast aku 6v dajesz 12v, ale to chyba oczywiste


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 5:50 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
niom, racja, ale jak to wszystko zrobic, spotkalem sie ze schematem zrobienia zaplonu bateryjnego na tym fotum, ale ktos mi powiedzial ze to nie laduje akumulatora... Jak to jestr naprawde? Pozdro!!

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 6:05 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 8:48 am
Posty: 739
Miejscowość: Piekary Śląskie
zapłon bateryjny a ładowanie akumulatora to zupełnie dwie różne rzeczy, więc nie wiem co miałeś na myśli pisząc że "to nie ładuje akumulatora" napisałem co tzreba zrobić by mieć zapłon bateryjny w instalacji 12V, schemat możesz zastosować ten o którym pisałeś, a co do ładowania takiego akumulatora to niech sie wypowie ktoś inny. pozdro


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 9:19 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
No to ja się wypowiem:D
Ja szczerze wątpię w to żeby ci się udało zrobić zapłon bateryjny z ładowaniem na napięcie 12V. Przecież magneto w Ogarze ma 6V! Jeśli więc chcesz przerobić zapłon to tylko na 6V, bo skąd weźmiesz te 12V??
Na allegro był kiedyś wystawiony Ogarek z instalacją 12V, koles tam musiał przerobić całe magneto żeby założyć nowe cewki 12V (chyba od Simsona). Tak więc jeśłi chcesz mieć ładowanie i instalkę 12V to musisz przerobić magneo.
Co ja o tym myślę?? że nie warto się męczyć. Lepiej zrobić zapłon bateryjny na 6V, mniej roboty a efekty prawie takie same jak przy 12V.

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon Sie 08, 2005 9:28 pm 
Offline
III stopień wtajemniczenia
III stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro Sie 03, 2005 9:30 am
Posty: 132
Miejscowość: Białystok
wcale efekt nie jest taki sam. Przy instalacji 12v i odpowiednio dobranej cewce, swiecy, kapturku i przewodu wysokiego napiecia mozna uzyskac durzo lepsze osiagi.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 09, 2005 9:43 am 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
No to jedno pytanie, moj ogar przy wolnych obrotach wytwarza 18v bez swiatel, przy szybszych wiadomo jak jest, dochodzilo do ok. 20... A gdzies spotkalem sie ze stwierdzeniem zeby polaczyc szeregowo ceweki swietlne, zrobic prostownik z czterech diod zenera, i puscic to na aku, a juz z aku by byl zaplon bateryjny, tylko jak on podlaczyl to pod przerywacz, to nie wiem... Ale wiem ze cewki ladowaly tylko akumulator... szkart, moze Ty cos masz, jakis pomysl...

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 09, 2005 12:14 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Lip 31, 2005 10:58 am
Posty: 1181
Miejscowość: Gniezno
Pojazd: Ogar 200
Kawasaki KLF 300
Audi A4 Avant 1,9 TDI

był:
Renault Scenic 1,9 dti
Pisałeś że wytwarza 18V BEZ śWIATEł - no właśnie bez świateł. Magneto ma to do siebie że bez obciążenia wytwarza dużo większe napięcie od nominalnego. Wystarczy że podłaczysz jakiekolwiek obciążenie i napiecie spada do +/- 6V.
Cytuj:
gdzies spotkalem sie ze stwierdzeniem zeby polaczyc szeregowo ceweki swietlne, zrobic prostownik z czterech diod zenera, i puscic to na aku, a juz z aku by byl zaplon bateryjny

Cewki świetlne są już połączone szeregowo, kolesiowi chyba chodziło o cewki zapłonowe - one robią 6V każda. Więc jak połączysz je szeregowo to teoretycznie uzyskasz te 12V. Z tym że jużnie będziesz miał świateł, ale to by jeszcze szło obejść.
A co do prostownika.... po pierwsze są już gotowe mostki prostownicze, nie musisz więc bawić się z diodami. I jeśli już to z diodami prostowniczymi (zwykłe diody krzemowe) lub z diodami Shotky`ego (mają mniejsze spadki napięć od krzemowych). Koleś "trochę" się pomylił twierdząc że prostownik trza zrobić z diod Zenara - one służą zupełnie do czego innego ale to już inna bajka.
Hmm, tak się teraz zastanowiłem - szło by zrobić te 12V na zapłon ze standardowego magneta w Ogarze, tyle że to by wymagało trochę zakombinowania.

_________________
[quote="Dawideq"]kurwa spac nie mogiem brak alko we krwi jednak skzodzi :([/quote]

lachvj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 09, 2005 9:01 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
Artis, jak wiesz jak to zrobic, to prosze, napisz jakto mozna zrobic. A co do tego goscia to on mi powiedzial ze wlasnie te 18 volt rzucic na ladowanie aku, a dopiero reszte na swiatla... Czyli caly wytworzony prad przez magneto poszedl by na aku...

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 09, 2005 9:05 pm 
Offline
Site Admin
Site Admin

Rejestracja: Pią Wrz 23, 2005 7:40 pm
Posty: 233
Miejscowość: Lubartów[LUBELSKIE]
Pojazd: Daewoo Leganza 2.0 16V+LPG
ja mialem 12V i nie wymienialem cewki (8V) wieksza iskra jest:) a i nie grzala sie to nie bylo sensu.. Ladowanie laczysz wszystkie 3 cewki:) ale nie tak jak na schematach tylko szeregowo


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto Sie 09, 2005 9:12 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
KrzysieK, czyli wystarczyloby polaczyc wszystkie cewki szeregowo, puscic przez mostek prostowniczy, podlaczyc pod aku, a z aku zrobic reszte, czyli swiatla, kierunki itp, prawda? Pozdro!!

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 11, 2005 8:03 am 
Offline
Loża Szyderców
Loża Szyderców

Rejestracja: Czw Maj 05, 2005 2:33 pm
Posty: 2390
Miejscowość: Bytom/Lubliniec
Pojazd: VW Golf Mk3 1.9td '92,
3xMr01 Ryś'58,'59,'60 :]
Były ;( :
Romet Ogar 200'86 (223 70ccm),
Yamaha RD 350 YPVS '90
Odpowiem ja-tak.

_________________
There are two kinds of motorbikes: two strokes, and four jokes. taak

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem dalej pić wódkę. takk


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw Sie 11, 2005 1:12 pm 
Offline
VI stopień wtajemniczenia
VI stopień wtajemniczenia
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob Cze 04, 2005 2:55 pm
Posty: 1152
Miejscowość: Poznań
Pojazd: F20 Mpack
możesz dać odpowiedni transformator, przez co będziesz miał(odpowiednio dobierając) dwukrotnie większy woltaż i dwukrotnie mniejsz amperaż


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 04, 2005 1:31 pm 
Offline
II stopień wtajemniczenia
II stopień wtajemniczenia

Rejestracja: Nie Maj 08, 2005 6:01 pm
Posty: 115
Miejscowość: Podkarpacie
NIECH KTOS DA PORZąDNIE ZAJEBISTY OPIS JAKIEś SHEMAT I FOTKI
BO ZABARTDZO NIEKUMAM JAK TO ZROBIÀ  I JAK ZE SWIATłAMI OD CEWEK I łADOWANIEM CZY DA RADE MI WYCIAGNąĂƒĆ’₏  NA ZAJEBISTE SWITłA I łADOWANIE

_________________
NaJlEpSza ChWiLa PoRaNkA ,ObOk NoWa KoLeżaNkA(aktulnie przerabinA moja błyskawica hehehe)pzdr


Góra
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie Wrz 04, 2005 5:35 pm 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: Sob Sie 06, 2005 10:40 am
Posty: 1064
Miejscowość: Sztabin
No wlasnie, dolaczam sie do pytania, bo ja zalozylem ten topic, ale nic z niego nie wywnioskowalem, wiem juz jako tako jak to zrobic, ale po dlugich przeszukiwaniach forum, i to wiem tak duzo, ze instalke bedzie robic znajomy elektronik..

_________________
YEAH HELLS BELLS!!! :'D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Wyświetleń   Ostatni post 
Brak nowych postów [ogar 200] Zapłon Bateryjny , Ładowanie

Bzdaku93

2

2626

Czw Wrz 10, 2009 4:27 pm

wasil0915 Zobacz ostatni post

Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów. Zapłon bateryjny

kamilkudlak

5

3180

Czw Lut 15, 2007 6:48 pm

apollan Zobacz ostatni post

Brak nowych postów Zapłon bateryjny

likom1

9

4470

Sob Cze 02, 2007 9:35 am

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów zapłon bateryjny

[ Idź do stronyIdź do strony: 1, 2, 3 ]

likom1

40

10930

Śro Sie 08, 2007 5:12 pm

korneliuszo Zobacz ostatni post

Brak nowych postów zapłon bateryjny

przemo646

1

2573

Nie Cze 08, 2008 4:20 pm

F2B Zobacz ostatni post

 


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

Moje Moto


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB SEO
[ Time : 0.054s | 22 Queries | GZIP : Off ]